Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Sinds een aantal weken heb ik af en toe last van zeer traag internet waarbij vaak 30 seconden lang een ping naar buiten > 200ms is of een timeout geeft. Dit zorgt ervoor dat normaal gamen niet meer mogelijk is, ook stopt netflix en youtube op dat moment met bufferen of schakelt terug naar 240p.
Wat er geprobeerd is:
PC rechtstreeks aansluiten op modem
Modem vervangen door monteur
Kabel signaal gemeten door monteur
AOP vervangen door monteur
Ik heb 2 keer een ziggo monteur op bezoek gehad, de eerste zag dat mijn versterker iets vreemds met het signaal deed en die is er nu tussen uitgehaald, daarna was het probleem er nog steeds. De tweede monteur heeft het modem vervangen en een connector vervangen in de wijkkast, verder heeft hij een prima signaal gemeten. Maar het probleem is er nog steeds.
Ik heb ook gevraagd of ik een ander modem kon krijgen omdat ik nu een connect box heb waar slechte verhalen over zijn, maar blijkbaar is dat niet mogelijk.
Ik vraag mij af wat de vervolgstappen moeten zijn, weer een monteur laten komen die weer alles gaat meten en concluderen dat het goed lijkt?
Ik heb inderdaad gevraagd of ze mijn modem uit bridge modus kunnen halen om te zien of dat het probleem oplost. En wonder boven wonder lost dit het probleem met instabiel internet op. Het nadeel is dat ik nu dubbel NAT heb doordat mijn router in de DMZ staat, niet ideaal maar alles is beter dan de vorige situatie. Het blijft wel een vreemde situatie omdat dit probleem eerst er niet was, het is spontaan gekomen en ook met een nieuw modem was het niet opgelost.
Vervelend om te lezen dat je zelfs na het bezoek van 2 monteurs momenteel nog steeds problemen ervaart met de internet verbinding. De oorzaak moet toch gevonden kunnen worden en verholpen natuurlijk! Ik zie dat er op 1 december nog telefonisch contact is geweest met ons. Dit klopt? Heeft dit nog een positief effect gehad? 🙂
Ik heb inderdaad gevraagd of ze mijn modem uit bridge modus kunnen halen om te zien of dat het probleem oplost. En wonder boven wonder lost dit het probleem met instabiel internet op. Het nadeel is dat ik nu dubbel NAT heb doordat mijn router in de DMZ staat, niet ideaal maar alles is beter dan de vorige situatie. Het blijft wel een vreemde situatie omdat dit probleem eerst er niet was, het is spontaan gekomen en ook met een nieuw modem was het niet opgelost.
Goeidag beste mensen, ik ervaar nu ook al weken dezelfde problemen. Gekke is dat als ik snachts na 1 uur tot een uur of 6 sochtends nergens last van heb... ben ik vroeg op heb ik sochtends ook nergens last van en leek het erop dat het vanaf een uur of 5 smiddags rond etenstijd tot een uurtje of 12 in de avond het bar slecht is. Dus werd er omheen gegamed.... nu is het echter al 2 dagen de hele dag slecht. Hoge latency op mn xbox console en geregeld packet losses van een paar procent. Wie kan dit oplossen? Ervaar de problemen op de 2k servers die overigens gewoon in amsterdam en engeland en frankfurt zitten.... bvd
Hi @Orca, ik ben benieuwd of dit probleem gerelateerd is aan die van Jordi, daar komen we hopelijk snel achter.
Om vast te stellen waar de packetloss optreedt zou ik graag wat meer info van je ontvangen. Zoals Winterkoninkje ook al voorstelt: kun je een MTR of pingplotter naar een 2K server laten lopen op het moment dat je problemen ervaart? Daarin zie je beter waar de problemen optreden.
Pathping kan eventueel ook (in CMD), maar dat werkt alleen goed als alle hops reageren in een tracert.
Edit: misschien handiger om dit in jouw eigen topic verder te bespreken.
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...