Beantwoord

Port forwarding op de Connectbox

• 23 april 2019
  • 48 Reacties
  • 5354x Bekeken

Toon eerste bericht

48 Reacties

Ha Richard, Mooi zo.

Had je tenslotte toch ook een Account bij WD in gebruik genomen?
Eerder had je immers Port Forwards nodig, die nu niet meer ingesteld hoeven te worden, kennelijk.
Het is interessant te weten dat er nu ineens geen Forwards meer nodig zijn.
Zonder succes gebruik kunnen maken van je My Cloud met Account bij WD zou dan aan DS-Lite kunnen liggen.
Kun je hier nog iets over zeggen?
Dan leren we er nog iets van.
Reputatie 1
Hoi Hanh,

Zover ik weet heb ik geen Account bij WD in gebruik genomen, in elk geval niet veranderd sinds de aanschaf van al heel wat jaren geleden.

Nadat er voor de tweede keer IPV4 vanuit Ziggo op afstand was geactiveerd, zag ik de drie ontbrekende instellingen in de ConnectionBox bij Beveiliging erbij staan.

> Poort-forwarding
> Poort-triggering
> DMZ

Zonder hier iets aan te wijzigen, eerst geprobeerd WD-Cloud schijf via 4G te benaderen, en dat was mogelijk.

Groeten,
Richard
Laat verder maar. Als het werkt, dan werkt het.
Succes verder, Han
Reputatie 1
UPDATE 3 / (en dus nog niet final)

Sinds vandaag is mijn WD-CLoud harde schijf niet meer via 4G benaderbaar.

Eenmaal thuis even de opties van de Connectbox onder Beveiliging gecontroleerd, en jullie raden het vast al. Er missen weer de drie opties die er uiteindelijk erbij waren gekomen i.v.m. mijn Poortforwarding issue.

Nu maar weer met Ziggo in contact om de instellingen:
> Poort-forwarding
> Poort-triggering
> DMZ

weer terug te krijgen, en hopelijk te houden.

Wordt vervolgd.
Wat vervelend. Die omzetting verloopt wel erg moeizaam.
Er komt binnenkort een Moderator langs hier.
Die kan je wellicht beter helpen.
Ik geef een alert aan het Mod Team.
Reputatie 1
Hoi Hanh,

Geen probleem. Het belangrijkste is dat de oplossing al bekend is voor het initiële probleem.
"de drie extra instellingen" weer bij de Beveiliging te plaatsen.

Het heeft twee dagen goed gewerkt, dus de aanhouder wint.

Voor Ziggo is het de vraag waarom er vannacht mijn ConnectionBox terug is gemodificeerd, en om dit natuurlijk voortaan te voorkomen.

Uiteindelijk komt het goed, en ik zeg maar zo: Met kerst lachen we erom.
Groeten,
Richard
Reputatie 1
UPDATE 4 /
N.a.v. een deskundige Chat medewerker (met humor) wordt het initialize probleem opgelost, en belangrijker nog, ook de onverwachte terug verandering zou nu ook worden voorkomen.

Richard om 17:58, Apr 28:
Het initiële probleem werd veroorzaakt doordat er drie instellingen misten bij Beveiliging, en nadat deze er waren geplaatst, alles werkte.
Voor 2 dagen dan, want sinds vandaag werkt het weer niet, en de reden is omdat ik kan zien dat de ConnectionBox om welke reden dan ook weer terug is gemodificeerd.

Helen om 18:00, Apr 28:
Ik zet je om naar IPv4, Richard.

Richard om 18:01, Apr 28:
Dat is de oplossing van het initiële probleem, alvast bedankt daarvoor, en heb ik jullie dan 2 dagen later weer aan de Chat omdat ze weer zijn gewijzigd?

Helen om 18:06, Apr 28:
Nee hoor. 🙂 je krijgt waarschijnlijk een bevestiging dat je wisselgesprek hebt aangevraagd maar dat moest ik even bij de order invoeren omdat ik anders die Ipv4 niet kan doorzetten, dus geen schrik :)

Richard om 18:08, Apr 28:
Top, dan begrijp ik dat u ook een verklaring heeft van deze onverwachte terug wijziging. Alvast bedankt en ik doe nog niets totdat ik instructies krijg.

