Soenda

Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

PS4 controller input lag / Wifi interference?

Hallo,

helaas heb ik dit probleem al meer dan 2 jaar, ook al eerder over gepost en nooit tot een oplossing gekomen. Ik heb om eerlijk te zijn weinig hoop dat ik het kan oplossen. Weet niet meer wat ik kan doen of proberen dus hoop dat er meer mensen zijn met dit probleem.

9 van de 10 keer dat ik op de PS4 en iets wil spelen krijg ik een belachelijk zware input lag of bluetooth lag op mijn controller. Het voelt letterlijk zwaarder(De controller) en slomer dan wat het normaal zou moeten zijn en hierdoor kan ik niet normaal gamen wat heel frustrerend is. Dit probleem is er bijna nooit als het midden in de nacht is dus het moet wel iets zijn met verbindingen en misschien mensen in de buurt?

andere controllers, andere PS4’s.. andere routers, ethernet cables, wifi of bekabeld(500download50up), ps4 in andere kamers gezet. Alle apparaten in de buurt uit mijn kamer maar het probleem blijft. Controller gereset, usb verbinding ipv bluetooth maar niks helpt. 
 

het is erg lastig en ik ben zo benieuwd naar wat het probleem nou is. ik kan er geen plezier meer uithalen hierdoor.
 

Is hier iemand die hier meer vanaf weet? Alvast bedankt

50 Reacties 50
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Yes had ik hier al geplaatst. https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/trage-gameplay-ps4-pc-ik-kan-alleen-normaal-gamen-...

Als er iemand is die hier meer vanaf weet hoor ik het graag. 

wacht nog even op de PS5 en als het dan niet beter is ga ik helaas overstappen naar een andere provider

AlphonsNL

Level 1
  • 126Posts
  • 2Oplossingen
  • 34Likes

In je vorige post had je veel last van ruis?

Kun je je waardes nu weer eens posten?

Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb nooit last van lag of hapering in game, het gaat meer om dat alles tijdens de dag bizar sloom aanvoelt vergeleken met ‘s nachts. ook letterlijk sloom op m’n controller(denk aan de sticks bewegen) Net of iets de verbinding verstoord

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Soenda wrote:

Ik heb nooit last van lag of hapering in game, het gaat meer om dat alles tijdens de dag bizar sloom aanvoelt vergeleken met ‘s nachts. ook letterlijk sloom op m’n controller(denk aan de sticks bewegen) Net of iets de verbinding verstoord

 

Gaat het nu om je game beleving of om de beleving dat de controller ogenschijnlijk erg traag reageert ? 

Je kan de controller toch ook aansluiten met een usb kabel op de PS4 , doe dat eens en ga dan bekabeld controller/PS4 gamen en kijk dan eens wat er gebeurt ? 

 

Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

“andere controllers, andere PS4’s.. andere routers, ethernet cables, wifi of bekabeld(500download50up), ps4 in andere kamers gezet. Alle apparaten in de buurt uit mijn kamer maar het probleem blijft. Controller gereset, usb verbinding ipv bluetooth maar niks helpt.“

 

om de controller, het voelt letterlijk zwaar aan in mn handen en of er een mega storing is. Terwijl ik recht voor de Ps4 zit met de controller.
 

 

AlphonsNL

Level 1
  • 126Posts
  • 2Oplossingen
  • 34Likes

Nogmaals, die waardes zijn 1 jaar oud.
Kun je je huidige waardes eens posten?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Soenda wrote:

“andere controllers, andere PS4’s.. andere routers, ethernet cables, wifi of bekabeld(500download50up), ps4 in andere kamers gezet. Alle apparaten in de buurt uit mijn kamer maar het probleem blijft. Controller gereset, usb verbinding ipv bluetooth maar niks helpt.“

 

om de controller, het voelt letterlijk zwaar aan in mn handen en of er een mega storing is. Terwijl ik recht voor de Ps4 zit met de controller.
 

 

 

Ik vind je probleemomschrijving eigenlijk wat vaag en ook lastig……

De controller kan niet zwaarder gaan aanvoelen dan hij zwaar is , en een storing zal het niet kunnen verzwaren…..

Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het is helaas toch echt hoe ik het beschrijf. Ik zie meer problemen met bluetooth en wifi interference omdat de controller ook op deze band zit. 

AlphonsNL

Level 1
  • 126Posts
  • 2Oplossingen
  • 34Likes
AlphonsNL wrote:

Nogmaals, die waardes zijn 1 jaar oud.
Kun je je huidige waardes eens posten?

Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

2.4GHZ staat nu op Kanaal 1, ik denk dat ik ga proberen om die te wijzigen, maakt het uit op welk kanaal? dank

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ziet je binneninstalatie er nog steeds zo uit?

 

Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Yep

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Woon jij daar alleen of is het een soort studenten huis?

Zijn alle kabels op deze splitter ook daadwerkelijk in gebruik? 

 

Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nee ik woon bij m’n ouders, niks daarvan is in gebruik, oude bekabeling van oude bewoners.. 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Het zit niet op jou binneninstalatie aangesloten?

Kun je laten zien waar de kabel die linksonder in die splitter zit naar toe gaat?

(De kabel die op IN zit op de splitter)

 

Is die oude hirschmann signaalversterker wel in gebruik en aangesloten?

 

Alles wat niet in gebruik is graag loshalen en uit de meterkast halen.

Het begin en het eind van de kabels mag nergens meer op  aangesloten zitten in de meterkast.

Zo krijgen we ook meer overzicht wat er wel en niet aangesloten is.

Graag daarna een nieuwe foto maken.

Het is voor mij nu niet overzichtelijk hoe ik je verder kan helpen.

Ik kan namelijk niet zien wat er wel en niet aangesloten is.

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Soenda wrote:

Het is helaas toch echt hoe ik het beschrijf. Ik zie meer problemen met bluetooth en wifi interference omdat de controller ook op deze band zit. 

 

En daarom gaat of zou de controller er fysiek gesproken zwaarder door moeten gaan aanvoelen ?  < dat is toch je probleem omschrijving of begrijp ik je volledig verkeerd ? 

Soenda
Topicstarter
Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dat is teveel werk en kan ik niet zo makkelijk doen, alles behalve de modem en waar de splitter zit is niet meer in gebruik en zou niet moeten uitmaken. Al gevraagd aan een ziggo monteur..

 

@Ronihd ja, denk aan als je gaat gamen met meerdere muren er tussen. Dan krijg je ook dit gevoel op een controller. alleen krijg ik dit bijna altijd 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Dus alleen dit is nog in gebruik?

De kabels op deze splitter zitten niet op de hirschmann signaalversterker die er boven hangt?

En ook niet op de grote splitter?

 

Uitgelicht topic