Beantwoord

Problemen met Wifi: Wel verbinding maar geen internet

  • 18 mei 2019
  • 6 reacties
  • 1170 keer bekeken

Sinds enkele dagen ben ik klant van Ziggo. Ik heb de Connectbox en Mediabox XL.Helaas veel problemen met de wifi, de signaalsterkte lijkt overal goed (zowel 2.4GHz als 5gGHz) maar regelmatig heb ik geen internet op de verbinding.

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel? Voor zover ik gezien heb wel
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele? Meerdere apparaten: zowel telefoons als laptops
- Speelt het probleem constant of af en toe? Af en toe. Meestal is er wél verbinding maar geen internet. Soms kan ik ook helemaal geen verbinding maken met het netwerk
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele? Enkele websites. Ik kan echter geen verband vinden tussen wat wél en niet werkt. Soms werkt ook helemaal geen enkele website.
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur? Nee
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt? Ja
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)? Ja
- Andere bijzonderheden? Op de telefoon kan ik soms geen website benaderen: "Deze site is niet bereikbaar" - ERR_CONNECTION_FAILED maar tegelijkertijd wel whatsapp berichten ontvangen.
icon

Best beantwoord door Dave- 18 mei 2019, 13:35

Je ziet al dat deze AOP sterk is verouderd en dat een moderaror een monteur kan regelen voor je😊



Monteurs besoek kan je hier aanklikken.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

6 Reacties

Badge +3
Ik denk dat de boel door een monteur even doorgemeten moet worden en indien nodig vervangen. Kan zijn dat het signaal wat uit je muur komt gewoon niet sterk genoeg is.

Heb jij toevallig een foto van de aansluitingen in evt de meterkast en zitkamer?
Bij deze. Ik heb zelf de aansluiting aangepast omdat er oorspronkelijk een enkele aansluiting zat (dezelfde als die nu nog vrij is), ik had hiervoor namelijk een ADSL aansluiting. De hoofdaansluiting opnieuw gestript en dit aansluitpunt gemonteerd.

Reputatie 7
Je ziet al dat deze AOP sterk is verouderd en dat een moderaror een monteur kan regelen voor je😊

Monteurs besoek kan je hier aanklikken.
Inmiddels een monteur ingepland, dank voor jullie reacties!
Reputatie 7
Laat even weten hoe de afloop is. Goed voor de feedback 😊
Reputatie 7
Hoi @Kelvin000. welkom nog hier.

Top dat je het advies van Dave hebt opgevolgd. Ik zie dat de monteur is geweest en dat je AOP is vervangen en alles werkend is achtergelaten. Mooi werk 🙂