Beantwoord

Probleem met de Ziggo newsserver


Sinds een paar dagen heb ik regelmatig problemen met het inloggen bij de newsserver: news,ziggo.nl
Via de telefoon heb ik dit gemeld met de vraag of er storingen waren met die server, maar de dame die ik aan de lijn had wist niet waar ik het over had, wist zelfs niet wat een nieuwsserver was. Ze vroeg n.l. of ik blokken op mijn scherm had. En voor de rest verwees ze me naar ZIGGO Community. Ik moest het daar maar vragen.

Als ik bij "Spotnet" wil inloggen krijg ik de melding:
Gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist.
Ook bij het programma Binreader heb ik dan geen verbinding.
Gisteren heb ik het "Arris modem" gereset en dat hielp maar een keer. Maar nu ook niet meer.

Hopelijk heeft iemand een oplossing.
mvg Rob1944
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 3 juli 2018, 15:06

Aan iedereen: de problemen zijn door jullie hulp en uitgebreide voorbeelden uitgebreid onderzocht. Bedankt hiervoor!
Er is hard gewerkt aan een oplossing en ik heb zojuist het bericht binnengekregen dat alles wee zou moeten werken. Graag hoor ik van jullie of de (inlog)problemen inderdaad voorbij zijn.

Bekijk origineel

97 Reacties

Reputatie 6
Badge +8
Het zal wel niet aan het modem liggen, want wij kunnen hier ook niet altijd bij de newsserver inloggen.
Zowel gisteren als vandaag veel last ervan.
Ik heb ook het vermoeden dat het aan de newsserver ligt. Maar dat moeten ze toch bij Ziggo kunnen zien.
Reputatie 7
Badge +11
Bel nog eens, dan krijg je misschien iemand aan de lijn die meer hierover weet.☺
Ik heb net opnieuw gebeld naar Ziggo en ik kreeg een ander aan de lijn. Maar ook die persoon wist absoluut niet wat een newsserver is.
Ik ga me afvragen of er nog wel iemand daar aanwezig is die verstand van zaken heeft.
Reputatie 7
Hallo @Rob1944
Het kan zijn dat de kennis daarvan steeds minder wordt, daar de newsserver van Ziggo/UPC sinds 13-04-2015 niet meer aangeboden wordt.
Alleen bestaande klanten die hun pakket nà 13-04-2015 niet gewijzigd hebben, hebben nog de beschikking over de nieuwsserver.
Nieuwe klanten wordt het niet meer aangeboden en als bestaande klanten hun pakket aanpassen vervalt meteen de newsserver.
Kijk ook eens hier:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/nieuwsgroepen/
Ik heb mijn pakket nooit gewijzigd en ik had de link ook al gelezen.
En opnieuw bellen heeft ook geen nut omdat alles wat gezegd is wordt opgeslagen op de computer van ziggo zelf.
Badge
Ik heb er ook last van.
De dienst sputtert een beetje.
Ik kan zien dat het vandaag nog eventjes heeft gewerkt maar nu ligt het weer plat.

Het zal me niets verbazen als Ziggo binnenkort de stekker er helemaal uit trekt.
Bij mij is het precies hetzelfde. Al jaren lang gebruik ik news.casema.nl en sinds een paar dagen valt hij regelmatig uit en nu doet het helemaal niet meer.
Dit is de reactie van Ziggo,

Ai, dit heeft te maken dat we sinds 2015 geen eigen nieuws server meer hebben.
Je hebt nog het juiste abonnement, je zou hier gewoon gebruik van kunnen maken.

Voor meer informatie hoe je kunt inloggen en hoe je er gebruik van kunt maken, verwijzen we je door naar onze community:
Instellingen voor downloaden via nieuwsgroepen

Ik hoop dat je hier verder mee kunt!

Ik wens je een fijne dag.
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb ook inlogproblemen.
Gisteren werkte het gewoon, vandaag weer niet.
Het is wel vaak zo dat het niet werkt, zou het een soort ontmoediging beleid zijn?
Badge
Havanna schreef:

zou het een soort ontmoediging beleid zijn?



