Er zijn tientallen mensen allemaal met ziggo als ISP, (mogelijk meer want niet iedereen meldt het) die steeds tegen steam foutcode -107 aanlopen als ze voornamelijk via de steam client voor windows, naar store.steampowered.com gaan.
Wat in de steam client simpelweg de winkelpagina is en daar zijn een aantal andere zaken aan verbonden zoals je accountgegevens, die dus ook niet inzichtbaar zijn via de client.
Volgens de steam logs, lukt het maar niet een SSL connectie tot stand te brengen voor de handshake.
Dit probleem lijkt voor 99% zich alleen voor te doen op de steam client maar bijv. niet via de browser of bijv. via de steam app voor iOS/Android.
De modem/router kun je daarmee eigenlijk wel wegstrepen.
Er lijkt iets mis te gaan ergens op het netwerk van ziggo.
Dit is problematisch want je kan bijv., geen spellen kopen, accountgegevens wijzigen etc.
Wellicht via browser of app wel, maar ideaal is dat bepaald niet.
tl;dr : ziggo lijkt een probleem te hebben een (beveiligde) verbinding te maken met store.steampowered.com via de steam client.
Waarom dit voornamelijk alleen op de steam client gebeurt, is dan nog wel een raadsel, maar de verhalen en ervaring van mensen op steam is praktisch unaniem, allemaal ziggo en allemaal puur op de steam client een probleem.
link naar steam forum/discussie :
https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/1696048245844781922/