1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes

Overzicht Arris connetbox problemen

Er komen de laatste tijd veel topics geopend over problemen met de Arris-connectbox.
Hierbij een verzamentopic. Mocht je een Arris-connectbox hebben , en mocht je problemen ervaren .. kijk dan eerste even naar dit lijstje voordat je je helemaal lam zoekt/uitprobeert. Wellicht een sticky item van maken @moderaters?

Bekende Arris problemen:
1) Op een Arris-box werken Sonos-speakers NIET, in ieder geval in de situatie met twee Sonos-spreakers bedraad aangesloten (en soms ook bij 1 aangesloten Sonos-box)
Status : in onderzoek
- https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/sonos-arris-connect-box-en-cisco-epc3925-crashen-door-bekabelde-sonos-apparaten-in-thuisnetwerk-25182
- https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-router-omwisselen-met-compal-router-37473
2) De DNS-server van de Connectbox reageert regelmatig niet.
Status: confirmed, maar geen prio ivm workarounds ... ahem
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internetverbinding-valt-regelmatig-weg-dns-probleem-op-arris-connectbox-35654/index2.html
3) DHCP-reserveringen opbv MAC-adressen verdwijnen na powerloss
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/arris-modem-houdt-gereserveerde-ip-adressen-niet-vast-34697
4) Je kunt de DNS-server die via DHCP aan devices in je netwerk wordt toegewezen niet wijzigen in de Connect box. Is niet eens een bug, maar een missende feature.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/dns-instellen-20879
5) latency spikes / jitter problemen, vooral heel vervelend bij UDP verkeer zoals bij DNS-resolving (algemeen probleem door Puma6/7 chip)
https://tweakers.net/nieuws/125219/ziggo-brengt-patch-uit-voor-gedeeltelijk-oplossen-packet-loss-connect-box.html

Eerlijk gezegd weet ik niet op dit probleem (nummer 5) nog echt speelt... iemand hier?


Mocht iemand anders nog meer problemen kennen, dan even quoten, doornummeren en ook heel graag een link/URL toevoegen!
105 Reacties 105
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wijziging derde octet subNet kan problemen geven
Dat doe je bij de instelling van DHCP. Dit is een oud Topic met een Arris.
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/connectbox-ip-subnet-wijzigen-geeft-problemen-28298
Kwam dit later nog eens tegen. Dat Topic is weg en het werd toen niet duidelijk of het Arris was, als ik me goed herinner. Er werd domweg niet naar gevraagd.
Maar mijn gut feeling zegt........
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
Ik had na ontvangst van de box een issue met het niet kunnen instellen van kanaal 13 op de 2.4G band. Instellen kon wel maar hij luisterde er niet naar.

Dat heb ik gisteren na lange tijd proberen te checken of dat nog zo is. Ik kon echter niet inloggen omdat er al iemand ingelogd was. Ik niet en dat kon ook niet. Herstarten loste dat op. Na inloggen zag ik een UPC logo ipv Ziggo. Bij de wifi instellingen stond alles uit terwijl ik verbonden was via 5G. Aanzetten van 2.4G en kanaal 13 lukte maar opslaan niet. Eigenlijk lukte niets. Mijn port forwards waren weg en de info pagina toonde alleen lege velden.

Iets was er goed mis. Dus maar resetten naar fabrieks instellingen. Dat leek te lukken maar ik kwam niet meer in het modem met het Connect passwoord. Mijn eigen werkte nog gewoon. Kreeg wel netjes de taal keuze en wifi stellingen te zien.
Die doorlopen en zag dat mijn poort forwards er weer waren. Resetten was half gelukt.
De info pagina gaf ook netjes aan dat alles ok was. Ipv4 en Ipv6 adres.
Nogmaals naar fabriek instellingen. Daarna werkte het connectbox passwoord wel. Taal vragen en wifi werkte ook. Port forward regels weg. Reset gelukt.

Kon eindelijke kanaal 13 proberen. En dat werkte.
Daarna 5 G kanaal en bandbreedte aangepast. Opslaan en kanaal breedte wel veranderd maar het kanaal niet. Nogmaals veranderd en de bevestiging op het scherm gezien. Na de tweede keer wel gelukt.

Al met al na een uur rommelen en herstarten lijkt kanaal 13 te werken maar mijn idee over de software van de box is niet verbeterd. Soms moet je iets twee keer doen voordat het gebeurd. Hij doet nu weer wat hij moet doen maar ik blijf even uit de buurt. Heb nog wel een paar keer na opnieuw inloggen de melding gehad dat er iemand ingelogd was. Dat kon ik alleen oplossen door de box even van de spanning te halen.

Paar screenshots van de connect box pagina. Misschien komen ze bekend voor bij sommigen.

UPC logo??


Info scherm: Alles werkt via het modem maar dat blijkt niet uit de info.


De pagina die je helpt om na fabrieks instelling weer in te loggen is niet echt behulpzaam:


De info pagina na opnieuw instellen, Eind goed alles goed?

Ziggo logo weer terug. Dus alles goed.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ha,
Ja, ook meegemaakt die UPC Gui met onzingegevens.
Alles bleef wel werken. Ook de Port Forwrds die uit het lijstje verdwenen waren.
Wel een prettig verschil.
Na het een paar dagen zo gelaten te hebben, was bij mij een Reboot voldoende om de zaak weer normaal in beeld te krijgen.
Daarna al weer lang alles in orde.
De Web Pages zijn wat aan de trage kant tov andere Routers, maar response is acceptabel.
Conclusie: er zit nog zooi in de Firmware die nergens voor nodig is. Dat ruikt naar amateuristisch frutwerk, is dus zorgelijk en het verklaart de bizarre problemen die je kunt tegenkomen bij de Connectbox. Compal of Arris, maakt niet uit.

Het is dus een nogal gevoelig beestje met kuren. Dat blijkt bij jou ook.
Anderen worstelen bv met een zeer trage DHCP Page op de Arris. Bij opening een minuut of wat wachten en ook telkens na instellen IPv4 adresreservering.
Zelf geen last van. Kan afhangen van je instellingen denk ik. Bij mij staat DHCP v4 vanaf het begin uit.
In juli is er een Firmware Update in aantocht om dat probleem op te lossen.

Mijn Arris heeft ook Dual Stack. De Software versie is 9.1.1802.610.
Dat is 1 versie ouder dan de meest recente die jij hebt.
Waarom dat zo is, weet ik niet.
Misschien zijn ze gestopt met Updates in afwachting van de volgende versie.

Mijn verdere aanpak: stel alleen het hoogst noodzakelijke in op het kastje.
Het had me bv iets beter uitgekomen het standaard subNet te wijzigen.
Heb dat niet gedaan, omdat ik wist dat daar soms gedonder van kan komen.
Wifi staat bij mij uit, net als DHCP v4. Met Wifi kunnen diverse problemen optreden, waar jij iets van merkte.

In Bridge laten zetten en een eigen Router is natuurlijk een oplossing van evt gedoe.
Maar dat wil ik (nog) niet, omdat IPv6 dan weg is.
Heb de Arris nog niet zo lang, trouwens. Het moest helaas omdat mijn trouwe Technicolor TC7210 er definitief mee stopte.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
Hallo hanh . Ik had voor deze CB ook een 7210. Deed precies wat die moest doen zonder problemen. Toch moest ik die om de 14 dagen uit/aan zetten om weer goed te kunnen bellen. Er vielen steeds stukjes geluid weg tijdens een gesprek.
Tijdens inloggen op het modem was alles tergend langzaam. Bleek dat de pingtijden van 0ms naar 200 of meer waren opgelopen. Bekend probleem hoorde ik. Vanwege deze niet oplosbare issue heb ik toen een van de eerste Arris CB gekregen.
Werkte best goed en er zijn veel nukken.
De ene dag zie ik wel port forward de andere dag wel. Dan meld diagnose issues die er niet zijn. Enz. Niet stabiel inderdaad.

Momenteel gaat het wel met de snelheid.
Van mij hoeft hij niet in brigde. Ik gebruik alle poorten op box voor mijn thuis netwerk en NAS. De huiskamer hangt aan een Asus die als AP ingesteld staat. Die verzorgt de Wi-Fi. De CB heeft alleen 5G Wi-Fi om er direct op in te kunnen loggen mochten er issues zijn met de Asus. Dat komt echter niet vaak voor.

Wi-Fi van de CB zou het beste moeten zijn van alle boxen. Toch is een meterkast geen goede plek merk ik voor zo'n apparaat. Dat zal niet veranderen. Daar komt de kabel binnen.

