Kazikazi

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port forwarden werkt geheel niet met connectbox Arris

Op geen enkele wijze is het mogelijk om poorten te forwarden. Althans, je kunt de instellingen wel doen volgens de instructie maar het werkt gewoon niet. Van alles al geprobeerd. Is er iemand die een instructie heeft hoe het moet in een connectbox van Arris met firmware 9.1.1902.203? Of zijn er verborgen instellingen die door bijvoorbeeld Ziggo ingesteld moeten worden, of zo?

11 Reacties 11
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11789Posts
  • 897Oplossingen
  • 4304Likes

@Kazikazi 
Er zijn geen problemen bekend met Port Forwarding. Heb je dit topic al eens gezien en heb je het ook daadwerkelijk op de wijze zoals staat uitgelegd, ingesteld? 

Kazikazi
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie, Serkan. Je zegt dat er geen problemen bekend zijn met de port forwarding maar in de community is het probleem al meerdere malen aangevoerd. Ook mensen die van alles hebben geprobeerd. Uiteindelijk wordt er een nieuw modem toegezegd maar helaas eindigt dan de berichtgeving zodat je niet weet of dat de oplossing was. Ik heb wat Jesse beschrijft allemaal gedaan zelfs het modem meerdere malen gereset etc. Echter mocht dat niet baten. Ook als je een poort open zet blijkt volgens een tester deze gesloten te zijn…. Of geeft ie aan dat er maar één poort open is terwijl er meerdere open zijn gezet. VLC bijv. verbindt wel intern met mijn beveiligingscamera's maar niet via het extern IPadres. Ook onze server is van buitenaf niet meer te bereiken. Het modem (Arris) is enkele weken geleden door Ziggo geleverd terwijl de vorige connectbox (Compal) met de zelfde instellingen het wel deed. Maar die had weer andere problemen. Het internet viel vele malen per dag weg. Helaas krijg je van de helpdesk geen ondersteuning voor zo'n wezenlijk onderdeel van een product. Er is een nieuw modem onderweg en ik hoop dat die het wel goed zal doen. 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Kazikazi
 

Bedankt voor je reactie. Goed dat je alles wat wordt aangegeven in het topic dat @Serkan Ziggo heeft gedeeld hebt doorlopen. Jammer dat het niet voor een oplossing heeft gezorgd. Ik begrijp dat er inmiddels een nieuwe modem onderweg is. Kun je in dit topic een update geven als hiermee het probleem is verholpen? Alvast bedankt voor de moeite! 

Kazikazi
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Gianna. Uiterst vreemd. Gisteren het nieuwe modem ontvangen en direct geïnstalleerd. Maar poorten worden alsnog willekeurig “open” gezet….. Althans ik heb het modem als zodanig ingesteld, maar dat ging altijd wel. De kwestie is dat daarna de poorten blijkbaar niet openstonden als je ze met een port tracker scant.  8080, 8022 en 554 lukken wel met de tracker maar 8020 en 8021 niet. Daarnaast kan ik nog steeds niet met VLC over poort 554 verbinding maken met mijn beveiligingscamera. Van de andere poorten weet ik het nog niet. Maar VLC zou gewoon moeten werken. Rara, waarom en wat doe ik fout?

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11789Posts
  • 897Oplossingen
  • 4304Likes

@Kazikazi 

Kun je ook de screenshots van hoe je het exact hebt ingesteld met ons delen? Dan kijken we ook graag even met je mee!

 

Kazikazi
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Serkan,

We hebben inmiddels een nieuw modem ontvangen en geïnstalleerd. Het is een connectbox van Arris. Met het vorige modem een connectbox van Compal hadden we het probleem niet. Het volgende is nu het geval. Enkele poorten functioneren goed. We kunnen onze server van extern benaderen. Dus dat werkt. Maar helaas zijn de beveiligingscamera's die normaal met VLC zijn te bereiken niet benaderbaar. Lokaal wel maar niet van extern. In bijlage zie je de huidige instellingen van het modem. De camera's hebben bij de poortinstelling de overeenkomstige poorten zoals die in de connectbox zijn ingesteld. In dit geval 8088 en 555. Port tracking zegt dat de poorten 8088 en 555 open zijn…… In VLC geven we in rtsp://inlognaam camera:ww camera@ IP adres modem:poort camera(8088 of 555)/videoMain. De leverancier van de camera's zegt dat het met de juiste poortinstelling zou moeten werken.   Ik ben benieuwd naar je reactie. Gr.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Kazikazi 
Fijn dat je de server in ieder geval weer van buitenaf kunt benaderen! Nu de beveiligingscamera's nog. Ik moet je bekennen dat ik zelf hier iets te weinig kaas van heb gegeten. Ik heb je bericht en bijlage daarom doorgezet naar een collega. Mijn collega, Richard, belt je morgen hierover op de vaste lijn! 

Kazikazi
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Cecilia,

Bedankt zover. Ik wacht de reactie van Richard morgen (zondag) af.

Gr.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Kazikazi 
Mijn collega Richard heeft je gisteren proberen te bellen, maar de vaste lijn was steeds in gesprek. Hij heeft je hierdoor niet kunnen bereiken. Wanneer kunnen we je het hierover telefonisch benaderen? Als we je beter op je mobiele nummer kunnen benaderen, wil je deze dan in je profiel vermelden? Je kunt deze dan noteren bij bijvoorbeeld de vraag: '’Heb je nog andere apparatuur?'’. Dan zet ik het opnieuw door. 

Kazikazi
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Done.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Top! Ik heb je mobiele nummer gezien @Kazikazi 
Wil je mij nog laten weten op welke momenten je het best bereikbaar bent? Dan zet ik dat samen met je mobiele nummer in één keer door.

Uitgelicht topic