Beantwoord

Probleem connectbox instellen MAC filter

Ik heb een probleem bij het instellen van MAC filtering op een nieuwe ARRIS connectbox. Dat probeer ik op een PC die met een netwerkkabel verbonden is. Ik wil 5 apparaten blokkeren op bepaalde tijden. Voor elk apparaat (MAC adres) kan ik een filterregel toevoegen. Die moeten één voor één toegevoegd worden door het betreffende apparaat aan te vinken en op 'voeg reservering toe' te klikken. Boven in beeld verschijnt dan een groen vinkje met 'De instellingen zijn opgeslagen'. Daarna kies ik de tijd waarop de internettoegang geblokkeerd moet worden. De connectbox loopt echter steeds vast(bevriest) zodra ik op 'instellingen opslaan' klik. Het internet valt dan uit op alle apparaten waardoor de connectbox niet meer te benaderen is. Resetten is dan nog de enige optie.
icon

Best beantwoord door Serkan Ziggo 27 april 2019, 12:35

@Luuk de Boer
Ik wilde kijken naar de mogelijkheden om je een Compal Connectbox toe te sturen, maar ik zie dat je ook al contact hebt gehad met onze helpdesk en dat er een oplossing is aangedragen (er wordt een Compal CB opgestuurd). Ik ga er vanuit dat het nu goed gaat komen 🙂!
Bekijk origineel

4 Reacties

Had al gespeurd op dit forum maar kon niets vinden. Heb nu via Google een antwoord gevonden op community.ziggo.nl
Schijnt een probleem te zijn van de ARRIS connectbox, die wacht op een firmware update. Oplossing. Vraag een Compal box aan want die heeft dat probleem niet. Zie het onderstaande bericht.

community.ziggo.nl/community-archief-226/mac-filter-activatie-problemen-24316
Ik heb de servicedesk van Ziggo gebeld. De medewerker wilde mijn connectbox wel omruilen, maar kon helaas niet garanderen dat ik dan een COMPAL box zou krijgen. Zijn er mensen bij Ziggo die dat wel kunnen? Dan houd ik mij van harte aanbevolen@Folkert Ziggo
Reputatie 7
@Luuk de Boer
Ik wilde kijken naar de mogelijkheden om je een Compal Connectbox toe te sturen, maar ik zie dat je ook al contact hebt gehad met onze helpdesk en dat er een oplossing is aangedragen (er wordt een Compal CB opgestuurd). Ik ga er vanuit dat het nu goed gaat komen 🙂!
De nieuwe Compal box werkt inderdaad naar behoren. MAC filtering werkt nu goed. Bedankt! Ikheb wel ervaren dat deze nieuwe box ook kan bevriezen wanneer je te snel achter elkaar instellingen wijzigt in het menu. Desalniettemin werkt de Compal box verder prima, en na een herstart is het menu weer gewoon toegankelijk.

Reageer