Waarom wij verschillende versies van de software hebben kan te maken hebben met mijn harde reset. Die heeft misschien wel nieuwe software opgehaald. Voor de rest merk je niets van de software. Geen meldingen over updates. Geen check of je de laatste versie hebt. Kan ook wel ietsje beter.

Het DHCP issue ken ik niet. Er worden zo'n 20 ip adressen uitgedeeld aan mijn apparaten. Niet te veel denk ik.
harm62

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ook hier maar is posten wat een bagger modem/router die Arris is.
Na laatste update naar .....613 is meteen en al ellende.
-Geen DHCP meer kunnen instellen.
-Port Forwarding werkt niet meer.
-Algehele GUI van de box is verschrikkelijk traag.

Inmiddels nieuwe modem (na aandringen) welke het een stuk slechter doet.
Klantenservice is ver beneden de maat.

As we speak, aan de lijn en hoor niks meer. kan modem niet uitlezen als antwoord en daar moet je het maar mee doen. Terwijl ik zit te bellen met datzelfde modem......

triest
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
harm62 Even wat vragen om één en ander uit te sluiten of om het probleem te vinden:

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
harm62 wrote:
Ook hier maar is posten wat een bagger modem/router die Arris is.
Na laatste update naar .....613 is meteen en al ellende.
-Geen DHCP meer kunnen instellen.
-Port Forwarding werkt niet meer.
-Algehele GUI van de box is verschrikkelijk traag.

Inmiddels nieuwe modem (na aandringen) welke het een stuk slechter doet.
Klantenservice is ver beneden de maat.

As we speak, aan de lijn en hoor niks meer. kan modem niet uitlezen als antwoord en daar moet je het maar mee doen. Terwijl ik zit te bellen met datzelfde modem......

triest

Lijkt op mijn issue. De software is geupdate maar de box lijkt daar niet naar te wijzen. Ik was verbonden via Wifi maar de CB had geen enkele WiFi actief. Er was geen port-forward te zien maar ze werkten wel. Heb de Box twee keer moeten resetten naar fabrieks instellingen totdat het allemaal weer werkte. Zolang je niet je oorspronkelijk inlog nummer nodig hebt om in te loggen en je niet door de Wizzard moet om je Wifi en taal in te stellen is hij nog niet genoeg gereset. Daarna zou je alles weer kunnen instellen. Of je zet een backup terug:yum:

Stabiel is de box niet. Werkt de box, dan gaat het meestal goed totdat er een software update gedaan wordt, zonder melding/aankondiging.
harm62

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nieuwste update. Ik
zit weer bij UPC ?‍♂️

Klantenservice hebben het nu opgeschaald en zullen terugbellen.

Het is echt bizar aan het worden.
Dit is dus al een nieuwe modem, laatste firmware, alles werkte gewoon, niets veranderd aan bekabeling enz en met deze firmware komen er steeds meer problemen bij.
Maar van Ziggo asbon naar `UPC binnen een half uur is knap!
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
harm62 wrote:
Nieuwste update. Ik
zit weer bij UPC ?‍♂️
Klantenservice hebben het nu opgeschaald en zullen terugbellen.

Kijk eens bij mijn eerste post 25 dagen geleden. En mijn reactie hierboven.
harm62

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Foto's opgestuurd, werd even stil aan de lijn.
Reactie: tis dat ik er nu naar kijk, maar anders zou ik het niet geloven....

Wordt vervolgt....
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Had eerst nog vrij lang 610. Sinds 12 dgn geleden automatisch 613. Geen vergelijkbare problemen. Opmerkelijk.
Wel a-typische instellingen.
Wifi en DHCPv4 uit; heb ik niet nodig.
Wat Port Forwards.
Verder geen van de standaard afwijkende wijziging gemaakt. Daar moet je mi uit voorzichtigheid mee oppassen.

Dat zal wel de oorzaak zijn van mijn geluk met het beestje. Naar mijn mening is ie overgevoelig, gezien de meldingen. En dat is dan zacht uitgedrukt.....
harm62

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Instellingen zijn niet wat ze weergeven.
Fabrieksinstellingen actief, gewoon bellen en internetten op volle snelheid mogelijk.
Alleen port forwards en reserveren werkte niet en nu dus abbo bij UPC als enige in Nederland .:rofl:
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
hanh wrote:
Had 610. Sinds kort automatisch 613. Geen vergelijkbare problemen. Opmerkelijk.
Wel a-typische instellingen.
Wifi en DHCPv4 uit.
Wat Port Forwards
Verder geen van de standaard afwijkende wijziging gemaakt. Daar moet je mi uit voorzichtigheid mee oppassen.