Nee, er zijn technische problemen.
Hier wat logging wat ik thuis krijg:

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
(482) Authentication rejected [response: "Authentication Temporarily Unavailable"] [response: ""]
Reputatie 6
Badge +3
Tja, zo'n error zegt natuurlijk nog niets.
Inloggen tijdelijk niet mogelijk.
Reputatie 5
Badge +5
Nu Ziggo alles gelijktrekt voor iedereen per 1 juli, hoe zit het dan met deze nieuwsserver?
Waarom mogen sommige klanten deze wel gebruiken maar de grote meerderheid niet?
De kosten van deze nieuwsserver worden uiteindelijk wél door alle klanten betaald.
Reputatie 6
Badge +3
Gelijktrekken? Tot op zekere hoogte.
De 40Mb internetaansluitingen worden ook geen 50Mb. Om maar eens iets te noemen.
Reputatie 7
Administratief wordt alles gelijk getrokken, maar technisch zijn en blijven er (voorlopig) nog (te) veel verschillen.
Reputatie 7
Hey @all. Zo te lezen gaat het bij veel mensen mis op het gebied van de Ziggo newsservers. Hier is intern nog niets over bekend, maar ik ga dit uiteraard direct doorzetten!
De nieuwsservers is inderdaad een onderwerp waarop wij in principe geen ondersteuning meer bieden. We zijn ermee gestopt, al kunnen mensen die het eerder hadden het uiteraard wel blijven gebruiken omdat we dit niet zomaar veranderen.

In dit topic lees ik van iemand die ook een probleem had met inloggen dat het gelukt is om alsnog in te loggen. Willen jullie deze manier eens proberen en me vertellen of dit ook bij jullie helpt?
Reputatie 6
Badge +3
Wachtwoorden veranderen helpt niet.
@Lycke Ziggo de oplossing die in het door jou gerefereerde topic wordt genoemd, werkt helaas niet. Is er al meer bekend over de aard van de problemen en het zicht op een oplossing?
Reputatie 6
Badge +8
Lycke Ziggo schreef:

De nieuwsservers is inderdaad een onderwerp waarop wij in principe geen ondersteuning meer bieden.



@Lycke Ziggo
Het niet meer ondersteunen wordt -ten onrechte- door de klantenserves opgevat als een reden om storingsmeldingen maar niet aan te nemen. Ook dit is een punt wat dat je aan mag kaarten.
Reputatie 6
Badge +3
Het werkt weer...
Reputatie 6
Badge +8
Havanna schreef:

Het werkt weer...



O, maar voor hoe lang?🤔 Het is de laatste tijd "af en aan".
Reputatie 6
Badge +3
Klopt, daar klagen we ook over.
Reputatie 6
Badge +8
Havanna schreef:

Klopt, daar klagen we ook over.


Én over het niet aannemen van storingsklachten door de klantenservice.
Reputatie 6
Badge +3
Dat valt nog te begrijpen, die weten niet of bijna niet van het bestaan van een Ziggo nieuwsserver.
Maar goed, het is wel iets waar wat aandacht aan besteed zou kunnen worden.
Reputatie 7
DennyW schreef:

Lycke Ziggo schreef:

De nieuwsservers is inderdaad een onderwerp waarop wij in principe geen ondersteuning meer bieden.



@Lycke Ziggo
Het niet meer ondersteunen wordt -ten onrechte- door de klantenserves opgevat als een reden om storingsmeldingen maar niet aan te nemen. Ook dit is een punt wat dat je aan mag kaarten.



Dit heb ik zeker ook meegenomen. Ondanks dat het niet meer wordt ondersteund, is het wel belangrijk dat signalen worden doorgezet. Dat is hier duidelijk niet gebeurd en dit pak ik zeker weten verder op.

Er is door alle afdelingen bevestigd dat er nog niets bekend is over dit probleem. Juist daarom; super dat het hier zo verzameld is binnengekomen. Er gaat nu onderzocht worden wat er precies speelt, hoe dit ontstaan is en hoe dit wordt opgelost.
Het lijkt wel of ze bij ziggo de loginserver voor newsgroepen om zeep hebben geholpen.

Reageer

    Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics