Hi,
Toevallig, ik kom ook uit Bergen op Zoom en heb hetzelfde probleem. Heb net ook een reactie geplaatst op een ander forum. Aangezien hier al meer mensen op in zijn gesprongen, plaats ik mijn reactie hier nog een keer:
Ik heb sinds een week of twee last van hetzelfde probleem. Alle apparaten in huis werken prima op de wifi, als ik een speedtest uitvoer op mijn mobiele telefoon/laptop/tablet dan behaal ik overal nagenoeg de snelheid die we in ons abonnement zouden moeten hebben (250/25). Echter, op mijn playstation die met de kabel is aangesloten is de verbinding heel inconsistent. Wanneer ik fifa of call of duty speel heb ik behoorlijk veel last van lag, met uitschieters om de 30-40 seconden waardoor ik niet meer normaal kan spelen.
Inmiddels ben ik hier al drie dagen mee bezig, dit is wat ik allemaal al uit heb gevonden:
- Alle apparaten werken prima, behalve mijn playstation.
- Last van deze lag spikes zowel bekabeld als op de wifi.
- Zowel download als upload snelheid schommelen heel erg, maar met name de upload snelheid is problematisch. Deze wisselt tussen de 40 kbps en 8 mbps.
- UTP kabel is vervangen, nog steeds hetzelfde probleem.
- Playstation van een vriend op dezelfde kabel aangesloten, nog steeds hetzelfde probleem.
- Laptop op dezelfde kabel aangesloten, geen probleem.
- Connectbox in bridge modus gezet met een andere router erachter, nog steeds hetzelfde probleem.
- Ipv6 opties van de connectbox uit laten schakelen, nog steeds hetzelfde probleem.
- Connectbox een harde rest gegeven, terug naar fabrieksinstelling, opnieuw opstarten etc., nog steeds hetzelfde probleem.
- PS4 aangesloten op de 4G hotspot van mijn telefoon, geen probleem.
Ik heb eigenlijk geen idee meer wat ik moest doen. Ik begon al te denken dat het aan mijn playstation lag, maar dat lijkt met het laatste punt eigenlijk uitgesloten. Toevallig woon ik ook in Bergen op Zoom, misschien dat het iets regio-gebonden is?
Ik vond eergisteren wel dit topic op het forum: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ps4-bekabeld-erg-onstabiele-verbinding-hoge-pingsp...
Lijkt om exact hetzelfde probleem te gaan. Het enige punt dat daar in staat wat ik volgens mij nog niet heb behandeld is de PUMA 6 chipset die mogelijk voor problemen zou zorgen. Ik heb al aan de telefoon gehangen met de klantenservice om te vragen wat hier de mogelijkheden in zijn, ik las namelijk dat mensen die in plaats van een connectbox van Arris of Compal een technicolor modem kregen van de problemen af waren. Maar dit is voor mij op het moment ook maar giswerk, weet niet of dit het probleem wel zal oplossen.
Morgen komt er een monteur bij ons langs, hopelijk kan hij de oplossing vinden. Ik zal het je laten weten als deze langs is geweest, misschien kan ik je dan ergens verder mee helpen.
Ik kan me in ieder geval goed inleven in de problemen die je ondervindt, erg frustrerend…
Groeten,
Stijn