Vraag

Port forwarden werkt niet.

Toon eerste bericht

32 Reacties

Rick de Boer schreef:

Owh @hanh sorry ik had het niet gezien het model is EPC3928AD. Dit is hoe het eruit ziet als de firewall uitstaat. https://gyazo.com/febd95144421f48b3ccb9e0164566d4a

Maakt hoogstwaarschijnlijk niet zo uit, maar dan weten we wat meer over je setup.

Wat je liet zien in een Window geeft wat zorgen. Hij start niet goed op.
Het is zo te zien geen Linux bakkie, die Server host, toch?
Gewoon Windows.

Je kunt hem wel binnen je LAN gebruiken. Dat is mooi om te weten.
Pff lastig. Ik laat dit nu even over aan andere experts.
Door elkaar gaan roepen, helpt niet goed.
Han
@Rick de Boer
@Postman Het werkt wel op de laptop, wel krom want ik heb alle firewall en anti-virus uitgezet op mijn computer en op mijn laptop niet.
Dat is inderdaad erg typisch.
Gelukkig weten we nu dat het niet aan het router ligt. Maar wat er dan wel mis gaat op de pc is wellicht lastiger.

Ik zag op internet veel mensen met vergelijkbare problemen. En helaas was er geen eenduidige oplossing, sterker het enige wat vaak herhaald is dat je de Minecraft server moet herstarten als je de melding van gebruikte poort krijgt.

Software op zowel laptop is gelijk? Dus zelfde Windows versie en ook niveau van updates?
Het werkt opeens nu ook weer op computer. Bedankt voor alle tips die jullie hebben gegeven @Postman en @hanh.
Reputatie 7
Badge +13
Rick de Boer schreef:

Het werkt opeens nu ook weer op computer. Bedankt voor alle tips die jullie hebben gegeven @Postman en @hanh.

Dan dienen beide voorgedragen te worden voor #LekkerBezig
Goed om te lezen dat het weer werkt!
Hopelijk komt dit probleem niet meer terug.
Reputatie 4
Hi Rick, welkom op de Ziggo Community. Wat leuk dat je ons gevonden hebt!

Het probleem met rondom de port forwarding is inmiddels opgelost begrijp ik. Super! @iedereen, bedankt voor al jullie input.
@Rick de Boer, is er nog iets specifieks geweest dat het heeft opgelost of is dat eigenlijk nog een mysterie?

Reageer