Sticky

Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6? Foutcode 303? Lees een mogelijke workaround hier!

• 20 juli 2017
  • 51 Reacties
  • 29479x Bekeken

Toon eerste bericht

51 Reacties

Naar aanleiding van e-mail Ziggo om de Mediabox XL om te ruilen voor de mediabox Next hiervan gebruik gemaakt, Kreeg kort daarna de mediabox next en ook een nieuw modem ConnectBox. Modem zelf aangesloten. Wifi verbinding duidelijk beter bij testen. Ik maakte reeds gebruik van een wifibooster van Ziggo voor beter signaal 1e etage. Bij handmatig switchen van wifiverbindingen kreeg ik de melding wel verbonden, maar mogelijk geen internet. Na circa 40 sec tot 1 minuut was er wel internet. Verschillende apps bleken heel traag op te starten, waaronder Ziggo Go. Uiteindelijk bij starten programma foutmelding 303. Ik maak gebruik van Samsung tablet S2 en S3 en samsung mobiel S8. Klacht de maandag gemeld bij klantenservice/helpdesk. De medewerkster kon zien, dat bepaalde instellingen in het modem nog niet goed doorlopen waren. Afspraak gemaakt voor monteur ook tbv installatie mediabox next, de volgende dag al. Monteur voortvarend aan de slag, diverse connectors etc vervangen en mediabox geinstalleerd. Wifi in hele woning getest en overal naar behoren. So far, so good. Later bleek de app Ziggo go via de wifi op de verschillende apparaten nog steeds dezelfde foutmelding te geven, 303. Via 3/4g geen problemen met de app. Via zoekvragen uitgekomen in deze community en de aanpassing in de connectbox toegepast::
Connect Box
Verbergen
1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server'
Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'
Dit bleek in mijn geval ook de oplossing te zijn. Zowel het switchen van toegangspunten, meteen verbonden en geen melding meer van mogelijk geen internet, als functioneren apps zoals Ziggo Go, NPO Start e.d.

Reageer