Badje1945

Level 1
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Probleem wifi niet opgelost

Na monteursbezoeken, vervanging mediabox en aansluiten wifi booster probleem NIET opgelost.

Dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan instellingen op de TV.

Geen zaak voor de Ziggo monteur, maar bij overstap naar KPN gaat de monteur niet weg, voordat alles naar wens werkt. Dus ook de TV. Ik wil Youtube kunnen zien op de TV. Ik heb echter schoon genoeg van de Ziggo helpdesk…...kies een 1 voor dit, kies een 2 voor dat……..resultaat wachten, wachten en nog eens wachten. Ook leuk, Ziggo garandeert een optimale ontvangst met een goed werkende wifi……….

Ik ben NIET tevreden en doe morgen nog 1 poging…...slaag ik niet, dan wordt het KPN.

12 Reacties 12
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem,Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

 

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

Instructies:

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Badje1945
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

dat zal ik morgen doen, maar hoe krijg ik Youtube app weer terug op mijn TV?

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Bedoel je youtube via de tv zelf kijken of via de mediabox.

Welke mediabox heeft u?

Mediabox XL of Ziggo Next?

Badje1945
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

via de nieuwe mediabox XL ….

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Helaas is de youtube app sinds vorig jaar verwijderd uit de Mediabox XL..

 

Zie het topic hier:

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/youtube-app-op-de-mediabox-xl-43983

Badje1945
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

en het kan wel met de mediabox NEXT?  Er is een update voor de XL op komst, lost die het probleem op?

Zo niet, is KPN dan toch de beste oplossing? 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Klopt het kan wel met de mediabox next.

De update die dit jaar zou moeten komen staat niks over vermeld dat de youtube app dan terug zal komen.

Een aanrader om youtube naar je tv te streamen: Bol.com | Google Chromecast 3

 

Wat er is gemeld over de komende update:

Al onze klanten met een TV Complete abonnement i.c.m. de Mediabox XL gaan we een software update bieden. Deze software update start in de eerste helft van 2020. De upgrade zorgt voor een volledige nieuwe gebruikerservaring op de Mediabox XL, die vergelijkbaar is met de Mediabox Next. De Mediabox XL zal na de update voornamelijk via de cloud gaan werken, waarbij klanten overal via Ziggo Go bij hun content en opnames kunnen. Deze mogelijkheid biedt de Mediabox XL nu nog niet. De opnames zullen na de update dus voortaan ook in de cloud terechtkomen en niet meer op de box. Een bijkomend voordeel is dat de opname mogelijkheden worden verruimd (tot 400 uur) en je maximaal 6 programma's tegelijkertijd kunt opnemen. 

 

Het verschil tussen de Mediabox Next en de Mediabox XL na de software update?

De Mediabox XL heeft na de software upgrade geen kijkprofielen, uitzendingen in 4K beeldkwaliteit, geen afstandbediening met voice control en de opnames blijven niet onbeperkt bewaard maar voor de duur van 1 jaar.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Badje1945,

Wat een domper. Uit een eerder topic leek het probleem opgelost te zijn.
YouTube op de Medaibox XL gaat helaas niet, maar de Community is wel de plek om verder te kijken naar bijvoorbeeld wifi problemen.

Vergeet je de foto's en signaalwaardes niet te plaatsen?

Badje1945
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Erik - Ik heb geen zin meer om me erin te verdiepen. Ik heb een Sony SmartTV en daar moet ik Youtube op kunnen zien. Echter lukt het me niet met de instellingen. Binnenkort wordt hier KPN Glasvezel aangelegd. Omdat KPN garandeert dat ze niet eerder vertrekken voordat ALLES werkt, zoals ik dat graag wil, overweeg ik om over te stappen. En als ik de berichten goed opvang, helpt KPN je veel eerder met problemen. Meerdere buurtbewoners denken aan KPN glasvezel, dus ik wacht nog even. Ik ga niet meer met Ziggo bellen, want het kost (te) veel tijd en geduld. Ik wacht nog op een telefoontje van Ziggo ‘En mijnheer Nieuwenhuis, zijn alle problemen nu opgelost?’……

Badje1945
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

O ja en dan dit nog: niet opgelost, maar wel eventjes dokken! 

Badje1945
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik wil er nog graag even aan toevoegen, dat Ziggo het soms aardig bont maakt. Een van mijn kameraden belt Ziggo en geeft aan alle Ziggo diensten te willen stoppen.                               En, je gelooft het niet, hij kijkt nu gratis voetbal!!  Ik zou zeggen, beste Ziggo, geef me maar een NEXT in bruikleen! 

 

 

 

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Badje1945. Jammer dat je je er niet verder in wil verdiepen en dat je bij ons weggaat. Mocht daar verandering in komen dan ben je op dit forum altijd welkom om nieuwe vragen te stellen!

Uitgelicht topic