Helen om 18:09, Apr 28:
Is goed!
Na 24 uurtjes is het klaar

Richard om 18:10, Apr 28:
Die hoef ik vast niet achter deze chat af te wachten ;-)

Helen om 18:11, Apr 28:
Haha, kan wel maar dan worden mijn afhandeltijden een beetje buiten target

Richard om 18:12, Apr 28:
Bedankt voor uw reacties en acties.
Fijne avond en de Groeten, Richard

Helen om 18:12, Apr 28:
Fijne avond, Richard 🙂
Right. Ik heb de alert naar de Mods on hold gezet.
Goed bezig. Je wordt in de gaten gehouden.😉
Laat de vorderingen weten. Liefst succes.
Reputatie 1
UPDATE 5 /
...en zoals mijn onderbuikgevoel al aangaf:
Nu twee dagen later weer chatten met Ziggo hulp i.v.m. het wederom niet werken doordat de missende drie instellingen weer zijn verwijderd.

Ik heb geen glazen bol maar ik doe deze voorspelling:
ASAP heb ik de missende instellingen:
> Poort-forwarding
> Poort-triggering
> DMZ
er weer bijstaan en ben ik van mijn initiële probleem af.
Ben ik zo meteen weer een hoop sorry's en het blijft nu echt goed meneer van der Wal rijker.
Ben ik over twee dagen hier weer te vinden met een UPDATE

Wordt vervolgt.
Groeten, Richard
Reputatie 1
Tot nog toe de slechtste chat sessie ooit:

Hylkje om 8:51, Apr 30:
Goedemorgen, wat kan ik voor je doen?

Richard om 8:52, Apr 30:
Goedemorgen Hylkje, ref geschiedenis.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/port-forwarding-op-de-connectbox-39213/index2.html#post393736

Richard om 8:53, Apr 30:
Ries1967 AUTEUR Gedreven Ontdekker 9 reacties 31 minuten geleden
UPDATE 5 /
...en zoals mijn onderbuikgevoel al aangaf:
Nu twee dagen later weer chatten met Ziggo hulp i.v.m. het wederom niet werken doordat de missende drie instellingen weer zijn verwijderd.

Ik heb geen glazen bol maar ik doe deze voorspelling:
ASAP heb ik de missende instellingen:
> Poort-forwarding
> Poort-triggering
> DMZ
er weer bijstaan en ben ik van mijn initiële probleem af.
Ben ik zo meteen weer een hoop sorry's en het blijft nu echt goed meneer van der Wal rijker.
Ben ik over twee dagen hier weer te vinden met een UPDATE

Wordt vervolgt.
Groeten, Richard

Hylkje om 8:53, Apr 30:
Ah, je wilt port forwarding instellen?

Hylkje om 8:54, Apr 30:
Begrijp ik dat het niet lukt om dit in te stellen?

Richard om 8:54, Apr 30:
Dat je begrijp je goed als je bedoeld dat het Ziggo niet lukt om mijn ConnectionBox goed geconfigureerd te houden.

Hylkje om 8:55, Apr 30:
Wij ondersteunen helaas geen port forwarding. Wij kunnen wel je modem instellen op IPv4 zodat je dit kunt instellen maar de verder instellingen daar kan ik je helaas niet bij helpen. Dan verwijs ik je graag door naar de community. Hier kun je dan ook je vraag stellen en kan een collega van de community je helpen.

Richard om 8:55, Apr 30:
Ziggo heeft de inmiddels lange geschiedenis van deze Box, en zie ook de inhoud van de ZiggoCommunity link waarmee ik dit gesprek heb geopend.

Hylkje om 8:55, Apr 30:
Op deze Community pagina vind je alle informatie over Port-Forwarding: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/alles-over-port-forwarding-bij-ziggo-16111

Richard om 8:56, Apr 30:
Mag ik iemand aan de chat die wel verstand heeft van hoe met klanten om te gaan.

