Vraag

Problemen met de wifi

Toon eerste bericht

97 Reacties

Reputatie 5
Badge +8
De witte kabel op de poa gaat naar de connectbox en de zwarte naar de 752 versterker?
Komt er een groene kabel het AOP in waar de poa op zit?
Kun je een overzicht foto maken met flits aan (de foto's zijn wat donker)?
Speelt het door jouw genoemde probleem ook bij buren en anderen in de straat?
Reputatie 5
Badge +8
Nicoles schreef:

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 36000000 47 5.120 64qam 3
2 58800000 49 5.120 64qam 4
3 44500000 48 5.120 64qam 2
4 52000000 49 5.120 64qam 1

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 1 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0

Hoe lang stond het modem toen aaneengesloten aan? (uptime)
Zo betere foto’s. De buren hebben geen last maar zitten ook niet bij Ziggo.
We hebben aan de monteur gevraagd of het aan de groene kabel kan liggen dmv een breuk maar hij zei dan heb je ook geen televisie en dat hebben wij wel. Dat was zijn conclusie en ging weg. Gisteravond wilden wij Netflix kijken en viel constant uit. We hebben al maanden niet goed Netflix kunnen kijken.
Ik weet niet hoe lang het modem aan heeft gestaan. We zijn gisteren weggegaan van ongeveer 15.30 tot 21.30. Rond 22.00 uur weer uitval en opnieuw opgestart
Reputatie 5
Badge +8
Kun je de poa eens uit de AOP trekken en het modem rechtstreeks er op aansluiten, en dan de upstream waarden opnieuw posten?
Bij voorkeur het modem niet spanningsloos maken zodat de uptime doorloopt.
De groene kabel is ongeveer 35 jaar oud en in huis hebben wij nieuwe originele Ziggo kabels getrokken.
Ik probeerde de poa in het modem te plaatsen maar toen viel internet uit. Wat moet ik precies doen?
Denk jij dat ik weer een monteur moet laten komen?
Reputatie 5
Badge +8
Nicoles schreef:

Ik probeerde de poa in het modem te plaatsen maar toen viel internet uit. Wat moet ik precies doen?

De witte coax kabel waar het modem mee op de splitter (poa) stop je rechtstreeks in de wandcontactdoos (AOP).
Dan moet het modem het blijven doen.
Reputatie 6
Welkom op onze Community Nicoles! Dank voor je uitgebreide antwoorden. Dat is best veel gevraagd wanneer je op het moment zelf nog volop van de storing 'geniet'.

De upstream waarden komen erg dicht bij de 50dB. De modem heeft moeite om data naar ons toe te sturen, er zit een weerstand te veel tussen de modem en de wijkcentrale. Dit kan de meerdere dagelijkse T3 errors verklaren, en ook de modem uitval zoals je hebt beschreven.

Welke van de kabels op de foto gaat naar de modem? Probeer de modem ook eens tijdelijk rechtstreeks op de signaalbron aan te sluiten. Ik lees graag mee wat de upstream waarden dan zijn. Deze info helpt heel veel bij het vinden van de oorzaak 🙂
Dankjewel Anne voor het meedenken. Dit duurt al een halfjaar. Ik word er helemaal gek van. Ik ga het straks even proberen en stuur dan de gegevens weer door. Mijn zoon heeft een gamecomputer maar die zit op een nieuwe Ziggo kabel. Het modem geeft aan dat er een netwerkkaart stuk kan zijn of een kabel. Ik hoop zo dat jullie mij kunnen helpen
Vandaag gaat het in ene goed met het internet dus kan ik wel
antwoord geven. Gisteren moest ik tig keer resetten om antwoord te kunnen geven.
Reputatie 5
Badge +8
@Nicoles, doe even wat @Anne H Ziggo en ik al vroegen, sluit de connectbox direct aan op het AOP (de wandcontactdoos waar de groene kabel op uit komt).
Dan kan Anne en jij zien wat voor effect het heeft op de upstream.
Dat het vandaag wel goed werkt kan komen doordat de storing plaats vindt op de wijkkast of de eindversterker (grijze kast in je straat).
Hierbij kan er al storing veroorzaakt worden door ruis op het netwerk omdat een van de andere personen in de straat geen goede afgeschermde coax in huis heeft, je kent ze nog wel, van die stekkers met plastic kapjes...

gr, Henno
Ja ik ga het zo doen. Ben bijna klaar met werken.
De AOP zit bij ons in de woonkamer. En het modem in de meterkast. Nu is het internet er toch af
Precies gedaan wat jij zei. Internet deed het niet in de AOP
1 52000000 47 5.120 64qam 1
2 58800000 47 5.120 64qam 4
3 36000000 47 5.120 64qam 3
4 44500000 47 5.120 64qam 2

1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
Sorry voor de late reactie. Ik moest wachten op een iPad om in te loggen in de connectbox dit lukte niet met mijn telefoon.
Reputatie 5
Badge +8
Nicoles schreef:

De AOP zit bij ons in de woonkamer. En het modem in de meterkast. Nu is het internet er toch af

Dit is niet het AOP maar een wandcontactdoos in de woonkamer. Deze zit achter de antenneversterker op een niet retourgeschikte poort.
Dan komt je modem niet "online".
Je Abonnee Overname Punt zit in de meterkast, waar de groene grondkabel van Ziggo op zit aangesloten.

gr, Henno.
Daar zit de witte kabel al standaard in. Zo heeft de monteur het aangebracht. Moet dat witte kapje er dan af? Ik maak foto.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Nicoles, dat witte blokje met Braun Telekom er op, dat is de splitter. Die kun je er uit trekken en dan kan de witte kabel van het modem rechtstreeks in het AOP.
Het is gelukt. Tv is nu wel uit klopt dat en de telefoon doet het nog. Sorry ben niet zo technisch.
1 52000000 44 5.120 64qam 1
2 58800000 44 5.120 64qam 4
3 36000000 43 5.120 64qam 3
4 44500000 43 5.120 64qam 2

1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
Er zijn enkele problemen gevonden.
Controle modem en verbinding met Ziggo
Controle telefonie dienst
Controle bekabelde aangesloten apparaten
Controle wifi status en via wifi aangesloten apparaten
Hieronder staan de test resultaten met mogelijke tips:

1 De temperatuur van de Connect Box is normaal.
2 Je internetverbinding werkt.
3 Je hebt een IPv4-adres voor internet
4 Je internetverbinding werkt.
5 Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart.
Reputatie 5
Badge +8
Kijk! Dat lijkt er meer op!
Die 44 dbmv zou je moeten hebben met de Braun splitter op het AOP.
Maar die zorgt voor een factor 4 verlies, = 6 dB. En dan zit je tegen de limiet van zenden van het modem aan.
Rechtstreeks in het AOP zou je onder de 40 dbmv moeten hebben.
Aangezien je AOP nieuw is heb je eigenlijk een netwerk monteur nodig die op straat in de EV kast gaat meten om te kijken wat daar de signaal hoogte is.
Ergens is er ca. 6 dB te veel verlies.
, @Anne H Ziggo, wat vindt jij er van, kun je een monteur regelen?
Gr, Henno

Reageer