Printer verbinden met TP-link wifi extender

• 15 juni 2019
  • 26 Reacties
  • 238x Bekeken

Hallo allemaal,
Ik heb sinds vandaag een nieuw Wi-Fi printer. Deze staat op mijn werkkamer en probeer deze aan te sluiten op de Wi-Fi extender aldaar.
Nu maakt de PC die ook op het TP-link netwerk is aangesloten geen connectie met de printer die op hetzelfde TP-link netwerk is aangesloten.

Hoe kan dit. Want als ik in de Connect Box kijk zie ik wel alle apparaten staan die zijn aangesloten op de TP-link.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes Maico

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

26 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hey Maico

Kijk even bij Overige Lan instellingen of het macAdress van de TP-Link ziet en koppel je printer er mee en probleem is oogelost.

Anders je Connect Box inloggen op http://192.168.78.1 dan naar Beheer en bij informatie macadress van je modem opschrijven en dan die in de printer opzoeken, dan kan je door het gehele huis printen
@Dave- Kan ik in mijn printer een MAC adress ingeven dan?
Ik wil namelijk inderdaad door het hele huis printen.
@Dave- Het gaat er ook om dat de printer gekoppeld is met de TP-Link, deze heeft namelijk het beste signaal op mijn kamer. Het is alleen ook van belang als ik beneden zit en op het Connect box netwerk zit ik de printer ook kan gebruiken. Kan dit ook via dat MAC adress dan?
Reputatie 7
Badge +25
nee je moet de printer koppelen om wifi in te voeren.
Als je bij Wijzig Lan Instellingen gaat zoeken komen de Macadressem tevoorschijn van je TP-Link je Modem en andere apparaten. Ga met de pijltjes toets naar macadress van het modem begint in de connect box met 18 druk OK en voer je wifi wachtwoord in en hij is verbonden.

ik ben er na 18 uur weer dan kan ik verder er in duiken voor je.
Reputatie 7
Badge +25
@MaicoZee ik weet niet of het je geluk is,

hier in dit topic
Wifi Printers, wel verbinding, geen prints. (Canon Pixma MG5750)

Staat omschreven hoe je de macadress en je printer kan verbinden.
@MaicoZee ik weet niet of het je geluk is,

hier in dit topic
Wifi Printers, wel verbinding, geen prints. (Canon Pixma MG5750)
Staat omschreven hoe je de macadress en je printer kan verbinden.

@Dave- Ik kan dus in mijn HP printer deze optie niet vinden 😞
Reputatie 7
Badge +25
Wat voor HP merk en model is het.

Dan kom ik er na me slaap weer op terug 😊
@Dave- Top dankjewel.
Het is een HP OfficeJet 6950

Alvast bedankt!

P.S. de printer geeft wel iets aan over DNS.
Heb de melding als bijlage bijgevoegd.

Reputatie 7
Badge +25
Beste @MaicoZee

Ik heb hier een optie
HP OfficeJet 6950 printers - Draadloze printerinstallatie (OS X)
HP OfficeJet 6950 printers - Draadloze printerinstallatie (Windows)

En anders nog hier Uw HP Draadloze Printer aansluiten

Ik hoop dat je hier iets aan hebt anders horen we het graag.
Hmm. Die DNS Server is niet goed.
Komt via DHCP. Zou je ook op een PC last mee moeten krijgen. Maar goed.
https://dnslytics.com/ip/84.116.46.20
Port 53 voor DNS is Closed
Probeer een andere DNS Server bv 1.1.1.1
Als dat niet apart kan, geef de Printer dan een vast ip:
Ip 192.168.178.x x buiten de DHCP Range van de DHCP Server
Gateway 192.168.178.1
Network Mask 255.255.255.0
DNS 1.1.1.1
Of iets anders wat je leuk vindt.
https://www.lifewire.com/free-and-public-dns-servers-2626062
H

elaas heeft geen van beide tips geholpen.
Ik krijg nogsteeds dezelfde melding.
Dan vind ik het erg lastig worden.
Ik veronderstel dat bij instelling van de Printer: 'haal adres op via DHCP' het vorige plaatje van toepassing is.
Is dat zo?

Kun je bekabeld aansluiten? Kun je ook proberen.
@hanh @Dave-
Bekabeld aansluiten in geen optie.
De DNS werkt op wonderbaarlijke wijze nu wel.
Er komt nu alleen een ander code te voorschijn.
Deze is bijgevoegd.

Reputatie 7
Badge +35
TOP, dank voor je update, ik was al wat anders aan het typen, dit kan anderen ook weer helpen.
HP printers hebben graag de Gateway router als DNS.
Maar leuk dat de printersoftware dit zelf al heeft gevonden.☺
Reputatie 7
Badge +25
Blij met de koppeling terug en hoop dat je er plezier van hebt, en dat het blijft draaien zoals je gewend bent.

Elke printer is gelukkig anders en deze via de software zichzelf al het netwerk heeft gezocht.
@MaicoZee
Bert en Dave denken dat de printer nu werkt.
Dat is niet de indruk die ik krijg uit je laatste bericht.
Hoe zit het?
Als ie nog niet werkt dan heb ik nog wel wat vragen voor je.
HP printers hebben graag de Gateway router als DNS.
Maar leuk dat de printersoftware dit zelf al heeft gevonden.

@Be rt @MaicoZee
192.168.178.1 is niet gevonden door de Printer, maar is handmatig ingesteld als DNS Server. Zie het plaatje.

84.116.46.20 via DHCP werkt niet en handmatig 1.1.1.1 ook niet. Dat geeft stof tot nadenken. Heel erg vreemd is dat 84.116.46.20 geen DNS Server is.
Je vraagt je af waar dat IP dan vandaan komt. Zou de TP-Link een Router zijn met een actieve DHCP Server naast die van de ConnectBox? Of deelt de ConnectBox een verkeerd Ip uit?

HP Printers hebben naar mijn smaak geen voorkeur voor een DNS Server.
Het lijkt erop dat externe Ip adressen niet bereikt kunnen worden vanaf de Printer.
De mislukte Server test (wat dat dan ook precies moge zijn) wijst ook in die richting.
Het lijkt erop dat het netwerk van de TP-Link geisoleerd is van de rest van het netwerk. Heeft die ook aangesloten PC eigenlijk wel een Internetverbinding?
Reputatie 7
Badge +25
@hanh de printer gaf een andere melding, maar werkt wel, als ie met het modem gekoppeld kan worden, kan je door het gehele huis printen, ook waar de extra wifi punten zich bevinden. Het is echt een kleine handeling die ontbreekt.

Hoop dat jij het wel voor elkaar krijgt, dan ga ik dit topic in Lees en leermodus want ik leer ook weer veel van jullie op uitgebreide vragen. 😉

Dit is goed bedoeld en geen aanval of dergelijk 😊
Als ie werkt dan werkt ie. Dan sluiten we hier af. Al is het met een gevoel dat er onbegrijpelijke dingen zijn gebeurd.

Zoals gezegd: als ie nog niet werkt dan heb nog wel wat dingetjes die uitgezocht zullen moeten worden.
Het woord is aan @MaicoZee .
@Dave-
de printer gaf een andere melding, maar werkt wel
Waar staat dat ie werkt? Ik zie het niet.
Er is nog een foutmelding. Misschien maakt dat niks uit. Geen idee.
Reputatie 7
Badge +25
Daarom zei ik reeds jij wilde nog een paar dingen weten en laat ik dat aan je over, en

Bekabeld aansluiten in geen optie.
De DNS werkt op wonderbaarlijke wijze nu wel.
Er komt nu alleen een ander code te voorschijn.
Deze is bijgevoegd.

Komt goed als hij straks je vragen beantwoordt, jij kan er dieper op in gaan.
Reputatie 7
Badge +35
@hanh 84.116.46.20 is een DNS server: DNS Austria IPv4 1: 84.116.46.20

Ah, onderin de print: DNS handmatig 🤓

@Dave- schreef: "de printer gaf een andere melding, maar werkt wel, als ie met het modem gekoppeld kan worden, kan je door het gehele huis printen, ook waar de extra wifi punten zich bevinden. Het is echt een kleine handeling die ontbreekt."

Dave, met MAC adres instellingen werken printers over het algemeen niet, die werken met een IP adres.
De printer krijgt een IP adres van de router of je geeft ze handmatig een IP adres binnen de range van een router en dat is het.
Het modem moet je apart zien van de router die erin zit.
Op dat moment zijn ze te gebruiken in de hele IP range door andere apparaten die ook in diezelfde IP range zitten.
Reputatie 7
Badge +25
Zo hebben we weer iets geleerd 😊 dank je @Be rt zal ook even bewaren, altijd handig voor een volgende keer 😉
84.116.46.20 is een DNS server: DNS Austria IPv4 1: 84.116.46.20
Zoals eerder opgemerkt: dan is het opvallend dat DNS port 53 dicht staat.
Zie plaatje 1.
Plaatje 2 geeft het resultaat voor Google DNS.
EDIT
Maar dit laat zien dat ie wel werkt....... En dat gaat beslist via port 53.
Hmmm. Interessant.

EDIT 2: vermoedelijk reageert ie niet op een ad-hoc test van port 53 door een port scanner. Alleen op access die er uit ziet als een DNS query. Case Closed.
Reputatie 7
Badge +35
Vreemde DNS servers binnen het Liberty Global netwerk heb ik wel eens eerder voorbij zien komen, mogelijk ergens een foute verbinding binnen het netwerk?

Een Ziggo moderator kan mogelijk zien waar dat fout gaat. @hanh