Beantwoord

Problemen met Steam (client en website)

  • 11 april 2019
  • 156 Reacties
  • 12934x Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

156 Reacties

Reputatie 7
Bedankt voor je doorzettingsvermogen @tryu !! 🙂 We zijn erg benieuwd naar updates over dit Ticket bij Steam.
Bedankt voor je doorzettingsvermogen @tryu !! 🙂 We zijn erg benieuwd naar updates over dit Ticket bij Steam.
Zal iedereen zeker op de hoogte houden. Heb overigens al een tijdje geen foutmelding meer gehad.
Dus denk dat Steam idd al bezig is
Heb het volgende antwoord gekregen van Steam:

It looks like this is definitely a DNS issue, and we are working with Akamai to identify where the bad entry is coming from. Can you provide the output of running "ipconfig /all" in a command prompt, the text from loading http://t1.re, and from http://whatismyip.akamai.com/advanced?debug? Also let me know if you are running any software or configuration which you know might affect your DNS.
Thanks,
Gabe

Heb de hele dag nog geen problemen gehad, anderen wel?
Ik heb ze alles gestuurd en kreeg al vrij snel dit bericht van Steam:
Thanks for that info. As far as I know, we haven't made any changes on our end, nor has Akamai. That would lead me to believe the issue is/was with your upstream DNS provider caching DNS longer than they should. It appears you are using Liberty Global. Unfortunately, I'm unable to query through their DNS resolvers, so I can't verify if that's the case. Not that I could verify anyway, if the site is loading fine now.

We'll keep digging around, but let me know if the issue starts up again so we can try to reproduce it.

Thanks,
Gabe


Heb nog niet geantwoord, omdat ik niet weet of bij anderen het probleem ook ineens is verdwenen
Het is stil hier en op het Steam forum dus wie weet.
Ik wacht nog even met mijn reply
Reputatie 7
Badge +17
Caching van Ziggo hebben we dankzij @Anne H Ziggo uitgesloten. De Ziggo DNS neemt nl de TTL (Time To Live) over van de DNS records die het van Steam krijgt en de cache tijd is dus ook maar 20 seconden.
Maar ik lees ineens dit :
https://www.techzine.be/nieuws/33537/cisco-talos-waarschuwt-voor-gevaar-van-grootschalige-dns-hijacking.html

Je zou bijna denken....
Reputatie 7
Cache issues zijn is uitgesloten, dat is gecontroleerd. Het is wijs om te melden aan Steam dat de niet kloppende IP adressen ook bij andere DNS services gezien worden. Het is niet provider afhankelijk maar het gaat hogerop in de DNS keten mis.
Reputatie 7
Badge +17
Met al dat uitzoekwerk wat we voor Steam doen horen we minstens een gratis game te krijgen niet? 😁
Cache issues zijn is uitgesloten, dat is gecontroleerd. Het is wijs om te melden aan Steam dat de niet kloppende IP adressen ook bij andere DNS services gezien worden. Het is niet provider afhankelijk maar het gaat hogerop in de DNS keten mis.
Ik heb de error code nog steeds niet weer gezien. Ik wacht nog even tot anderen (hopelijk) antwoord gaan geven of zij nog problemen ervaren. Ik zie geen reacties meer hier en op Steam van gebruikers met dezelfde problemen. Zou het opgelost zijn?
Met al dat uitzoekwerk wat we voor Steam doen horen we minstens een gratis game te krijgen niet? 😁
lol 😆
Reputatie 2
Ik heb alleen nog maar via google dns steam benaderd, sindsdien geen problemen op die manier.

maar ook op steam heb ik van niemand klachten gehoord.. wel apart toevallig op de dag dat ik een mail kreeg dat de snelheid verhoging was afgerond het ook stil viel in de discussie thread.

Toeval wellicht maar vanwege die mail viel het op.
Als ik het allemaal nog eens bekijk nav Nick's diepgaande onderzoek & de reakties van ons aller Anne H Ziggo:
Steam heeft zitten kloten met z'n DNS, maar geeft dat niet toe.
Wat is de echte waarheid? Zullen we niet 100% zeker weten. Wel 99.9%, denk ik zo.
Bottom-line: als het maar weer werkt; dat is het belangrijkste.
2 dagen geen problemen gehad en nu is het weer terug :(
Iemand schreef dit (@Nick999 weet niet zo veel van DNS/IP etc dus ik doe even een copy & paste)

Akamai International BV now screwed up another Dutch Steam proxy.
$ wget -S https://23.52.51.147/
--2019-04-19 09:10:31-- https://23.52.51.147/
Connecting to 23.52.51.147:443... connected.
OpenSSL: error:14077438:SSL routines:SSL23_GET_SERVER_HELLO:tlsv1 alert internal error
Unable to establish SSL connection.

https://184.50.163.235/ is still borked.
https://23.5.174.107/ is still operational.

