Beantwoord

Post RS Errors

• 3 mei 2019
  • 97 Reacties
  • 4715x Bekeken

Toon eerste bericht

97 Reacties

Reputatie 7
Ik heb de bevindingen over de tijd besproken met onze InHome engineers en ze geven aan dat ze er dieper op in willen duiken, daarom heb ik de mac adressen van @Maddd, @Darkje en ons testmodem.

Zodra ik meer informatie heb, laat ik het jullie weten.

@ArChie.DVB
Kennelijk kijkt Ziggo zelf niet naar status pagina's tijdens het testen en/of ze begrijpen niet hoe DOCSIS werkt waardoor ze dit ook gemist hebben.

Wanneer kom je hier solliciteren? Je kunt ons vast heel veel leren.. 🙂
Zie link
Reputatie 5
Badge +4
@Serkan Ziggo ik zie geen vacature voor jouw functie.
Ik heb overigens geen problemen met het tijd.
Reputatie 7
@Darkje
Ik ben ook nog lang niet van plan om een plekje vrij te maken 😉.

@ArChie.DVB is denk ik ook niet in mijn functie geintresseerd, daarvoor bezit hij teveel kennis over het netwerk en modeminterfaces. 😉
Reputatie 7
Ook zie ik dat de tijd 1 uur achterloopt, nou weet ik niet of dit komt omdat de UI de datum en tijd niet omrekend naar UTC+1 en dat de tijd wel klopt. Of dat die dus een uur achter loopt.

@Maddd @ArChie.DVB @Darkje
Ik heb 11 juli een bevestiging ontvangen dat de foutieve tijdsindicatie van het Ubee 3.1 modem nu is verholpen. Het modem moet nog wel gereset worden om de setting juist in te stellen.
Ze hadden de "daylightsavingtime" niet toegevoegd in de productie firmware van het modem, wat wel aanwezig was in de test firmware.

Kunnen jullie bevestigen dat de tijd nu wel goed staat na een reset?
Reputatie 5
Badge +4
@Serkan Ziggo over een week ben ik weer terug. Nu lekker op vakantie
Beste @Serkan Ziggo ,

Ik zie nog geen firmware update, draai nog steeds op 12.5.3208 wanneer zou deze geinstalleerd moeten worden, neem aan dat dit door Ziggo wordt uitgerold?
Reputatie 7
@Darkje
Geniet van je mooi verdiende vrije tijd/vakantie 🙂.

@Maddd
Ik heb geen nieuwe firmware versie doorgekregen van de ontwikkelaars. De ontwikkelaars geven enkel aan dat het "zojuist is opgelost/aangepast". (11 juni 2019)

Kun je de tijd in je modem controleren en staat deze tijd nu wel goed? Daar ging het namelijk om..
Beste @Serkan Ziggo,

Ja systeem tijd lijkt te kloppen!
Reputatie 7
Nice!
Reputatie 5
Badge +4
@Serkan Ziggo staan bij mij nog gewoon streepjes 😀
Reputatie 7
@Darkje
Had je het modem ook nog opnieuw opgestart?
Reputatie 5
Badge +4
@Serkan Ziggo zeker
Reputatie 7
Wat vreemd. @Maddd heeft het modem ook in bridge mode staan (en een eigen router in gebruik) en hij heeft dan wel weer een datum erbij staan.

Ik zal eens een balletje opgooien bij de Engineers..
Reputatie 5
Badge +4
@Serkan Ziggo ik heb een softreboot gedaan. Ik kan vanavond nog eens een power cycle doen. Soms maakt dit verschil.
Reputatie 7
@Darkje
Het gaat om je thuisadres zeker? Dan kan ik de details van je modem ook even delen met de engineer.
Reputatie 5
Badge +4
@Serkan Ziggo ja thuis idd. Zakelijk heb je niet meegenomen toch of wel?
Reputatie 7
Wat bedoel je precies met "niet meegenomen"? Ik denk dat de fix voor iedereen van toepassing is en niet alleen voor de melders.. 😉
Reputatie 5
Badge +4
@Serkan Ziggo ik dacht dat wij eerst even als test kaas mee deden. Indien ok, dan iedereen
Reputatie 7
Geen testkaas 😉.

Ze hebben teruggekoppeld dat ze het probleem hebben gevonden en het hebben verholpen. Dit moet voor iedereen van toepassing zijn.
Reputatie 5
Badge +4
@Serkan Ziggo ja snap ik ook wel, worst kaas scenario is dat je tijd niet kloptđŸ€Ș
Reputatie 5
Badge +4
@Serkan Ziggo na een power cycle staat er bij mij nog steeds --:--:---
Reputatie 7
Hi @Darkje
Bedankt voor het testen. Ik heb de vraag inmiddels bij dezelfde persoon gelegd, maar we moeten even wachten totdat hij terug is van vakantie om het op te pakken.

Hij is maandag 12 augustus terug, zal hem in die week weer aanspreken. (Noteer het in mijn agenda zodat ik het t.z.t. weer oppak)

update: Het wordt 13 augustus omdat ik a.s. maandag vrij ben 😉.

Reageer