Ik had na ontvangst van de box een issue met het niet kunnen instellen van kanaal 13 op de 2.4G band. Instellen kon wel maar hij luisterde er niet naar.
Dat heb ik gisteren na lange tijd proberen te checken of dat nog zo is. Ik kon echter niet inloggen omdat er al iemand ingelogd was. Ik niet en dat kon ook niet. Herstarten loste dat op. Na inloggen zag ik een UPC logo ipv Ziggo. Bij de wifi instellingen stond alles uit terwijl ik verbonden was via 5G. Aanzetten van 2.4G en kanaal 13 lukte maar opslaan niet. Eigenlijk lukte niets. Mijn port forwards waren weg en de info pagina toonde alleen lege velden.
Iets was er goed mis. Dus maar resetten naar fabrieks instellingen. Dat leek te lukken maar ik kwam niet meer in het modem met het Connect passwoord. Mijn eigen werkte nog gewoon. Kreeg wel netjes de taal keuze en wifi stellingen te zien.
Die doorlopen en zag dat mijn poort forwards er weer waren. Resetten was half gelukt.
De info pagina gaf ook netjes aan dat alles ok was. Ipv4 en Ipv6 adres.
Nogmaals naar fabriek instellingen. Daarna werkte het connectbox passwoord wel. Taal vragen en wifi werkte ook. Port forward regels weg. Reset gelukt.
Kon eindelijke kanaal 13 proberen. En dat werkte.
Daarna 5 G kanaal en bandbreedte aangepast. Opslaan en kanaal breedte wel veranderd maar het kanaal niet. Nogmaals veranderd en de bevestiging op het scherm gezien. Na de tweede keer wel gelukt.
Al met al na een uur rommelen en herstarten lijkt kanaal 13 te werken maar mijn idee over de software van de box is niet verbeterd. Soms moet je iets twee keer doen voordat het gebeurd. Hij doet nu weer wat hij moet doen maar ik blijf even uit de buurt. Heb nog wel een paar keer na opnieuw inloggen de melding gehad dat er iemand ingelogd was. Dat kon ik alleen oplossen door de box even van de spanning te halen.
Paar screenshots van de connect box pagina. Misschien komen ze bekend voor bij sommigen.
UPC logo??
Info scherm: Alles werkt via het modem maar dat blijkt niet uit de info.
De pagina die je helpt om na fabrieks instelling weer in te loggen is niet echt behulpzaam:
De info pagina na opnieuw instellen, Eind goed alles goed?
Ziggo logo weer terug. Dus alles goed.