dvystvr

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met de wifi

Beste Ziggo,

Laatst had ik veel last van uitval. Eerst dacht ik dat het normaal was, maar het was al bijna 1 maand lang zo dat de wifi soms compleet wegviel (vorige week had ik bijvoorbeeld elke dag wel minstens één keer uitval). We hadden hiervoor de klantenservice gebeld (eergisteren) en het was toen op een of andere manier gelukkig opgelost; nu zijn er geen hevige uitvallen meer. Hoewel het opgelost is, hebben we nog steeds geen idee hoe de wifi voor een hele maand zo vaak kon uitvallen? We zouden dit natuurlijk voor de volgende keer willen voorkomen als wij iets fout hadden gedaan. De wifi viel namelijk uit op alle apparaten (zoals mobiele telefoons, Apple TV, Nintendo Switch etc.), en we hadden al geprobeerd om de router aan en uit te doen. Uiteindelijk hadden we de router ook terug op fabrieksinstellingen gezet, maar dat hielp allemaal niet.

Een ander probleem waar we nog wel steeds last van hebben is tijdens het gamen. De ping, bijvoorbeeld, is vaak vreselijk hoog. Bij bijvoorbeeld Fortnite gaat het soms van 25, naar 150, naar boven de 1000. Ik zie dan ook erg vaak ''connection time out'' tevoorschijn komen, waardoor het onmogelijk is om te gamen. Mijn game loopt dan telkens voor een paar seconden vast en is ontzettend sloom. Ik speel gewoon op de Europese servers.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik moet doen. Ik weet ook niet zeker of het dus komt door de wifi die wij nu hebben (namelijk draadloos internet), of dat wij iets verkeerd hebben gedaan of verkeerd hebben aangesloten.

Mvg, SN
97 Reacties 97
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welk modem heb je in gebruik?

Daarnaast heeft Wifi altijd al een hogere ping dan bedraad, kun je dat eens proberen?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Welkom op onze Community dvystvr 🙂 Het is heel moeilijk om een probleem van een tijd terug te verklaren. Ik kan je wel zekerheid geven voor het geval er weer eens een probleem ontstaat: wij staan hier dan voor je klaar op de Community. Je hebt al de aandacht van Be rt te pakken, ik ben benieuwd wat er uit komt!
dvystvr
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt ik heb een Connectbox (Compal CH7465LG). Ik heb nog niet bedraad geprobeerd, dus als dat nodig is zal ik dat zeker eens proberen!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zou dat eens proberen, dan weten we het zeker of dit bij jou ook zo is, meten is weten. dvystvr
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
dvystvr, kun je ook de up en downstream signaalwaarden van je modem hier eens posten?

gr, Henno
dvystvr
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Henno dit zijn mijn up en downstream signaalwaarden;
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je hebt maar 2 upstream kanalen, dat moeten er 4 of 6 zijn.

Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
dvystvr
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik vermoed dat je AOP = Abonnee Overname Punt de boosdoener is.

Als ik dit goed beoordeel is dit een heel oude AOP of er moet een nieuw binnenwerk in gemaakt zijn.

De ultieme test is het modem zonder splitter in de AOP aansluiten en kijken hoe de upstream dan is.
Is dit hetzelfde b.v. maar 2 upstream kanalen, dan Ziggo bellen, klacht uitleggen en vragen om een nieuwe AOP, deze wordt gratis door een monteur vervangen.

Laat SVP even weten hoe het verdere verloop is?
Wij zijn altijd nieuwsgierig naar oplossingen.:relaxed:
dvystvr
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt ik heb net geprobeerd het modem zonder splitter in de AOP aan te sluiten en ik zie inderdaad nog steeds dat er maar 2 upstream kanalen zijn. Ik zal morgen meteen proberen om Ziggo te bellen!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Succes gewenst, laat SVP het vervolg weten.
Nicoles

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb Serkan een privébericht gestuurd maar ik weet niet of hij dit vandaag leest.

Wij hebben al meer dan een half jaar problemen met de connect box.
Kan iemand zien wat er gisteravond gebeurde met ons modem? Viel echt de hele tijd uit.
Alles is al vervangen door monteurs wat vervangen kan worden. Ik hoop echt dat iemand ons kan helpen. Mvg Nicole
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Nicoles, kun je de up- en downstream pagina's van je modem en de log hier posten?
Heb je problemen via WiFi en/of bekabeld?

gr, Henno
Nicoles

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Henno bedankt voor het reageren. Waar vind ik deze gegevens. Ik was net dus weer een paar uur offline. Vandaar de late reactie.
Nicoles

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het hele modem valt uit en dan doet de telefoon het ook niet meer. De televisie werkt dan wel gewoon.
Nicoles

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Gevonden
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 322000000 1 37 256qam 127
2 418000000 2 37 256qam 105
3 426000000 2 38 256qam 106
4 274000000 0 38 256qam 121
5 282000000 0 37 256qam 122
6 290000000 0 37 256qam 123
7 298000000 0 37 256qam 124
8 306000000 1 37 256qam 125
9 314000000 1 37 256qam 126
10 330000000 1 38 256qam 128
11 338000000 1 38 256qam 129
12 346000000 1 38 256qam 130
13 354000000 1 38 256qam 131
14 362000000 2 38 256qam 132
15 370000000 2 38 256qam 133
16 378000000 2 37 256qam 134
17 386000000 2 37 256qam 135
18 394000000 2 38 256qam 136
19 402000000 2 38 256qam 137
20 410000000 2 37 256qam 138

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.636 50248493 7
2 Goed (Locked) 37.636 48917926 6
3 Goed (Locked) 38.605 48917681 5
4 Goed (Locked) 38.605 48920371 0
5 Goed (Locked) 37.636 48924629 6
6 Goed (Locked) 37.636 48925532 3
7 Goed (Locked) 37.636 48927451 5
8 Goed (Locked) 37.636 48926271 5
9 Goed (Locked) 37.636 48928541 5
10 Goed (Locked) 38.605 48929406 5
11 Goed (Locked) 38.605 48930313 0
12 Goed (Locked) 38.605 48922006 5
13 Goed (Locked) 38.605 48931370 5
14 Goed (Locked) 38.605 48932587 6
15 Goed (Locked) 38.605 48938227 5
16 Goed (Locked) 37.636 48934689 6
17 Goed (Locked) 37.636 48917163 5
18 Goed (Locked) 38.605 48936806 5
19 Goed (Locked) 38.605 48933258 5
20 Goed (Locked) 37.636 48919459 6
Nicoles

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 36000000 47 5.120 64qam 3
2 58800000 49 5.120 64qam 4
3 44500000 47 5.120 64qam 2
4 52000000 49 5.120 64qam 1

Gebundelde upstream-kanalen
Nicoles

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
16-06-2018 15:56:54 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:11:b2:35;CMTS-MAC=00:23:eb:78:04:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-06-2018 15:51:49 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:22:05:11:b2:35;CMTS-MAC=00:23:eb:78:04:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:10:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:11:b2:35;CMTS-MAC=00:23:eb:78:04:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:10:02 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=ac:22:05:11:b2:35;CMTS-MAC=00:23:eb:78:04:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:09:54 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:11:b2:35;CMTS-MAC=00:23:eb:78:04:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:09:30 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=ac:22:05:11:b2:35;CMTS-MAC=00:23:eb:78:04:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:09:22 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:11:b2:35;CMTS-MAC=00:23:eb:78:04:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:08:31 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=ac:22:05:11:b2:35;CMTS-MAC=00:23:eb:78:04:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:08:24 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:11:b2:35;CMTS-MAC=00:23:eb:78:04:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:08:00 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=ac:22:05:11:b2:35;CMTS-MAC=00:23:eb:78:04:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:07:49 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:11:b2:35;CMTS-MAC=00:23:eb:78:04:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:07:03 critical Unicast Ranging Received Abort Response - initializing MAC;CM-MAC=ac:22:05:11:b2:35;CMTS-MAC=00:23:eb:78:04:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:06:31 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:11:b2:35;CMTS-MAC=00:23:eb:78:04:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Nicoles

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Is het zo goed? De laatste monteur (nummer 6) heeft gezegd dat wij teveel apparaten hebben. Vandaag stonden er bijna geen apparaten aan en viel hij toch uit. We hebben ook de Sonos al op het accesspoint gezet. Ziggo zegt dat wij niet teveel apparaten hebben. Altijd keurig te woord gestaan door medewerkers van Ziggo. Zij zeggen dat het een signaalprobleem is maar geen monteur kan iets vinden. Ik weet het echt niet meer.

Uitgelicht topic