Nerdism

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ping Spikes afgelopen 3 dagen (Bergen op Zoom, 4611)

Goedemorgen,

Vanaf 14 november heb ik last van extreme Ping Spikes op mijn verbinding. Ik merkte dit eerst op tijdens het spelen van Modern Warfare op mijn PS4. Extreme rubberbanding. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice die geen probleem constateerde. Ik had nog een oude Ubee modem dus krijg een nieuwe toegezonden. Ik wilde de nieuwe modem afwachten om te zien of dat het probleem zou oplossen. Nu blijkt dat een andere Ziggo klant in hetzelfde pc4 postcode gebied hetzelfde probleem heeft (nieuwe klant en modem) dus maak ik dit topic toch maar aan om het probleem zo snel mogelijk te helpen oplossen.

Gisteren en vandaag Ping Plotter aangezet.

16-11-2019

 

17-11-2019

 

Speedtest: https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/af0e5cb0-0927-11ea-87c5-4d4eb3f9e6ac

 

Setup: Verbinding komt binnen in de woonkamer. Direct in modem. PC direct via Ethernet kabel verbonden met PC. Geen splitters en switchers.

 

 

Ik heb ICMP blocking gedeactiveerd zodat er een Ping controle kan worden uitgevoerd.

Zou iemand hier naar kunnen kijken? Alvast bedankt voor je/jullie hulp.

 

Groet,

 

Maarten

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Nerdism ,

Nerdism wrote:

Zo te zien geen Call Of Duty dit weekend.. Mijn huis is nog nooit zo schoon geweest lol!

 

Missie voltooid! Kunnen we de verbinding nu weer fiksen 😉
 

Zonder gekheid: Je bent inderdaad niet de enige die deze problemen in je regio ervaart, zoals je hier al ziet, maar ook in dit topic. Ik heb daar inmiddels ook een reactie geplaatst; het aantal meldingen is te hoog om niet op zoek te gaan naar iets collectief, maar op dit moment hebben we helaas nog geen rode draad kunnen vinden. Zou je wat extra tests kunnen doen in de vorm van tracert's en ping-t en in dat topic plaatsen? Ik heb de resultaten van je pingplotter inmiddels ook doorgezet. Ook jullie resultaten zijn daar van harte welkom @StinoM, @Venatores en @dennisvanderpool .

Bekijk in context

6 Reacties 6
Nerdism
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Toevoeging: De modem is tweemaal volledig gereset. Tervergeefs.

StinoM

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi,

Ik heb sinds een week of twee last van hetzelfde probleem. Alle apparaten in huis werken prima op de wifi, als ik een speedtest uitvoer op mijn mobiele telefoon/laptop/tablet dan behaal ik overal nagenoeg de snelheid die we in ons abonnement zouden moeten hebben (250/25). Echter, op mijn playstation die met de kabel is aangesloten is de verbinding heel inconsistent. Wanneer ik fifa of call of duty speel heb ik behoorlijk veel last van lag, met uitschieters om de 30-40 seconden waardoor ik niet meer normaal kan spelen. 

Inmiddels ben ik hier al drie dagen mee bezig, dit is wat ik allemaal al uit heb gevonden:

  • Alle apparaten werken prima, behalve mijn playstation. 
  • Last van deze lag spikes zowel bekabeld als op de wifi. 
  • Zowel download als upload snelheid schommelen heel erg, maar met name de upload snelheid is problematisch. Deze wisselt tussen de 40 kbps en 8 mbps. 
  • UTP kabel is vervangen, nog steeds hetzelfde probleem. 
  • Playstation van een vriend op dezelfde kabel aangesloten, nog steeds hetzelfde probleem. 
  • Laptop op dezelfde kabel aangesloten, geen probleem. 
  • Connectbox in bridge modus gezet met een andere router erachter, nog steeds hetzelfde probleem. 
  • Ipv6 opties van de connectbox uit laten schakelen, nog steeds hetzelfde probleem. 
  • Connectbox een harde rest gegeven, terug naar fabrieksinstelling, opnieuw opstarten etc., nog steeds hetzelfde probleem. 
  • PS4 aangesloten op de 4G hotspot van mijn telefoon, geen probleem.

Ik heb eigenlijk geen idee meer wat ik moest doen. Ik begon al te denken dat het aan mijn playstation lag, maar dat lijkt met het laatste punt eigenlijk uitgesloten. Toevallig woon ik ook in Bergen op Zoom, misschien dat het iets regio-gebonden is?

Ik vond eergisteren wel dit topic op het forum: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ps4-bekabeld-erg-onstabiele-verbinding-hoge-pingsp...

Lijkt om exact hetzelfde probleem te gaan. Het enige punt dat daar in staat wat ik volgens mij nog niet heb behandeld is de PUMA 6 chipset die mogelijk voor problemen zou zorgen. Ik heb al aan de telefoon gehangen met de klantenservice om te vragen wat hier de mogelijkheden in zijn, ik las namelijk dat mensen die in plaats van een connectbox van Arris of Compal een technicolor modem kregen van de problemen af waren. Maar dit is voor mij op het moment ook maar giswerk, weet niet of dit het probleem wel zal oplossen. 

Morgen komt er een monteur bij ons langs, hopelijk kan hij de oplossing vinden. Ik zal het je laten weten als deze langs is geweest, misschien kan ik je dan ergens verder mee helpen. 

Ik kan me in ieder geval goed inleven in de problemen die je ondervindt, erg frustrerend…

Groeten,

Stijn

 

Nerdism
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hey Stijn,

Je bent de derde uit Bergen op Zoom die (alleen al hier) dit probleem heeft gemeld. Ik denk dat we ervanuit mogen gaan dat het probleem ontstaan is aan de kant van Ziggo.

Zo te zien geen Call Of Duty dit weekend.. Mijn huis is nog nooit zo schoon geweest lol!

Hopelijk pakt een mod onze melding z.s.m. op.

Groet,

Maarten

 

Venatores

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem. 4617 NM Bergen op Zoom

dennisvanderpoo

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb er ook last sinds een week of 1 a 2 geleden. Niets veranderd thuis. Draai een pfSense box met 4 intel NIC's en high quality switches. Normaal heb ik in Apex bijv. een ping van 12 tot 15 ms. Nu tijdens zowel Apex Legends als Overwatch last van enorme lags (om de zoveel minuten(Sinds 2000 al bij Ziggo, nooit eerder last van gehad. Ik denk dat het aan Ziggo ligt….

Sint Willebrord hier (4711)

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Nerdism ,

Nerdism wrote:

Zo te zien geen Call Of Duty dit weekend.. Mijn huis is nog nooit zo schoon geweest lol!

 

Missie voltooid! Kunnen we de verbinding nu weer fiksen 😉
 

Zonder gekheid: Je bent inderdaad niet de enige die deze problemen in je regio ervaart, zoals je hier al ziet, maar ook in dit topic. Ik heb daar inmiddels ook een reactie geplaatst; het aantal meldingen is te hoog om niet op zoek te gaan naar iets collectief, maar op dit moment hebben we helaas nog geen rode draad kunnen vinden. Zou je wat extra tests kunnen doen in de vorm van tracert's en ping-t en in dat topic plaatsen? Ik heb de resultaten van je pingplotter inmiddels ook doorgezet. Ook jullie resultaten zijn daar van harte welkom @StinoM, @Venatores en @dennisvanderpool .

Uitgelicht topic