WesleyNL wrote:
Ziggo's helpdesk verwees mij door naar de community (beetje raar..) omdat hier af en toe een specialist komt kijken.
Dat is zeker raar, want al hoe slim wij ook zijn :blush:, wij kunnen hooguit meekijken, maar het ook niet voor je oplossen. Ziggo zou toch een telefoontje naar Cogent kunnen wagen. Maar dit gaat de basis-helpdesk boven de pet, en dan verwijzen ze je maar naar een forum. Ze kunnen je beter doorzetten naar een 2e of 3e lijn lijkt me.
Ziggo kan en mag contact opnemen met Cogent omdat zij ermee samenwerken, mijn datacenter staat, voor zover ik weet, daar los van. Een kleine analyse runnen vanaf Ziggo lijkt mij toch geen kwaad kunnen?
Het is namelijk zeer frustrerend dat er geen normale verbinding tot stand gebracht kan worden tussen mijn huis en mijn rack en ik sta hier compleet machteloos tussen en wordt al dagen lang van het kastje naar de muur gewezen.
Precies
Ter info:
wget http://speedtest.xs4all.net/files/2GB.bin
--2018-09-13 18:12:21-- http://speedtest.xs4all.net/files/2GB.bin
Herleiden van speedtest.xs4all.net (speedtest.xs4all.net)... 194.109.6.103
Verbinding maken met speedtest.xs4all.net (speedtest.xs4all.net)|194.109.6.103|:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 2000000000 (1,9G) [application/octet-stream]
Wordt opgeslagen als: ‘2GB.bin’
2GB.bin.2 10%[=======> ] 192,33M 17,3MB/s eta 2m 1s
wget http://185.68.182.14/2GB.bin
--2018-09-13 18:09:57-- http://185.68.182.14/2GB.bin
Verbinding maken met 185.68.182.14:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 2000000000 (1,9G) [application/octet-stream]
Wordt opgeslagen als: ‘2GB.bin.1’
2GB.bin.1 1%[ ] 22,65M 1,00MB/s eta 36m 6s
Dit is vanuit het noorden van het land. Ook hier geen hoge download snelheid vanaf jouw datacenter naar mij. Er is ergens een bottleneck. (Uiteraard weet ik niet wat jouw server in het datacenter normaal zou moeten kunnen leveren.)
Ben ook wel benieuwd of naar de mening en test van 1 van de Ziggo moderators hier.