In de discussions (https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/1696048245844781922) staan meerdere Ziggo klanten met hetzelfde probleem.
Een DNS flush (in een commandprompt: ipconfig /flushdns) lost het probleem tijdelijk op, alternatieve DNS servers lost het probleem definitief op.
Het lijkt een issue met de Ziggo DNS servers te zijn. Herkent iemand dit (of iets soortgelijks) en is dit probleem misschien al bekend?
Best beantwoord door Nick999
Ok, hier even een update. Ik heb antwoord gehad van Akamai. Ze geven aan dat in principe Steam de verantwoordelijke is, maar hebben kennelijk toch even gekeken en geven aan dat dat betreffende IP adres inderdaad onjuist is en dat het mogelijk nog bij provider(s) gecached staat. (zie onderstaand mailtje)
Dus misschien tijd dat een van de mods er even bij kan komen om te zien of dit inderdaad het probleem bij o.a. Ziggo kan zijn
Hi Nick,
I understand that you are having SSL issues when accessing store.steampowered.com. Although these IPs belong to Akamai, it is controlled by our customers and we are not at liberty to make changes or reveal details without proper authorization.
Please have steam open a case with us and only then we can proceed further.
Having said that it looks like that IP which you got 184.50.163.235 seems incorrect. It is possible that it got cached by your ISP. I would recommend Google DNS servers which may fix the problem.
With warm regards,
Shri Ganesh | Akamai Technologies
Technical Solutions Engineer
Shift Timing: 6 am - 6 pm IST (Sat - Mon)
Support No.: 1-877-4-AKATEC (1-877-425-2832)
*** update van moderator ***
De Ziggo DNS is gecontroleerd. De werking daarvan is in orde. De IP adressen waar onze DNS naar resolved met de korte ververstijd zijn precies wat wij ook doorkrijgen. Ondertussen zijn er in dit topic oplossingen te lezen waardoor het probleem verdwijnt: Gebruik bijvoorbeeld als tijdelijke workaround een alternatieve DNS server (dit kan soms nog steeds problemen geven) of zet een IP adres vast in je .hosts bestand.
@tryu Heeft het voor elkaar gekregen dat Steam het probleem eindelijk met Akamai gaat bespreken, we zijn benieuwd naar de uitkomst!
Bekijk origineel
Dus misschien tijd dat een van de mods er even bij kan komen om te zien of dit inderdaad het probleem bij o.a. Ziggo kan zijn
Hi Nick,
I understand that you are having SSL issues when accessing store.steampowered.com. Although these IPs belong to Akamai, it is controlled by our customers and we are not at liberty to make changes or reveal details without proper authorization.
Please have steam open a case with us and only then we can proceed further.
Having said that it looks like that IP which you got 184.50.163.235 seems incorrect. It is possible that it got cached by your ISP. I would recommend Google DNS servers which may fix the problem.
With warm regards,
Shri Ganesh | Akamai Technologies
Technical Solutions Engineer
Shift Timing: 6 am - 6 pm IST (Sat - Mon)
Support No.: 1-877-4-AKATEC (1-877-425-2832)
*** update van moderator ***
De Ziggo DNS is gecontroleerd. De werking daarvan is in orde. De IP adressen waar onze DNS naar resolved met de korte ververstijd zijn precies wat wij ook doorkrijgen. Ondertussen zijn er in dit topic oplossingen te lezen waardoor het probleem verdwijnt: Gebruik bijvoorbeeld als tijdelijke workaround een alternatieve DNS server (dit kan soms nog steeds problemen geven) of zet een IP adres vast in je .hosts bestand.
@tryu Heeft het voor elkaar gekregen dat Steam het probleem eindelijk met Akamai gaat bespreken, we zijn benieuwd naar de uitkomst!