Vraag

Problemen met de coax aansluiting in de meterkast. Internet doet het niet goed in de woonkamer.

• 23 september 2018
  • 31 Reacties
  • 2670x Bekeken

Toon eerste bericht

31 Reacties

Hallo,

afgelopen week de oude wandcontactdoos vervangen voor een Hirschmann EDC 1000. Coaxkabel heb ik laten liggen, al wel Koka 9ts in huis. Tevens heb ik een versterker besteld, de FRA-752 X, maar die moet nog binnenkomen.

ik wil de connectbox van de meterkast naar de woonkamer verplaatsen. Na het vervangen van de wandcontactdoos en de coaxkabel rechtstreeks op de AOP te hebben geplaatst kom ik op de volgende waardes:

Er ontstaat nu een probleem na plaatsing van een splitter in de woonkamer. Zodra ik het internet op ga begint het tv beeld te haperen! Signaalkwaliteit is wel goed, net als de waardes op de connectbox.
Signaalniveau is na plaatsing van de splitter van 90 naar 85 gegaan.

kans dat de versterker ertussen dit probleem opheft? Andere tips?
Zou een splitter met data uitgang kunnen helpen?
Signaalkwaliteit schiet ook op en neer bij internetgebruik
Reputatie 7
Badge +35
Een splitter met data uitgang zou kunnen helpen, maar ik ben niet zeker.

Ik zou even de versterker afwachten wat die voor verbetering gaat brengen.
Reputatie 7
Signaalkwaliteit schiet ook op en neer bij internetgebruikDe modem kan dan ook beter in meterkast. Dat was ook het eerdere advies. Daar was het signaal goed, dat moet je niet meer willen aanpassen. Met een UTP kabel naar de woonkamer kun je een extra access point plaatsen.
Reputatie 1
We hebben een overkapping achter het huis, ik heb de Asus router in de woonkamer geplaatst zodat ik daar meer bereik heb. Eerdere situatie was de connectbox in de woonkamer (als bridge) en de Asus router bedraad aangesloten op de connectbox. Up- en downloadsnelheid was prima en voldoende bereik onder de overkapping en verder achter in de tuin. Omdat internet dagelijks wegviel heb ik de connectbox verplaatst naar de meterkast met als resultaat dat het signaal nu stabiel is. Natuurlijk kan ik een nieuwe coaxkabel trekken naar de woonkamer en de connectbox weer verplaatsen maar maar een beetje router moet toch de afstand tussen meterkast en overkapping kunnen overbruggen! Op de 3 weg splitter zijn 3 televisies aangesloten. 1 voor de woonkamer, 1 voor de overkapping en 1 naar de slaapkamer. Een utp kabel tussen connectbox en Asus zou ideaal zijn maar zie geen mogelijkheden om dit netjes weg te werken! Kan uiteraard zijn dat jij of iemand anders hier ideeën over heeft, dan hoor ik het graag. Coax aansluiting in de woonkamer (bij de televisie) heeft 2 uitgangen, tv en radio. Radio gebruik ik niet, alleen uitgang tv is in gebruik. Is het mogelijk om de uitgang van de radio te gebruiken voor data?

Al eens aan MoCa gedacht?
Zo heb ik het ook gerealiseerd. Over 1 coax kabel zowel TV als ethernet.
https://www.cablers.nl/echobox

Reageer