Beantwoord

Periodieke hoge pings


Hi Allen,

Ik heb sinds gisteren mijn connectbox aangesloten. Als standaard routine voer ik een speedtest en pings uit om te zien of de lijn stabiel is, echter krijg ik bij het pingen uitschieters van 90 tot 120 ms.

Bijvoorbeeld naar www.google.nl (modem zit direct op AOP aangesloten):

Ping statistics for 108.177.119.94:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 18ms, Maximum = 210ms, Average = 24ms

Ping statistics for 108.177.119.94:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 18ms, Maximum = 77ms, Average = 22ms

Ping statistics for 108.177.126.94:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 18ms, Maximum = 125ms, Average = 24ms

In de router zelf zie ik bij de downstream en upstream onderstaande waarden, kan dit ervoor zorgen dat er periodiek de ping piek komt (of wellicht dat de SNR net iets te laag is)?

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 236000000 -5 37 256qam 194
2 228000000 -4 37 256qam 193
3 244000000 -4 38 256qam 195
4 252000000 -5 37 256qam 196
5 260000000 -5 37 256qam 197
6 268000000 -6 37 256qam 198
7 276000000 -6 37 256qam 199
8 284000000 -5 37 256qam 200
9 292000000 -6 37 256qam 201
10 300000000 -5 37 256qam 202
11 308000000 -5 37 256qam 203
12 316000000 -5 37 256qam 204
13 324000000 -4 37 256qam 205
14 332000000 -4 37 256qam 206
15 340000000 -4 37 256qam 207
16 348000000 -4 38 256qam 208
17 356000000 -3 38 256qam 209
18 364000000 -3 37 256qam 210
19 372000000 -3 38 256qam 217
20 380000000 -3 38 256qam 218

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.636 2037963717 89
2 Goed (Locked) 37.636 2036728937 1012
3 Goed (Locked) 38.605 2036730814 64
4 Goed (Locked) 37.636 2036732031 1181
5 Goed (Locked) 37.636 2036729048 5660
6 Goed (Locked) 37.356 2036735542 819
7 Goed (Locked) 37.356 2036737048 194
8 Goed (Locked) 37.636 2036728099 193
9 Goed (Locked) 37.356 2036730040 176
10 Goed (Locked) 37.636 2036737764 170
11 Goed (Locked) 37.356 2036738647 178
12 Goed (Locked) 37.636 2036742652 133
13 Goed (Locked) 37.636 2036743443 188
14 Goed (Locked) 37.356 2036741247 233
15 Goed (Locked) 37.636 2036744551 200
16 Goed (Locked) 38.605 2036746857 179
17 Goed (Locked) 38.983 2036747575 134
18 Goed (Locked) 37.636 2036738793 110
19 Goed (Locked) 38.605 2036749231 126
20 Goed (Locked) 38.605 2036747465 69




Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 54 5.120 64qam 2
2 52000000 54 5.120 64qam 1

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 1 0
icon

Best beantwoord door Jan F. 16 mei 2018, 21:48

@NeilJ92
Problemen met het AOP zullen inderdaad door een monteur moeten worden aangepakt. Laat u de afloop hier op dit forum weten?

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +22
Vraag de helpdesk om eens in uw modem te kijken. Het upstream signaal is te hoog en ik zie maar 2 kanalen, dat zouden er 4 of 6 moeten zijn. Kunt u een foto plaatsen van het AOP?
Hi Jan,

Super bedankt voor je snelle reactie. Volgens mij heeft iemand al iets aan de upstream gedaan, mijn modem is herstart en heb nu 4 upstream kanalen met 51 power ipv. de initiële 54. De gemiddelde ping zit nu tussen de 20/30ms maar toch nog steeds zie ik uitschieters naar 100+ ms

Ik heb een foto van het AOP toegevoegd.
Reputatie 7
Badge +22
51 is nog (te) hoog. Het AOP ziet er goed uit, maar kunt u de splitter direct daarop plaatsen?
Hi,

Ik heb diverse zaken geprobeerd maar zonder succes. Ik zie wel wat verandering in de waarden, maar ik vermoed dat iets in het AOP of achterliggen niet lekker zit. Al eerder deze week contact gehad met Ziggo en werd aangegeven intensiever gebruik te gaan maken van de internetlijn omdat ik in een verhuis situatie zat.

Ik ga weer contact opnemen met Ziggo.
Reputatie 7
Badge +22
@NeilJ92
Problemen met het AOP zullen inderdaad door een monteur moeten worden aangepakt. Laat u de afloop hier op dit forum weten?
Reputatie 7
Hey @NeilJ92. Kan je ons vertellen hoe het nu gaat? We zijn erg benieuwd!