It looks like Ziggo is hijacking outgoing DNS calls.
Outside of Ziggo:
$ host https://about:blank 8.8.8.8
Using domain server:
Name: 8.8.8.8
Address: 8.8.8.8#53
Aliases:

https://about:blank has address 2.20.128.189
Inside Ziggo:
$ host https://about:blank 8.8.8.8
Using domain server:
Name: 8.8.8.8
Address: 8.8.8.8#53
Aliases:

https://about:blank has address 23.5.174.107
Ook ik heb nu het probleem van dat ik zowel niet op de steam app, store of via website erin kom. Ik ben alleen niet zo'n grote techneut dus ik weet niet echt hoe ik dat kan oplossen. Weet iemand toevallig al een oplossing of is het nog onbekend?
Reputatie 7
Badge +17
Probleem is er dus nog steeds :



edit: Wat vreemd is, is dat als ik 8.8.8.8 instel als DNS en hetzelfde uitvoer, ik van google alleen nog 23.5.174.107 terugkrijg en geen ander IP...
Reputatie 7
Badge +17
Ok even een stukje verder onderzoek in een apart berichtje. Ook interessant voor @Anne H Ziggo

DNS van Ziggo geeft foutief IP adres.
DNS van Google geeft goed IP.

Maar nu het volgende:

Ik heb nu de DNS van Akamai ingesteld : a1-164.akam.net [193.108.91.164]

En krijg direct dit :

Successfully flushed the DNS Resolver Cache.

ping store.steampowered.com

Pinging store.steampowered.com [184.50.163.235] with 32 bytes of data:
Reply from 184.50.163.235: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 184.50.163.235: bytes=32 time=9ms TTL=55
Reply from 184.50.163.235: bytes=32 time=9ms TTL=55

Ping statistics for 184.50.163.235:
Packets: Sent = 3, Received = 3, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 9ms, Maximum = 9ms, Average = 9ms

Zie hier het foute IP. Dus het komt van Akamai zelf.
Het is nu echt puinhoop
Google DNS werkt ook niet meer
Krijgen nu 2 verschillende foutcodes 105 en 107
105 is nieuw voor mij
2 dagen geen foutcode gehad en nu is het weer terug, gaat lekker zo.
Reputatie 7
Badge +17
Klopt ook wel. Zie mijn vorige bericht. Het verkeerde IP wordt uitgegeven door Akamai DNS dus komt uiteindelijk overal verkeerd te staan.
Bij mij lijkt de -107 error te verdwijnen door de Download Region te veranderen in de Steam client naar iets anders dan Nederland bij Settings > Downloads
Bij mij lijkt de -107 error te verdwijnen door de Download Region te veranderen in de Steam client naar iets anders dan Nederland bij Settings > Downloads
Heb er een paar geprobeerd, maar voor mij werkt dat niet. helaas
Nieuw antwoord van Steam:
Okay, can you provide the following information while the issue is occurring? We are working to eliminate any possible issues on our end.

Thanks,
Gabe
Reputatie 7
Badge +17
@tryu Je zou hem in ieder geval kunnen melden dat a1-164.akam.net [193.108.91.164] (DNS van Akamai) store.steampowwered.com verkeerd resolved naar 184.50.163.235
@tryu Je zou hem in ieder geval kunnen melden dat a1-164.akam.net [193.108.91.164] (DNS van Akamai) store.steampowwered.com verkeerd resolved naar 184.50.163.235
@Nick999 heb extra toevoeging gepost net (Steam support), dank je
laatste antwoord Steam support:
Yep, the problem is definitely that some users are getting the wrong IP returned for store.steampowered.com, and we are trying to determine if Akamai is returning that result in some cases, or if it's caused by 3rd party servers caching results they shouldn't. So far all our tests show that Akamai is returning the correct IP.

I did see the post about a1-164.akam.net returning the wrong IP, but was unable to reproduce it from my end. Akamai uses Anycast to map users querying a1-164.akam.net to a near by DNS server, so it is possible they just have a single server returning the bad result.

We are going to use the information you provided to search through the DNS logs on all of Akamai's servers and try to determine if there is a bad server out there. I'll let you know if we come up with anything!

Thanks,
Gabe
8.8.8.8 en 8.8.4.4 instellen als DNS servers lijkt voor mij de fix te zijn.
8.8.8.8 en 8.8.4.4 instellen als DNS servers lijkt voor mij de fix te zijn.
Heb dit al meerdere keren geprobeerd, maar blijf foutmeldingen houden. Weliswaar iets minder, maar het probleem is niet weg voor mij. Voor jou wel helemaal?
Toen ik de host file had veranderd was het probleem wel weg, maar dit wordt afgeraden