Vraag

Ping / Latency probleem

  • 12 november 2019
  • 11 Reacties
  • 140x Bekeken

Hey Ziggo,

 

De laatste tijd ervaar ik bijna elke avond vanaf ongv. 8 uur problemen met mijn internet. Voornamelijk is dit een hogere ping die onstabiel is. Ook haal ik dan afentoe mijn internet snelheid niet, dit is niet altijd het geval maar komt ook voor.

 

De computer waar de internet problemen worden ervaren is direct aangesloten aan de connectbox van Ziggo via een ethernet kabel.

 

Via de tools van de connectbox kan er een traceroute gedaan worden. Het resultaat laat vanaf het begin al een hoge latency zien, wat er bij 6 gebeurd weet ik niet precies.

 

dit is een traceroute naar google.nl vanaf de connectbox

  Trace Statistics   traceroute to www.google.nl (172.217.19.195), 30 hops max, 38 byte packets
 1  10.255.26.1 (10.255.26.1)  150.000 ms  20.000 ms  70.000 ms
 2  amr-rc0011-cr102-xe-2-1-0-0.core.as9143.net (213.51.188.194)  30.000 ms  80.000 ms  30.000 ms
 3  asd-tr0021-cr101-be154-2.core.as33915.net (213.51.5.26)  40.000 ms  30.000 ms  10.000 ms
 4  nl-ams14a-ri1-ae51-0.aorta.net (213.51.64.186)  60.000 ms  410.000 ms  100.000 ms
 5  10ge-1-4.cr1.ams2.baseip.com (213.46.182.22)  30.000 ms  30.000 ms  250.000 ms
 6  * * *   
 7  108.170.237.28 (108.170.237.28)  40.000 ms  209.85.240.114 (209.85.240.114)  40.000 ms  108.170.236.222 (108.170.236.222)  50.000 ms
 8  72.14.238.245 (72.14.238.245)  100.000 ms  ams16s31-in-f3.1e100.net (172.217.19.195)  70.000 ms  72.14.238.245 (72.14.238.245)  20.000 ms
Trace complete.

 

Als ik dit probleem ervaar zijn er ook geen storingen gemeld op de storingen pagina van ziggo.

ik stuimelde op dit artikel wat een soort gelijk probleem lijkt te zijn https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ping-latency-problemen-sinds-3-oktober-2019-nieuwkuijk-e-o-46787

 

Hebben jullie enig idee waar mijn probleem ligt?

 

Mvg,

Thomas

 


11 Reacties

Reputatie 7
Badge +35

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212  

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Hier zijn de volledige upstream en downstream waarden van de modem + de plek waar ziggo binnenkomt, wat bedoel je precies met netwerk historie?

 

Reputatie 7
Badge +35

“wat bedoel je precies met netwerk historie?”

De laatste dagen van het Networklog.

hierbij de netwerk historie.

 

Reputatie 7
Badge +35

Je signaalwaarden geven geen reden tot zorg.

Hoe de meldingen te interpreteren weet ik niet exact, mogelijk dat@ArChie.DVB of@efok hier meer over kunnen zeggen, als ze online zijn.

Reputatie 7

Hey Ziggo,

 

De laatste tijd ervaar ik bijna elke avond vanaf ongv. 8 uur problemen met mijn internet. Voornamelijk is dit een hogere ping die onstabiel is. Ook haal ik dan afentoe mijn internet snelheid niet, dit is niet altijd het geval maar komt ook voor.

Ik zie de laatste tijd in mijn coasegment dat de belasting van de beschikbare capaciteit meer is toegenomen in de avonduren:

Mogelijk is dat het gevolg van het feit dat er tegenwoordig meer video on demand content gekeken wordt gekeken via IPTV techniek. Denk aan Netflix en meer van dat soort streaming diensten.

 

Als je overdag niet of nauwelijks problemen met de snelheid ervaart kan is dat mogelijk ook bij jou de oorzaak. We spreken dan van een capaciteitsprobleem.

Hey Ziggo,

 

De laatste tijd ervaar ik bijna elke avond vanaf ongv. 8 uur problemen met mijn internet. Voornamelijk is dit een hogere ping die onstabiel is. Ook haal ik dan afentoe mijn internet snelheid niet, dit is niet altijd het geval maar komt ook voor.

Ik zie de laatste tijd in mijn coasegment dat de belasting van de beschikbare capaciteit meer is toegenomen in de avonduren:

Mogelijk is dat het gevolg van het feit dat er tegenwoordig meer video on demand content gekeken wordt gekeken via IPTV techniek. Denk aan Netflix en meer van dat soort streaming diensten.

 

Als je overdag niet of nauwelijks problemen met de snelheid ervaart kan is dat mogelijk ook bij jou de oorzaak. We spreken dan van een capaciteitsprobleem.


Dat verklaart toch niet bovenstaande RCS meldingen @ArChie.DVB ? Het lijkt me dat hij downstreams verliest. Klusje voor een monteur.

Het klopt dat het internet dan meer gebruikt wordt met bv netflix, maar dat zou toch geen probleem moeten zijn bij een packet van 250 Mb down en 25 up? Of slurpen die diensten echt zoveel bandbreedte op?

Het klopt dat het internet dan meer gebruikt wordt met bv netflix, maar dat zou toch geen probleem moeten zijn bij een packet van 250 Mb down en 25 up? Of slurpen die diensten echt zoveel bandbreedte op?


Dat moet makkelijk kunnen. @ArChie.DVB doelt erop dat hij ziet dat de algemene bandbreedte op de coaxkabel in de wijk meer volloopt dan vroeger. Als de wijk massaal gaat netflixen zou jouw snelheid kunnen inzakken. Of dit in jouw wijk ook zo is, weten we niet.

Wel zie ik bij jou “RCS partial service” meldingen, dat betekent dat je modem het contact met een deel van zijn downstreams verliest. Daar moet Ziggo naar kijken.

Het klopt dat het internet dan meer gebruikt wordt met bv netflix, maar dat zou toch geen probleem moeten zijn bij een packet van 250 Mb down en 25 up? Of slurpen die diensten echt zoveel bandbreedte op?


Dat moet makkelijk kunnen.@ArChie.DVB doelt erop dat hij ziet dat de algemene bandbreedte op de coaxkabel in de wijk meer volloopt dan vroeger. Als de wijk massaal gaat netflixen zou jouw snelheid kunnen inzakken. Of dit in jouw wijk ook zo is, weten we niet.

Wel zie ik bij jou “RCS partial service” meldingen, dat betekent dat je modem het contact met een deel van zijn downstreams verliest. Daar moet Ziggo naar kijken.


Ah okay, bij het bellen van de klantenservice is mij vertelt dat er niks mis was met de connectbox en dat er geen errors waren. Heeft het dan zin om nog een keer te bellen of ga ik daar niks mee bereiken?

Reputatie 3

Hi @Thomass

Jammer dat je verbinding het 's avonds een beetje laat af weten. Ik zie dat je samen met @Be rt, @ArChie.DVB en @efok al het nodig onderzoek hebt gedaan! Ik ben even in je gegevens gedoken en lees dat er ook contact is geweest over problemen met On Demand via de Mediabox XL. Ik lees dat er nog is geadviseerd de Mediabox XL opnieuw in te stellen. Heeft dit nog iets opgeleverd? Als dit niet geholpen heeft kun je een monteur overwegen die natuurlijk ook gelijkt naar het internet vraagstuk kijkt! Op deze pagina lees je de voorwaarden voor een bezoek. 

Reageer