Skirbundyx

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

PlayStation 4 party problemen.

Mensen help aub!!

Sinds kort heb ik een nieuwe modem gekregen van ziggo, aangezien mijn technicolor tc7210 veroudert was en mijn internet lagde met online gamen.
Nu heb ik de connectbox.
Internet werkt weer, online gaming lagt niet, maar er zijn dus 3 vrienden die mijn in een party chat gesprek niet kunnen verstaan doordat ik bij hen heel erg haper.
Ik kan ze zelf kraakhelder verstaan en de overige mensen waar ik mee game die hebben geen problemen met mij verstaan.

De monteur van ziggo is langsgeweest en heeft alles doorgemeten, wat aangepast, probleem hield aan.
Ik heb vanalles geprobeerd en nu mijn ps4 ook in DMZ gezet. Het probleem blijft.

Can Anybody help me? Ik weet het niet meer en dit is goed irritant.
8 Reacties 8
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Gaat die monteur nog wat doen aangezien hij het probleem niet had opgelost?

Plaats eens alle modem status schermen zodat we kunnen controleren of het modem signaal problemen meldt.
Skirbundyx
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja mooi, die wist zelf ook niks meer te bedenken.

Modem status schermen, hoe vind ik die?
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Skirbundyx wrote:
Ja mooi, die wist zelf ook niks meer te bedenken.

Bijzonder dat er dan geen volgende lijn wordt ingeschakeld om de problemen verder te onderzoeken. Het loopt een beetje als een rode draad op dit en andere forums, maar het is toch slecht gesteld met de kwaliteit van de Ziggo monteurs. Veelal wordt er niets opgelost, moet de klant dus blijven zeuren en tijd vrij maken om meerdere monteurs te ontvangen die over het algemeen allemaal het kennelijk slechte werk van hun voorganger afkeuren en weer vervallen in het vervangen van infrastructuur componenten die al vervangen waren. Waarschijnlijk wordt er dan aan Ziggo gerapporteerd dat het probleem als gevolg van de vervanging is opgelost terwijl ze niet eens controleren of het modem blijft klagen over slechte verbindingen en de klant weer opnieuw kan aankloppen bij Ziggo of het van ellende maar opgeeft.

Modem status schermen, hoe vind ik die?

Zie deze post voor meer informatie. Let op: Ook graag de log van het modem op de Netwerk historie tab en de schermen met de post RS waarden van de downstreams en de T3/T4 tellingen van de upstreams plaatsen.
Skirbundyx
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Modem status schermen, hoe vind ik die?

Zie deze post voor meer informatie. Let op: Ook graag de log van het modem op de Netwerk historie tab en de schermen met de post RS waarden van de downstreams en de T3/T4 tellingen van de upstreams plaatsen.

Ik zie geen verwijzing naar een post?
Skirbundyx
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oké, ik hoop dat je hier wat mee kunt. Zie bijlage.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Skirbundyx wrote:
Ik zie geen verwijzing naar een post?

Sorry, vergeten om de link naar die post op te nemen. Ik zie dat het al gelukt is, maar voor de volledigheid was dit de link naar de post waar ik op doelde:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
In ieder geval is uit de log van het modem te halen dat het van tijd tot tijd fout gaat in de downstream richting. RCS staat voor Receive Channel Set die niet meer volledig is en SYNC meldingen wil je ook niet zien. De laatste melding laat zien dat het modem niet meer de juiste tijd weet en dat soort zaken treed alleen op na een reset/herstart als het modem nog geen informatie over de te gebruiken time server heeft ontvangen. Als je niet zelf het modem hebt gereset, dan is de downstream verbinding van het modem met de CMTS niet stabiel te noemen.

Voor het haperen kan ik in de upstream richting qua signaal zo gauw geen aanwijzingen vinden. Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat de upstream capaciteit in je coaxsegment te zwaar belast is door gelijktijdig gebruik van andere gebruikers. Dat is echter nauwelijks door ons te onderzoeken.
Skirbundyx
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je snelle reacties. De herstart van de modem heb ik zelf gedaan, omdat ik gister mijn PlayStation een vast IP heb toegewezen en hem heb toegevoegd in de DMZ. Dit alles op advies van Sony.

Het gekke is dus, dat ik met sommige vrienden probleemloos kan praten en dat ik bij de In game chat functie helder te verstaan ben.
Ook ervaar ik geen ingame lag maar alleen lag in de party. Een idee wat ik nu nog kan doen?

Uitgelicht topic