Beste Ziggo,
Laatst had ik veel last van uitval. Eerst dacht ik dat het normaal was, maar het was al bijna 1 maand lang zo dat de wifi soms compleet wegviel (vorige week had ik bijvoorbeeld elke dag wel minstens één keer uitval). We hadden hiervoor de klantenservice gebeld (eergisteren) en het was toen op een of andere manier gelukkig opgelost; nu zijn er geen hevige uitvallen meer. Hoewel het opgelost is, hebben we nog steeds geen idee hoe de wifi voor een hele maand zo vaak kon uitvallen? We zouden dit natuurlijk voor de volgende keer willen voorkomen als wij iets fout hadden gedaan. De wifi viel namelijk uit op alle apparaten (zoals mobiele telefoons, Apple TV, Nintendo Switch etc.), en we hadden al geprobeerd om de router aan en uit te doen. Uiteindelijk hadden we de router ook terug op fabrieksinstellingen gezet, maar dat hielp allemaal niet.
Een ander probleem waar we nog wel steeds last van hebben is tijdens het gamen. De ping, bijvoorbeeld, is vaak vreselijk hoog. Bij bijvoorbeeld Fortnite gaat het soms van 25, naar 150, naar boven de 1000. Ik zie dan ook erg vaak ''connection time out'' tevoorschijn komen, waardoor het onmogelijk is om te gamen. Mijn game loopt dan telkens voor een paar seconden vast en is ontzettend sloom. Ik speel gewoon op de Europese servers.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik moet doen. Ik weet ook niet zeker of het dus komt door de wifi die wij nu hebben (namelijk draadloos internet), of dat wij iets verkeerd hebben gedaan of verkeerd hebben aangesloten.
Mvg, SN