Richard om 8:57, Apr 30:
HET LUKT ZIGGO WEL OM MIJN CONNECTIONBOX NAAR IPv4 TE CONFIGUREREN, MAAR NIET OM DEZE CONFIGURATIE TE BEHOUDEN.
Reputatie 1
Hylkje: Nee dat klopt, en ik kan je niet doorverbinden. Alleen dan naar de Community.
Richard: Wat is nu Hylkje/Ziggo de oplossing?
Want kan niet zo zijn dat ik u moet gaan uitleggen wat te doen, dat kunstje lukt Ziggo wel naar IPv4 brengen.
Ziggo's probleem is dat de ConnectionBox naar een aantal dagen weer terug gemodificeerd is.
Hylkje: Ik ga voor je kijken of hij dan nog steeds op IPv4 staat. Want normaal kun je niet terug van IPv4 naar IPv6.
Richard: Onder beveiliging instellingen mis ik": ASAP heb ik de missende instellingen:
> Poort-forwarding
> Poort-triggering
> DMZ
Na elke chat sessie wordt de ConnectionBox geconfigureerd dat ze erbij staan en dan werkt het. Maar na verloop van tijd een dag of twee, is het allemaal weer als vanouds
Hylkje: Ik begrijp je helemaal, maar hier kan ik je dus niet in ondersteunen.
Dan moet je toch echt bij de community zijn waar onze experts op zitten.
Richard: Deze issue is niet gesloten en terug naar de Ziggo Community is voor mij geen probleem. daar wordt het ook geupdate.
Ik verwacht via de chat een probleem te kunnen melden en openen waarom Ziggo follow-up geeft zolang het Ziggo probleem bestaat.
Indien het bij de klant ligt omdat die niet weet hoe met instellingen etc om te gaan, dan heb ik daar alle begrip voor, maar dat is nu niet aan de orde.
Hylkje: Ik hoop dat jij ook begrijpt dat dit om instellingen gaat waar wij geen ondersteuning in bieden. Ik kan je echt niet helpen sorry.
Dit zullen mijn collega's je ook aangeven.
Alleen op de community kun je hiermee geholpen worden door experts. Mocht je hier een bericht plaatsen nemen zij contact met je op.
Richard: Dat bericht staat er al, en je vorige chat collegae hebben wel op afstand de ConnectionBox kunnen configureren.
Ondanks al uw goede bedoelingen kom ik met u geen stap verder.
Bedankt voor uw inzet. Groeten Richard
Info: De medewerker heeft de chat afgesloten.
Reputatie 1
UPDATE 6 /
Beste Ziggo Community, n.a.v. de laatste (bovenstaande) chat kan ik dit probleem alleen via experts bij deze Community aankaarten en laten oplossen.

Ik ben nu weer terug voor 26 april, waar de ZiggoChat medewerker wel de ConnectionBox op afstand kon configureren zodat de missende beveiliging instellingen erbij kwamen. Zie [UPDATE 2 and FINAL:] Na een bericht van Ziggo dat IPV4 verbinding opnieuw op afstand is ingesteld, met de vraag of ik zou willen controleren of het werkt:
Na het checken werkt het inderdaad, en is onderstaande bericht naar Ziggo gestuurd.
Ik heb zojuist gezien in ConnectionBox bij Geavanceerde instellingen dat de drie missende instellingen erbij zijn gekomen, nl:
> Poort-forwarding
> Poort-triggering
> DMZ

Zou een Ziggo Community expert zijn licht eens over deze configuratie issue willen laten schijnen?

Alvast bedankt voor uw reactie.
Groeten,
Richard
Reputatie 7
Hi @Ries1967, raar probleem dit en jammer dat mijn collega bij het horen van de woorden "port forwarding" eigenlijk meteen al de handdoek in de ring gooit. Want ook al ondersteunen we deze instellingen niet, we moeten wel gewoon je modem om kunnen zetten naar IPv4 en daar zit juist het probleem in dit geval. Ik koppel dit ook terug aan mijn collega.

Het werkt zo:
In principe krijgt je modem een IPv6 profiel, tenzij in je abonnementsregels een IPv4 voorkeursregel staat.
Deze voorkeursregel staat er ook in bij jou, maar je modem krijgt nog geen IPv4 profiel dus er is iets mis in de achterliggende systemen.

Ik ga de voorkeursregel verwijderen en daarna opnieuw toevoegen aan je abonnementsregels, daarmee hoop ik dat de achterliggende systemen nu wel goed worden bijgewerkt en jouw modem netjes op IPv4 zal blijven draaien.

Ik hoop dat ik dat vanmiddag nog kan doen, ligt aan de verwerkingstijd van de zojuist ingeschoten wijziging. Wordt vervolgd...
Reputatie 1
Beste Mark,
Alvast bedankt voor uw snelle reactie en actie.
Met vriendelijke groet,
Richard
Reputatie 7
Zo te zien is het gelukt, je modem draait nu op een IPv4 only profiel en in de achterliggende systemen is "IPv4 only" ook gespecificeerd. Als hij nu spontaan weer teruggaat naar IPv6 eet ik mijn schoen op*. 👟

*- Nou, nee. Maar ik zou wel verbaasd zijn...
Reputatie 1
UPDATE 6 /
Beste Mark,
Bedankt voor de acties. Inderdaad zijn de missende instelling erbij en is mijn WD-Cloud via 4G tot nog aan toe benaderbaar.
Je schoen opeten zou ik niet aan beginnen, verbazen zou kunnen maar ik heb er alle vertrouwen in.
Uiteindelijk zijn dit toch de leukere storingen dan de 13 in een dozijn storingen.
Niet persoonlijk bedoeld, maar hopelijk niet tot Chats ;-)
Vriendelijke groet, Richard
Prachtig, het zal dan een 2 in een dozijn oplossing worden hoop ik, want ik heb het zelfde probleem. Weliswaar een andere applicatie die een poort nodig is, maar ik wil ook erg graag ipV4 hebben.

Ik dus bellen, 22:00 zijn ze dicht, dus wanneer om 21:59 de telefoon na lang wachten eindelijk opgepakt wordt.... gooit de medewerker er direct de haak weer op, want ja, werktijden zijn werktijden.

Meneer de moderator, kunt u me verder helpen?
Reputatie 1
Hoi Chilion,
Het goede nieuws is dat het uiteindelijk goed komt, en hopelijk tref je een moderator als Mark [Ziggo] want dan is het zo opgelost. Tot nu toe werkt mijn ipV4 sinds zijn actie.
Groeten, Richard
Reputatie 7
Meneer de moderator, kunt u me verder helpen?
Wordt geregeld, je modem start in de loop van de middag/avond opnieuw op en zal dan een IPv4 profiel hebben.
Misschien voegt het niet veel toe, maar had ook problemen om mijn Nas te forwarden
in de connect box. Ik kreeg het maar niet voor elkaar om van buitenaf (4G/werkadres) mijn
NAS te benaderen, ook niet met alle tips die hier voorbij kwamen. Tot mijn oog in een keer viel op mijn WAN adres !!! Blijkbaar is dit met vervanging van mijn oude Ubee modem ook
gewijzigd..🤔

Even opletten dus dat men het correcte WAN adres gebruikt/aanpast op externe devices en locaties !!

Meneer de moderator, kunt u me verder helpen?Wordt geregeld, je modem start in de loop van de middag/avond opnieuw op en zal dan een IPv4 profiel hebben.

Beste @Mark Ziggo , ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Zou u ook mijn modem om kunnen zetten naar IPv4? Dankuwel alvast!
Reputatie 7
Badge +35
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
@Planeeet58

Wil je sneller resultaat, neem contact op met Ziggo: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Reputatie 7
Beste @Mark Ziggo , ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Zou u ook mijn modem om kunnen zetten naar IPv4? Dankuwel alvast!
Dat kan, je modem wordt zsm omgezet naar een IPv4 profiel. Dat moet binnen enkele uren verwerkt zijn en het modem zal dan automatisch opnieuw opstarten om het nieuwe profiel te laden.

Reageer