Sandra.ah

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Playstation 4 NAT Type 3

Beste Helpers,

Ik heb een vraag.. ik ben sinds deze week verhuist, en heb vandaag alles netjes aangesloten alleen kom ik er nu achter dat ik nat-type 3 heb op mijn playstation... 😞

Het is het zelfde geinstalleerd als in het vorige huis waar ik wel gewoon nat type 2 had.
Router beneden in de meterkast met kabel naar boven (zolder enige verandering vorige huis was 1e verdieping) op de wifibooster en vanuit daar naar de ps4 met kabel natuurlijk.

Router is gereset..., wat kan ik nog doen?!
7 Reacties 7
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, Sandra.ah. Leuk dat je hier bent en gefeliciteerd met je nieuwe woning!

Balen dat je PS4 nu niet meer lekker werkt. Staat UPnP wel ingeschakeld op je modem? Als je niet weet waar je dit kunt vinden, wil je hier dan vermelden welk modem je van ons hebt?
Sandra.ah
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Michael,

bedankt voor uw reactie, ik heb de Technicolor TC7210.



Ik heb tevens vandaag gespeeld en ik heb wel gewoon goed internet, (21ms fortnite) enkel nat type-3, en ik kan al mijn vrienden wel gewoon joinen. Voor nu wil ik het wel zo laten want het is nu wel goed. Ik weet zelf niet of die functie in is geschakeld.

Is het zo als ik oo mijn hoofd modem dat inschakeln dat het dan op de extra wifi router ook zo is ingeschakeld want daarmee verbind ik op mijn playstation.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Sandra.ah.

Je zou eens kunnen inloggen op je modem via deze link. Daarna zie je op onderstaande afbeelding waar je UPnP kan instellen. Wil je het toch eens checken? Ik ben benieuwd 🙂

Sandra.ah
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Michael,

heb het zojuist gechecked, maar stond helaas al aan.. laatste week veel lagg, ik begrijp niet waar het vandaan kom aangezien de settings enzo het zelfde is.. kan het er ook door komen omdat er nu wel meerder internetkabels op mijn router zitten? (Laptop, staat wel vaak niet aan, TV maar is voor de smart tv, en de sonos bix
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hm, nog steeds niet wat we willen dus. Je hebt momenteel nog steeds NAT type 3? Je kan anders een DMZ instellen. Meer informatie vind je hier, klik.
Sandra.ah
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Michael,

Kan aan mijn liggen maar word niet wijzer van dat topic.. in ieder geval moet ik binnen mijn eerste router bij DMZ mijn ip adres neerzetten?

Er staat in dat vakje een 0, daar moet ik dus een 1 neerzetten? En daarnaast moet ik dus ook handmatig mijn internet instellen op mijn playstation en daar dat ook inzetten? Daarna router + Ps4 opnieuw aanzetten?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Sandra.ah, sorry voor de late reactie. Hoe staat het er nu voor?

Uitgelicht topic