Rick de Boer

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Port forwarden werkt niet.

Ik zit nu al langer dan een maand zonder port forwarding. De oorzaak is niet bekend en meerdere medewerkers van de klantenservice konden het probleem ook niet achterhalen. Als je mij kunt helpen doe dat dan alsjeblieft.


https://gyazo.com/0f792bfd293056ce2a8c9f9f7d396a0d

https://gyazo.com/8626e48ca1692f1514846bb138f57587
32 Reacties 32
Postman

Level 1
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 0Likes
Uitgaande van het port nummer betreft dit een Minecraft setup?

De port forward ziet er goed uit, dus het probleem lijkt ergens anders te zitten. Is de firewall van de PC waar de port forward naar verwijst correct ingesteld?
Ik neem aan dat het gebruikte IP adres een statisch adres is buiten de DHCP range, anders gaat het natuurlijk nooit werken.
En is ook de server zelf wel correct ingesteld met de juiste port nummer en IP adres?
Rick de Boer
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Postman Firewall werkt hoe het zou moeten werken. Heb voor de zekerheid nog inbound regels gemaakt. Had helaas geen zin. Wel bedankt voor de moeite 🙂

Ik weet hoe de rest werkt met port forwarding want het is me eerder gelukt dus ik snap zelf ook niet waarom het niet meer werkt opeens..
Postman

Level 1
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 0Likes
Heb je toevallig ook een andere poort geprobeerd? Dus de server instellen op een compleet andere poort.
En via een portscan kijken of je überhaupt naar binnen kunt?
Rick de Boer
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik kan idd niet naar binnen. Weet je misschien een manier om dit te fixen?
Postman

Level 1
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 0Likes
Welke router en modem gebruikt u?

Soms helpt het om alle apparaten even van de netstroom te halen. Factory reset is niet nodig, maar ik weet uit ervaring dat een hoop consumenten netwerk elektronica na verloop van tijd gaat "vastlopen". Zo ook regelmatig problemen gehad met bijvoorbeeld VPN omdat de router nog wel internet door liet, maar VPN verbinding compleet weigerde. Een reset was dan de oplossing.

Heeft het met dezelfde hardware en opstelling hiervoor wel gewerkt? Of is er iets veranderd aan instellingen (nieuwe Windows versie bijvoorbeeld)?
Rick de Boer
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb alles nagekeken, heb zelfs standaardinstellingen teruggezet in de router configuratie. Het werkt nog steeds niet..

Zo ziet het eruit op de port checker als ik de minecraft server aan heb.

https://gyazo.com/1eab61b33af79d58ed54f83149b4ceeb
Postman

Level 1
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 0Likes
In dat laatste screenshot lijkt het toch te werken. UDP staat open en is succes, TCP failed wat logisch is want daar draait de server al op.
Probeer het nog eens zonder de Minecraft server online te hebben?
Rick de Boer
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als de minecraft server uit is staat er dat het "werkt" terwijl het eigenlijk niet werkt.
Postman

Level 1
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 0Likes
Maar wat werkt er dan niet precies?

Je hebt een Minecraft server. Deze draait op PC met IP adres 192.168.178.11. Vervolgens wil je met deze server verbinding maken van buitenaf, dus iemand in bijvoorbeeld USA wil op jouw server komen. En dat werkt niet?

Of ga je vanuit een andere PC in het lokale netwerk naar de Minecraft server? En zo ja, gebruik je dan toevallig je externe IP adres om deze verbinding op te zetten?
Rick de Boer
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De poorten werken in het algemeen niet, ze willen gewoon niet openen. En iedereen op hetzelfde netwerk kan normaal in de server maar iedereen buiten mijn lokale ip adres kan er niet in.

*Bewerking* Ze hebben mijn externe ip adres. (84.29.***.***)
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Rick de Boer
Je schreef:
Als de minecraft server uit is staat er dat het "werkt" terwijl het eigenlijk niet werkt.

Dit snap ik niet. Als de Minecraft server uit staat dan krijg je met een externe Port Scanner Closed te zien, omdat er geen service loopt op die Minecraft port.
Dus ook bij een prima ingestelde Forward.

Wat bedoel je met 'staat er dat het werkt'? Waar staat dat?

Werkt de Server als je hem binnen je LAN gebruikt?
Dat moet eerst ok zijn, anders kun je extern gebruik ook wel vergeten.
Test dat eerst.
Han
Rick de Boer
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De server werkt inderdaad als ik LAN gebruik. Ik snap het zelf ook niet want het is ineens gebeurt en vind het zelf erg krom.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hmmm, rare zaak, waar ik niet meteen een antwoord op heb.
Er lijken wat problemen te kunnen zijn ontstaan met Forwards op een ConnectBox Modem/Router van Ziggo, maar die heb je niet, zie ik aan je plaatje.
Daar kun je dus geen last van hebben.
Wat heb je wel? Cisco EPCxxxxx ofzo?
Vertel.
Gr Han
Postman

Level 1
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 0Likes
@hanh: TS heeft een port test programma gebruikt en die geeft aan dat wel beide protocollen op het genoemde poort nummer bereikbaar zijn.

Ik zou dus haast gaan denken dat de Minecraft server geen verbinding van buiten het netwerk accepteert, erg onlogisch allemaal.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Postman Je dat zag ik. Ken dat tooltje. Met die Forward zit het dus wel goed,.
Ja, en dan???????? Het zal wel aan de Server liggen, denk je dan, maar die werkt intern wel goed.
Rick de Boer Wat je nog kunt proberen is de Firewall tijdelijk uit te zetten op het Server systeem.
Is externe toegang dan wel mogelijk? Zo ja, dan zitten we dicht bij een oplossing.
Han
Rick de Boer
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Firewall uitzetten werkt niet en het ligt niet aan de server. Als ik de firewall uitzet verbind de server niet.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het wat opmerkelijk dat je geen antwoord geeft op een vraag..
Wat heb je wel? Cisco EPCxxxxx ofzo?

Han
Rick de Boer
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Owh hanh sorry ik had het niet gezien het model is EPC3928AD. Dit is hoe het eruit ziet als de firewall uitstaat. https://gyazo.com/febd95144421f48b3ccb9e0164566d4a
Postman

Level 1
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 0Likes
Rick de Boer wrote:
Firewall uitzetten werkt niet en het ligt niet aan de server. Als ik de firewall uitzet verbind de server niet.

Dit is helemaal curieus. Zonder firewall zou je namelijk verwachten dat alles juist moet werken, er is immers niets wat nog een blokkade geeft.

Zou je de Minecraft server op een andere PC willen proberen te draaien en kijken of er dan ook problemen zijn? Zo sluit je in ieder geval de modem/router uit als storing

Uitgelicht topic