Vraag

Plex Media Server verbinding valt weg, misschien modem?

• 21 november 2020
  • 5 reacties
  • 118 keer bekeken

Ik heb Plex Media Server op mijn pc draaien en heb daar muziek en films op staan. Tot voor kort kon ik gewoon op mijn Samsung TV rechtstreeks van mijn server films kijken en muziek draaien. Nu ineens krijg ik de opmerking in Plex (na 10 sec geconnect te zijn) dat de verbinding is verbroken en dat ik van buitenaf geen toegang heb. 

Vreemde is wel dat het via mijn telefoon gewoon alles bereikbaar is, maar niet via mijn televisie die rechtstreeks op de modem is aangesloten. Kent iemand dit probleem en kan iemand me helpen. De community van Plex geeft aan dat ik bij de modem moet zijn, en dat daar het probleem ligt. 

5 Reacties

Als Plex aangeeft dat er geen verbinding mogelijk is van buitenaf, heeft dat niets te maken met de verbinding met je TV. Als je je pc gebruikt als server en plex heeft geen verbinding, heeft je pc mss geen verbinding.

Wil je voorkomen dat je geen verbinding van buitenaf hebt, kijk dan of je je router kunt instellen middels port forwarding op poort 32400 naar je ip van je pc.

heb je een router achter je modem, dan is het weer een ander verhaal.

Check lig of de verbinding van je pc online blijft.

Even deze instellingen op onderstaande manier zetten, om uit te sluiten dat die “beveiligingen” te snel en niet correct ingrijpen op de streams in je netwerk.

@paulbont 

Gebruik je op de Samsung de Plex app zelf of kijk je op een andere methode.

Zoals ik het lees kijk je lokaal van de PC met de Plex Media Server direct op je TV dan heeft toegang van buiten af hier niet veel mee te maken. 

Heeft de TV of de Plex app mischien een update nodig?

Ik gebruik sinds kort ook Plex ( PC met server en Samsung TV) en ben dit fenomeen nog niet tegengekomen

Reputatie 4
Badge +2

Als dit de manier is waarop het is aangesloten en vanaf een ander (draadloos) apparaat gaat het wel goed dan zou ik de volgende dingen ook controleren

• pc firewall, antivirus en malware beveiliging.
  • Daarnaast kan je ook nog de kabel van de tv vervangen en/of in een andere poort op de router steken.
  • Ook zou je kunnen testen of het met een ander bedraad apparaat wel goed werkt.

Succes!

Reputatie 7

Goedenavond @paulbont en welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag hier aanklopt! Zoals je ziet wordt er op dit forum al goed met je meegedacht door de hier aanwezige experts. Er zijn ook al de nodige tips gegeven waarmee je aan de slag kunt.
Laat je weten of het lukt met de adviezen die gegeven zijn? 

Reageer