PurperWever

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Problemen met Chromecast na instellen modem

Goedenavond,

Recentelijk ondervond ik wat problemen met het internet, dit viel iedere keer willekeurig weg. Dit bleek na een korte speurtocht te komen door de Bosch inbouwapparatuur wat verbonden was met de Wifi… dit heb ik nu maar losgekoppeld van de Wifi om het probleem op te lossen (te gek voor woorden eigenlijk).

Tevens heb ik wat waardes in de connectbox verandert, dit werd in verschillende topics aangeraden. Tot op heden blijft het internet keurig draaien alhoewel ik wel het idee heb dat het aan de langzame kant is.. wellicht krijgen degene met verstand van waardes hier meer helderheid uit?

Het voornaamste probleem sinds het aanpassen van de connectbox is dat ik 2 Chromecast's niet meer geïnstalleerd krijg. Na dagen lang proberen ben ik nu echt het spoor bijster en doe ik daarom verzoek op de Community.

bijgaande de waardes van de Connectbox en hetgeen dat ik verandert heb, ik denk namelijk dat dit de boosdoener is omdat ik nooit problemen heb ondervonden met het installeren van de Chromecast's

graag hoor ik of jullie nog wat missen aan gegevens, en/of een mogelijke tip/oplossing! bij voorbaat dank!!!

Mvg Dennis Wever

 

15 Reacties 15
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je de volgende instellingen willen toepassen:

Haal je modem 1 minuut van stroom.

Binnen 10 minuten word het 5ghz netwerk zichtbaar.

Verbind alle 5ghz geschikte apparaten met het 5ghz netwerk.

PurperWever
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Tom. wrote:

Zou je de volgende instellingen willen toepassen:

Haal je modem 1 minuut van stroom.

Binnen 10 minuten word het 5ghz netwerk zichtbaar.

Verbind alle 5ghz geschikte apparaten met het 5ghz netwerk.


 

Hoi Tom!, thanks, ik ga dit morgen even doen en dan laat ik weten of dit heeft gewerkt!.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Top!

Ik zie je bericht vanzelf verschijnen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @PurperWever 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Logisch dat je jouw beide Chromecasts ook snel weer aan de praat wilt krijgen! Tijdens deze donkere koude dagen is het ontzettend fijn om even een filmpje te streamen van Netflix. Ik zie dat @Tom. je warm heeft ontvangen en diverse tips heeft gegeven. Ben je hier nog mee aan de slag gegaan? Houdt ons vooral niet langer in spanning! 

PurperWever
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo @Tom.  en @Cecilia Ziggo 

 

was gister onverwachts weg, dus zodoende niet in de gelegenheid om het een en ander te veranderen. 

Ik heb de instellingen verandert zoals @Tom. dat heeft aangegeven en ga nu het modem resetten. Daarna zal ik het weer proberen en laat ik het weten!

Hieronder een foto hoe het nu staat, het kopje “Subnet Mask” zoals bij Tom heb ik niet.

 

 

Dank alvast voor de support!

PurperWever
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Helaas voor alsnog geen succes, de ik kan nog steeds geen verbinding maken met de Chromecast. Ik blijf hangen bij onderstaand bericht (wanneer er word gezocht naar een Chromecast op de WiFi via de Google Home app) , Daarnaast is het 5ghz signaal erg onstabiel vind ik persoonlijk. het bereikt de 1e etage nauwelijks in tegenstelling tot de 2,4ghz.

 

PurperWever
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Tom. @Cecilia Ziggo, goedemiddag! Ik ben vandaag weer even bezig geweest maar nog steeds geen werkende chromecast.. tot frustratie aan toe. Verder nog tips, of hoe nu verder? Ik wacht het af! Gr Dennis

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
PurperWever wrote:

@Tom. @Cecilia Ziggo, goedemiddag! Ik ben vandaag weer even bezig geweest maar nog steeds geen werkende chromecast.. tot frustratie aan toe. Verder nog tips, of hoe nu verder? Ik wacht het af! Gr Dennis

 

Jeetje zeg, logisch dat er dan frustraties zijn.
Nu zijn afgelopen dagen toevallig meerdere meldingen over niet kunnen streamen via een Chromecast binnen gekomen.
Hier is een ticket voor gemaakt die inmiddels gesloten is.
Helpt het toevallig om de Chromecast en/of Smart tv een minuut van de stroom te halen?
Of anders om de Chromecast toch met de 2.4 GHZ wifi te verbinden?

PurperWever
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi!

Bedankt voor het meedenken!

ik heb het bekeken maar daar zijn de klachten toch anders dan ik ze ondervindt. De aangeboden suggestie heb ik al meerdere malen geprobeerd. 

Ik denk dat er een instelling in mijn internet niet helemaal juist is, daarbij komt dat het allemaal zo traag is als dikke ****. Vandaar dat ik ook screenshots heb gestuurd, in andere topics zijn er mensen die daar genoeg uit kunnen halen. Tot op heden blijf ik nog erg in het duister tasten.

Wellicht een instelling die anders moet staan?

Groetjes Dennis Wever!

 

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
PurperWever wrote:

Hoi!

Bedankt voor het meedenken!

ik heb het bekeken maar daar zijn de klachten toch anders dan ik ze ondervindt. De aangeboden suggestie heb ik al meerdere malen geprobeerd. 

Ik denk dat er een instelling in mijn internet niet helemaal juist is, daarbij komt dat het allemaal zo traag is als dikke ****. Vandaar dat ik ook screenshots heb gestuurd, in andere topics zijn er mensen die daar genoeg uit kunnen halen. Tot op heden blijf ik nog erg in het duister tasten.

Wellicht een instelling die anders moet staan?

Groetjes Dennis Wever!

 

 

 

Oke, thanks voor je snelle terugkoppeling.
Het lijkt dan inderdaad toch ergens anders te zitten.

@robbo en @Tom. hebben jullie toevallig een vermoeden welke instelling dit kan zijn?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ik weet niet of dslite of dual stack staat ingesteld.

Misschien dat het modem omzetten naar ipv4 only helpt.

 

Probeer zoiezo het volgende:

Verwijder je chromecast uit de Google home app.

Verwijder in de Google home app de wifi netwerken:

Verbind vervolgens je telefoon met het 2.4ghz netwerk.

Stel daarna je chromecast opnieuw in.
 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17422Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Zet bluetooth eens aan. Sommige generatie chromecast  hebben dit bij de “instelling” nodig. Je ziet dan een tijdelijke verbinding ( soms is het nodig deze ook te selecteren. /ook evt zichtbaar de tijdelijke chrome netwerkverbinding. Nu via de Home app installeren en procedure volgen. Mocht dit lukken verdwijnen de verbindingen van de bluetooth en chrome netwerk en kan je de eigen modem netwerk selecteren.

 

Zie ook de tips van Tom.

PurperWever
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Tom. wrote:

Ik weet niet of dslite of dual stack staat ingesteld.

Misschien dat het modem omzetten naar ipv4 only helpt.

 

Probeer zoiezo het volgende:

Verwijder je chromecast uit de Google home app.

Verwijder in de Google home app de wifi netwerken:

Verbind vervolgens je telefoon met het 2.4ghz netwerk.

Stel daarna je chromecast opnieuw in.
 

Hoi Tom,

Thanks voor je reactie! en het is gelukt!! Er zat waarschijnlijk een steek los in de HomeApp, in eerste instantie gebeurde er nog niets maar daarna heb ik de gehele app verwijdert en opnieuw ingesteld. Dit heeft gewerkt!

Helaas is hiermee ook alles ontkoppeld en daarmee dus ook al mijn Philips HUE lampen (lees ruim 70 stuks), die voorheen netjes verdeeld waren over de kamers staan nu op een grote hoop. dit synchroniseert de app helaas niet mee. Daar ben ik nog wel even zoet mee!

 

Ik ga nog even aankijken wat betreft de snelheid van het internet, als mij dit nog steeds stoort zal ik een nieuw topic aanmaken!

Enorm bedankt voor de support hierin!

 

Groeten Dennis Wever

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Graag gedaan!

Fijn om te horen dat het probleem is opgelost.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@PurperWever Hartstikke bedankt voor je terugkoppeling! Ik ben blij dat het probleem inmiddels is opgelost. 
Laat het gerust weten als we je verder nog ergens mee kunnen helpen.

Nog een prettige dag gewenst!

Groeten,

Paul

Uitgelicht topic