Dat zal wel de oorzaak zijn van mijn geluk met het beestje.

Sommigen hebben meer geluk dan anderen. Gelukkig!
Software versie eindigd op "13". Dat kan ook niet goed zijn. Heb dit al een tijdje geleden gehad.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
En ja die UPC GUI met onzingegevens. Had ik ook 1 x na kort in gebruik.
Port Forwards die niet meer zichtbaar waren, werkten nog wel.
Reboot was genoeg om er definitief (?) vanaf te komen.
Het laat zien dat er troep in de Firmware zit, die helemaal niet nodig is.
Dat wijst op meer frutwerk.....
harm62

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Het is nu geëscaleerd naar de technische dienst.
Bellen terug om een oplossing te vinden.
Grappige is de reactie van de medewerker: Hier kan Ziggo? euh UPC? niet meer omheen, bewijs is er nu..
Ergo, komen mensen dit tegen, voer de druk op op de klantendienst medewerker om te escaleren.
Ze kunnen een SMS naar je sturen zodat een screenshot gemaakt kan worden voor de technische dienst.
Hiermee tonen we aan dat er wel degelijk problemen zijn met de firmware in de CB.

Helaas is deze community niet voldoende om zaken op te lossen. Het bleek namelijk niet bekend te zijn dat er problemen zijn met de software, dus komt het niet door de administratieve brei heen bij Ziggo....
Of was is het toch nog UPC :wink:


I'll keep you posted!
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
harm62 wrote:
Het is nu geëscaleerd naar de technische dienst.
Bellen terug om een oplossing te vinden.
Grappige is de reactie van de medewerker: Hier kan Ziggo? euh UPC? niet meer omheen, bewijs is er nu..
Ergo, komen mensen dit tegen, voer de druk op op de klantendienst medewerker om te escaleren.
Ze kunnen een SMS naar je sturen zodat een screenshot gemaakt kan worden voor de technische dienst.
Hiermee tonen we aan dat er wel degelijk problemen zijn met de firmware in de CB.

Helaas is deze community niet voldoende om zaken op te lossen. Het bleek namelijk niet bekend te zijn dat er problemen zijn met de software, dus komt het niet door de administratieve brei heen bij Ziggo....
Of was is het toch nog UPC :wink:



I'll keep you posted!

Heb je bovenstaande bijdrages al gelezen?
Dan heb je geen helpdesk nodig en sms'jes.
1 of 2 keer naar fabrieks instellingen en je bent van de issues en UPC af.
harm62

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Heb het gelezen.

Maar dat is symptoom bestrijding en geen juiste oplossing.
De firmware van de box is niet in orde.

Port forwarding en adressen reserveren werkt nog steeds niet. Delen in Engels en delen in Nederlands.
Men ja. Moest echt overnieuw beginnen met taal enz enz.

Ik geef ze de kans het op te lossen, bewijs ligt er nu en Ziggo is nu aan zet.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
E.e.a is al lang geleden (1 maand) door Community Mod Mark geescaleerd. Dat gaat hier wat makkelijker dan via andere supportkanalen. Effect: er komt een Update eind juli voor op zijn minst een deelprobleem. Dan moet Liberty Global nu wel opschieten die Update vrij te gaan geven, overigens. En Ziggo om hem uit te gaan rollen.
Ijzer met handen breken, is er niet bij.
Zie:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/interface-pagina-connectbox-arris-tg2492lg-geeft-p...
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
harm62 wrote:
Heb het gelezen.

Maar dat is symptoom bestrijding en geen juiste oplossing.
De firmware van de box is niet in orde.

Port forwarding en adressen reserveren werkt nog steeds niet. Delen in Engels en delen in Nederlands.
Men ja. Moest echt overnieuw beginnen met taal enz enz.

Ik geef ze de kans het op te lossen, bewijs ligt er nu en Ziggo is nu aan zet.

Ok. Dan is er bij jou iets meer aan de hand nog. Ik heb mijn backup met portforwards en dergelijke teruggezet. Bij de Wifi instellingen waren de vaste kanaal nummers niet overgenomen. De port forwards klopten. De software rammelt nog.
Ik heb niet meer ingelogd in het modem. Had toen 813. Verwacht daarom niet meer/minder issues.
We zien in deze topic hoe jou actie met support afloopt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic