1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mvalentin92

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ping verbetering? - KPN (adsl) vs. Ziggo

Hi all,

Een aantal dagen geleden ben ik verhuisd. Nu heb ik in mijn oude woning KPN internet gehad maar ben nu meer dan de helft van mijn downloadsnelheid kwijt omdat ik verder van de centrale zit. Ook is mijn ping van 14 naar 36 gestegen! Dit is voor mij nogal een probleem omdat ik een fanatieke gamer ben en profiteer van een lage ping.

Nu is mijn vraag: als ik overstap naar ziggo, zal mijn downloadsnelheid en vooral mijn PING verbeteren?

Alvast bedankt!
22 Reacties 22
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Mvalentin92,

Ik houd mijn ping eigenlijk niet vaak in de gaten, dus hoe hoog mijn ping precies is, kan ik je niet vertellen, maar ik kan me niet herinneren dat die 36 is geweest.
De download snelheid zal in ieder geval wel omhoog gaan, omdat het bij coax niet uitmaakt hoever je van de centrale afwoont. Dus de snelheid waarvoor je betaalt zou je ook moeten kunnen halen op een bekabelde pc/laptop.

Groet,
Evert
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Een ping van 36ms is redelijk normaal voor een DSL verbinding waar interleaving op actief is. Deze ping is wel zeer stabiel. Je gaat hier pas verbetering in krijgen als je op een straatkast van KPN wordt aangesloten. Op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ kun je zien of dat al een optie is of zal zijn binnen de komende 2 maanden. (Distributiepunt SDF = straatkast, MDF = centrale).
Naar ik begrepen heb is dan een zeer stabiele ping van 6-10ms mogelijk over DSL.

Op kabel zal je sowieso onder die 36ms zitten, ik haal een minimum van 9ms, gemiddeld 15ms.
Mvalentin92
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor je reactie Arie. Helaas geen werkzaamheden gepland komende 2 maanden.

Op kabel zal je sowieso onder die 36ms zitten, ik haal een minimum van 9ms, gemiddeld 15ms.
Bij Ziggo zit ik sowieso op kabel? (waardoor de kans op verlaagde ping groter is)?

Ben niet helemaal thuis op dit gebied, vandaar mijn vragen 😛

Alvast bedankt!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Ik heb een gemiddelde ping van 14, dus dat lijkt standaard te zijn bij Ziggo.
ArieKanarie zit in oud UPC gebied en ik in oud Ziggo gebied.
Ver uit elkaar dus, in ieder geval technisch gezien.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Sorry mensen, praat me bij.
Ik snap het niet. ping van welke host?

Ik lees: mijn gemiddelde ping is etc.
Zou niet weten waar ik dit gegeven vandaan zou moeten halen.
Welke test wordt gebruikt?

Kan je wel vertellen dat de ping van mijn externe Ip 0 ms is.
Van google.com 10ms
Van ziggo.nl 9ms
Van beta.juneau.org (Alaska) 166 ms
etc etc.
Op dit moment dan.

Gr Han
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Inderdaad hanh
Zeggen dat je een ping hebt van 9 ms zonder te zeggen waarnaartoe is net zoiets als zeggen: "Ik doe er met de auto 40 minuten over", zonder een bestemming te noemen. :smile:
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
--- 127.0.0.1 ping statistics ---
34 packets transmitted, 34 received, 0% packet loss, time 824ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.029/0.042/0.059/0.005 ms
:rofl::rofl::rofl:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Klopt Han, ik pakte de gemiddelde ping die ik hier in mijn omgeving zie, maar dat zegt net zo veel als: ik doe maar wat.:relaxed:

Ping www.nucleus.be 77.73.96.106 14 ms.
Via de Ookla app Nucleus BVBA Antwerp, test ik hier de snelheid ook.

Ping Google 11 ms.
Ping Ziggo 11 ms.
Ping beta.juneau.org 166 ms.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dank Bert.

Mvalentin92
Ik stel je eigenlijk een vraag.
Je schrijft dat je ping omhoog is gegaan.
Welke ping bedoel je?
Als je een host opgeeft, die bij jou ineens een verhoogde ping laat zien, dan kunnen we bekijken wat voor resultaat dit oplevert bij anderen, die hier langkomen.
Dat zal nog niet alles zeggen. Ping response kan varieren in de tijd en afhangen van de Route die de Ping pakketjes moeten afleggen. Die Route is niet bij iedereen gelijk.
Maar het is tenminste iets, om zinvol over te kunnen diskussieren.
Gr Han
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Waarschijnlijk doelt hij op de ping in-game. De meeste games geven je de optie te laten zien wat de ping is naar de gameservers. Misschien kan TS vertellen welke servers dat zijn? Of welke game?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
efok
Snap ik. Er moet nu eenmaal iets meer bekend zijn om te kunnen gaan vergelijken met andermans situatie.
Gr Han
Mvalentin92
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor alle reacties!

Het gaat inderdaad om in-game ping. Ik speel voornamelijk Overwatch en League of Legends met een gemiddelde ping van 50... Op speedtest geeft die een ping van 36 aan (kpn server den haag).

iig is het belangrijk dat mijn in-game ping omlaag gaat, liefst onder de 25 ping in-game.

Is dit haalbaar of onmogelijk om te zeggen?
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Mvalentin92 wrote:
Is dit haalbaar of onmogelijk om te zeggen?


Met een Ziggo kabelverbinding is dat sowieso haalbaar voor die Speedtest resultaten. In games ligt het erg aan waar de servers staan en hoe goed de verbinding is tussen Ziggo en die servers, maar dat is in mijn ervaring prima geregeld bij Ziggo.
Als die servers in de UK, Benelux, Duitsland of Frankrijk staan is dat normaal gesproken onder de 25ms bij Ziggo.

Het probleem met je huidige ADSL verbinding zijn de instellingen die je provider voor je gekozen heeft. Die is gegaan voor meer stabiliteit/snelheid (dmv interleaving) met als nadeel een hogere minimale ping (zo'n 33ms).

Thuis heb ik een Ziggo kabelverbinding en een xs4all (B)VDSL verbinding (op KPN wijkcentrale, niet straatkast). De xs4all verbinding heeft waarschijnlijk dezelfde soort instellingen als die jij hebt, de minimale ping van die verbinding is zo'n 32ms. Die ping is wel superstabiel, afwijking van max 1ms.

De Ziggo kabelverbinding heeft bij mij een minimale ping van zo'n 7ms. Deze fluctueert wel meer, maar blijft eigenlijk altijd tussen de 7-16ms. Dit is inherent aan de gebruikte techniek.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Mvalentin92 wrote:
Bedankt voor alle reacties!

Het gaat inderdaad om in-game ping. Ik speel voornamelijk Overwatch en League of Legends met een gemiddelde ping van 50... Op speedtest geeft die een ping van 36 aan (kpn server den haag).

iig is het belangrijk dat mijn in-game ping omlaag gaat, liefst onder de 25 ping in-game.

Is dit haalbaar of onmogelijk om te zeggen?


De kids hier zitten in Overwatch in-game zo tussen de 20 en 30 ms, met een uitschieter naar 40 ms, dat is dan wel de max. Dit is op een bedrade verbinding, met eigen router (ERlite), achter TC7210 modem in bridge. De connectbox zou wel eens hogere uitschieters kunnen hebben ivm de bekende puma6 chip, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Voor servers in de VS wordt het lastig om een perfecte ping te krijgen (reden waarom ik ook vrijwel heen VS servers speel)

Ook signaal moet zich nl aan de maximumsnelheid (= lichtsnelheid) houden en dus zal je altijd een vertraging (zowel heen als terug) zien.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all!

Ik heb me een tijdje niet gemengd in dit topic. SImpelweg omdat ik niet vanuit Ziggo hard wil schreeuwen "Ja, natuurlijk kunnen wij het beter!". Ik ben daar namelijk best van overtuigd, maar dat zegt toch vaak minder dan ervaringen van andere klanten..

Maar ik ben ook klant! En een League of legends speler (oké oké, ik speel niet heel veel. Maar mijn vriend wel dagelijks!) Als klant heb ik deze ervaring; In ons vorige appartement zaten we ingame (bekabeld) op een ping tussen de 6 en 12 ms. In onze nieuwe woning zitten we steeds rond de 16 (af en toe een uitschieter naar 21).


Ik denk dus echt dat je er op vooruit zult gaan! Mocht je verdere hulp kunnen/willen gebruiken bij het verkrijgen van informatie en/of het aanvragen van een abonnement, hoor ik graag van je ^^
Mvalentin92
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor alle reacties! Het ziet er dus naar uit dat ik een degelijke ping behaal plus een mooie downloadsnelheid.

Mijn keuze is gemaakt!

Nogmaals bedankt 🙂
elchino

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanaf mijn locatie(ziggo) zijn de pings naar mijn favoriete gameservers sinds hun verhuizing naar de VS gestegen van 15ms naar gemiddeld 150 ms mede omdat Ziggo zijn bandbreedte providing naar de hosting provider van die gameservers nu eenmaal geen voorrang geeft en dus laag inkoopt... Ik heb in de jaren 90 gameservers verhuurt vanaf de AIX en dus ja .. de hosting provider bepaalt en dat heeft met prijs te maken... ...
Een hoge download snelheid wil niet zeggen een lage speelbare ping naar bepaalde games(servers).
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Lage pingtijden (minder dan 20 ms naar de VS zijn geen reéele pingtijden, dus als die al aangegeven worden dan wijkt het protocol of de lezing gewoon af.

Ook een ping kan nl nooit sneller gaan dan het licht, en dan zijn er ook nog routers en switchen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic