Beantwoord

Partial Bonding US (geen verbinding)

• 17 maart 2020
  • 5 reacties
  • 1294 keer bekeken

• Gedreven Liefhebber
  • 31 reacties

Heb de laatste tijd van uitval van Internet signaal, extra vervelend nu school en werk vanuit huis moet worden gedaan. Als ik tijdens uitval mijn modem/router in browser benader, zie ik dan steeds: Internet (Verbonden (partial bonding US)) staan en heel soms DS Scanning

Inmiddels in deze community dat dit een veelvoorkomend probleem is en dat er kennelijk niet een out-of-the-box oplossing (van Ziggo) is. Alle suggesties van herstart modem tot en met factory reset uitgevoerd. Het gaat daarna eventjes goed, waarna het ‘feest’ weer begint.

Bekabeling en AOP zijn recentelijk (ca 1 jaar geleden) compleet vernieuwd door Ziggo monteur. Ten behoeve van storings reductie digitale TV heb ik alleen een sperfilter geplaatst op de COAX bij één TV in huis (zou UTP netwerk niet moeten beinvloeden).

Bijgaand foto van accesspoint. Hoor graag als ik wat meer moet delen voor evt analyse.

Added: Router betreft Compal

Added: netwerk historie toegevoegd

icon

Best beantwoord door Robus 27 maart 2020, 14:28

...

Goeie, die splitter. Hij lijkt vrijwel hetzelfde, op 1 belangrijk punt na. Het kapje dat er over zit, is net een beetje anders. Bij het vorige model kon het plastic kapje nog wel eens voor (kleine) problemen zorgen. Lees bijvoorbeeld dit topic 🙂

Hou je ons op de hoogte?

Na afgelopen maandag de nieuwe splitter te hebben geïnstalleerd en vanuit huis te hebben gewerkt, is de eerste voorzichtige conclusie: het vervangen van de splitter werkt. Geen storingen meer tot dusver! :thumbsup_tone2:

Bizar dat uitgerekend een plastic splitterkapje in een oerwoud van technische variabelen de boosdoener blijkt te zijn :scream:

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

5 Reacties

Nog wat aanvullende info:

- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?

Alle apparaten, van computer, tot mobiele telefoon tot Android TV.

- Speelt het probleem constant of af en toe?

Het is af en toe, van nooit tot dagen waarop het aan en uit is.

- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?

Geen enkele en soms zelfs de pagina van de router zelf niet.

- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?

NAS en Ip Cam (al losgekoppeld om te zien of dat helpt. Niet)

- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?

Ja, draadloos

- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)?

Soms niet.

- Andere bijzonderheden?

Nee

Reputatie 7

Hey @Robus . TOp dat je meteen zoveel gegevens meestuurt in je berichten! Ik kom je topic nu pas tegen, sorry daarvoor. 

Om maar gelijk op de inhoud van je verhaal in te gaan: je zegt dat je een mediabox XL hebt en deze draadloos is opgenomen in het thuisnetwerk.  Grote kans dat hier de oorzaak van je probleem zit. Check dit filmpje even om te zien hoe je je mediabox uit het netwerk haalt. Laat je ons weten hoe het hierna gaat? :-D 

Hey @Robus . TOp dat je meteen zoveel gegevens meestuurt in je berichten! Ik kom je topic nu pas tegen, sorry daarvoor. 

Om maar gelijk op de inhoud van je verhaal in te gaan: je zegt dat je een mediabox XL hebt en deze draadloos is opgenomen in het thuisnetwerk.  Grote kans dat hier de oorzaak van je probleem zit. Check dit filmpje even om te zien hoe je je mediabox uit het netwerk haalt. Laat je ons weten hoe het hierna gaat? :-D 

Hi Lycke,

Excuses, veel gegevens betekent niet meteen dat ze goed zijn: ik blijk geen Mediabox XL te hebben maar de Ziggo Mediabox Next. Kan deze ook een stoorzender vormen?

Afgelopen weekend gechat met een Ziggo support collega die heeft me een nieuwe splitter thuisgestuurd. Deze splitter lijkt uiterlijk op zijn voorganger maar heeft een ander codering: braun teleCom POA-01-B Zojuist geinstalleerd dus maar eens kijken of dat soelaas biedt.

Reputatie 7

Hey @Robus . Ah, goed dat je het zegt. Dan is er geen probleem hoor! Voor de next gaat dit niet op. 

Goeie, die splitter. Hij lijkt vrijwel hetzelfde, op 1 belangrijk punt na. Het kapje dat er over zit, is net een beetje anders. Bij het vorige model kon het plastic kapje nog wel eens voor (kleine) problemen zorgen. Lees bijvoorbeeld dit topic :-) . 

Hou je ons op de hoogte?

...

Goeie, die splitter. Hij lijkt vrijwel hetzelfde, op 1 belangrijk punt na. Het kapje dat er over zit, is net een beetje anders. Bij het vorige model kon het plastic kapje nog wel eens voor (kleine) problemen zorgen. Lees bijvoorbeeld dit topic :-) . 

Hou je ons op de hoogte?

Na afgelopen maandag de nieuwe splitter te hebben geïnstalleerd en vanuit huis te hebben gewerkt, is de eerste voorzichtige conclusie: het vervangen van de splitter werkt. Geen storingen meer tot dusver! :thumbsup_tone2:

Bizar dat uitgerekend een plastic splitterkapje in een oerwoud van technische variabelen de boosdoener blijkt te zijn :scream: