Mad Max

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met streamen via de wifi-verbinding van de Connectbox

Heb een connect box van Ziggo. Snel internet, geen probleem. Alleen het streamen via wifi lukt niet zo erg. Streamen stopt telkens na 1 kwartier. Het maakt niet uit of het ochtend, s'middags of avond is. Stream stopt na 1 kwartier. Hoogst irritant is dat, er kon wel een klok op zitten. Heeft iemand hier een oplossing voor.
PS
Ik had eerst een Cisco router en toen bestond dat probleem niet.
10 Reacties 10
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Kijk eens in de instellingen van de modem, bij DHCP, wat de leasetijd van de verbinding is.
Mad Max
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor jouw reactie: Zal ik doen. Wat zou de leasetijd volgens u moeten zijn dan?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Standaard staat die op 3600 sec (1 uur). Maar zet er eens een 0 achter om te kijken of dat het probleem oplost.
N.B. het kan even duren voordat de modem reageert en u iets kan invoeren.
Mad Max
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat gegevens:
DHCPv4server:
Aantal apparaten 245
Leasetijd 3600 seconden
DHCPv6server Stateles
leasetime 0 seconden
Router advertisement livetime 3 seconden
Router advertisement interval 1800 seconden
Ik zal er een nulletje achter zetten.
Mad Max
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas, helaas. Een nul er bij heeft niet geholpen, Precies 1 kwartier film kijken en stream stopt. Heb je nog andere suggesties jan F?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik vraag Jan F. er nog even bij. Niet altijd werkt de mail.

Succes!
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes
Hi Mad Max. Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op de Ziggo Community, welkom!

Wat typisch zeg! Vooral dat je de klok er gelijk op kan zetten en iedere keer na welgeteld een kwartier de problemen met het streamen op komen spelen. Wat jammer dat de suggestie van Jan F. niet heeft geholpen, maar wellicht heeft hij nog andere handige tips? Waar ik ook benieuwd naar ben is of je een Google ChromeCast of Apple Airplay gebruikt als apparaat om te streamen. En uiteraard of je dit probleem toevallig ook hebt getest met meerdere devices en verschillende content zoals bijvoorbeeld Netflix, Videoland of Ziggo Go. Merk je daarnaast ook verschil als je streamt via de 2.4 Ghz of 5.0 Ghz wifi-verbinding? Hoe meer informatie we verkrijgen, hoe specifieker we het probleem in kaart kunnen brengen en we je kunnen helpen! We zien je reactie graag tegemoet. :blush:
Mad Max
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Cecilia.
Ik heb geen ChromeCast of Apple Airplay. Het enige wat ik wil is mijn videobestand gewoon kunnen streamen naar mijn Philips smart tv. Eerst ging dat met een Cisco router zonder problemen. Nu ik een Connect box heb duurt de stream niet langer dan precies een kwartier. Een film kijken word zo geen leuke ervaring. Er moet toch wel een instelling te vinden zijn waarmee streamen wel mogelijk is.
Wat ik heb: Acer laptop Windows 10, Windows Mediaplayer, Phillips Smart tv.
Wat ik heb gedaan: Connect box terug gezet naar fabrieks instelling, Home group opnieuw ingesteld, tv opnieuw ingesteld.
Wellicht dat jij een goede en degelijke oplossing hebt.
Vr. Gr. Jos.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Mad Max Ik weet ook zo geen oplossing, maar heeft u al een andere mediaplayer geprobeerd? Ik gebruik Plex en Serviio.
Mad Max
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F.
Dank voor jouw reactie.
Ik wil het wel proberen komend weekend, dan heb ik wat meer tijd om mij te kunnen ergeren aan het probleem.:tired_face: Mocht ik tot een oplossing komen dan vermeld ik dat hier. Wellicht bespaar ik dan voor anderen met hetzelfde probleem een maagzweer.:grinning:

Uitgelicht topic