Richardvs

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Overstappen naar GIGA-net met Ubee UBC1318ZG ipv Connect Box GIGA

Goedemiddag,

Na meerdere dagen/uren gebeld te hebben met Ziggo omtrent de overstap van 500 Mbit naar Giganet, ga ik het hier proberen.

Ik wil overstappen naar GIGA net van Ziggo, echter zonder de Connect Box GIGA. Dit heeft te maken met het feit dat ik in het verleden bijna een jaar lang een brakke internet verbinding hebt gehad met veel packetloss, hoge latency enz.. Er zijn toen meerdere monteurs, en zelfs specialisten hier geweest, konden geen oplossing geven behalve modem omwisselen voor een ouder type zonder Puma chip. De welbekende Puma problemen spelen hier in de omgeving heel erg en nog steeds.... Aangezien mijn verbinding veel word gebruikt voor backups, gamen, videocall’s is dit niet te doen. Gelukkig na aandringen van mij is er weer een Technicolor TC7210 geleverd, waarmee ik tot de dag van vandaag geen enkel probleem hebt ervaren. (TC7210 in Bridge modus, gekoppeld aan een ASUS AC87u Router)

Als ik nu wilt overstappen naar GIGA net, gaan ze het modem uiteraard vervangen, maar krijg ik de opvolger van de Connetbox, de GIGA versie. En daar lees, en hoor ik in de omgeving dezelfde problemen mee.

Na heel wat uren bellen en overleggen, technische dienst enzo gesproken te hebben, die me gelijk geven dat ik deze problemen niet weer moet opzoeken, zit ik met een uitdaging.

Als ik GIGA net ga bestellen is er niemand die mij kan garanderen dat ik een Ubee UBC1318ZG geleverd ga krijgen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de overstap naar GIGA net kan maken, zonder Connectbox GIGA, en dus met een Ubee UBC1318ZG weer probleemloos verder kan?

Ik hoop dat er een moderator van Ziggo is die me hierbij kan helpen. De moed zakt me in de schoenen en ik kreeg het advies om het hier na te vragen.

Alvast bedankt.

Richard

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Graag gedaan!

Bekijk in context

26 Reacties 26
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Het volgende is geen toezegging.

Ik ben een klant dus ik beslis niet over zulke zaken:

Wat ik gelezen heb is dat je een Ubee kan krijgen bij Giganet.

Ook al is de Giga Connectbox het modem wat standaard uitgeleverd word bij dit abonnement.

Het is mij alleen niet duidelijk of je die bij de levering al gelijk kunt krijgen.

Het zou ook kunnen dat de Giga Connectbox eerst aangesloten moet worden en daarna een Ubee opgestuurd kan worden.

 

@Alex Ziggo

Zou jij dat kunnen toelichten?

 

Richardvs
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Tom. wrote:

Wat ik weet is dat je een Ubee kan krijgen bij Giganet.

Ook al is de Giga Connectbox het modem wat standaard uitgeleverd word bij dit abonnement.

Het is mij alleen niet duidelijk of je die bij de levering al gelijk kunt krijgen.

Het zou ook kunnen dat de Giga Connectbox eerst aangesloten moet worden en daarna een Ubee opgestuurd kan worden.

 

@Alex Ziggo

Zou jij dat kunnen toelichten?

 

Dankjewel voor je reactie!

 

Iets wat de technische dienst me ook gezegd had. Probleem was alleen, dat ze me niet kunnen garanderen dat het dan ook omgewisseld gaat worden naar een Ubee. Ik heb gewoon geen zin/tijd om weer een lange periode met ellende te zitten, meerdere monteurs te laten komen. Kost zowel mij als Ziggo een hoop tijd + geld. (Monteurs zijn ook niet gratis).

Ik wacht de reactie van Alex even af.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Graag gedaan!

Ik moet nog wel even zeggen dat ik zelf geen toezeggingen kan doen dus uiteindelijk beslist een moderator.

Wat ik hierboven heb geschreven is puur wat ik in een ander topic heb vernomen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Richardvs 

Je weet dat het ubee modem geen Wifi heeft ?

In het bestel proces zal je denk ik geen keuze kunnen maken en normaal gesproken krijg je de connect box.

 

Alleen klanten die grote problemen hebben met de connect box kunnen zo ver ik weet een ubee krijgen ? dat zou @Alex Ziggo kunnen verduidelijken ?

Richardvs
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ronihd wrote:

@Richardvs

Je weet dat het ubee modem geen Wifi heeft ?

In het bestel proces zal je denk ik geen keuze kunnen maken en normaal gesproken krijg je de connect box.

 

Alleen klanten die grote problemen hebben met de connect box kunnen zo ver ik weet een ubee krijgen ? dat zou @Alex Ziggo kunnen verduidelijken ?

Ja weet ik, ik heb ook aangegeven dat ik nu een TC7210 in Bridge hebt met een ASUS AC87u erachter 😉

Ik weet dat de problemen met de Connect Box Giga er zullen zijn, heb hier 7 of 8x een monteur gehad toen ik hiervoor zoveel ellende had met de vorige Connect Box, en hoor helaas teveel ellende in mijn omgeving nog met de nieuwe. 

 

Ik wacht Alex even af Dankjewel!

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Richardvs Ik zou even wachten met de overstap en eerst een Ubee UBC1318ZG  proberen te krijgen, deze in bridge met je Asus, ik heb in overleg met een moderator een Ubee UBC1318ZG ontvangen ivm VPN verbindingsproblemen, deze in bridge laten zetten met ook een Asus erachter, werkt prima. (ik heb geen Giga abbo)

Ik weet dat niet iedere moderator in zijn/haar menu de keuze heeft om je de UBC1318ZG aan te bieden echter @Mark Ziggo heeft dit destijds voor mij geregeld.

Heb je vervolgens de juiste opstelling voor elkaar dan zou je de overstap kunnen maken is mijn bescheiden mening 

Richardvs
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
mguzz wrote:

@Richardvs Ik zou even wachten met de overstap en eerst een Ubee UBC1318ZG  proberen te krijgen, deze in bridge met je Asus, ik heb in overleg met een moderator een Ubee UBC1318ZG ontvangen ivm VPN verbindingsproblemen, deze in bridge laten zetten met ook een Asus erachter, werkt prima. (ik heb geen Giga abbo)

Ik weet dat niet iedere moderator in zijn/haar menu de keuze heeft om je de UBC1318ZG aan te bieden echter @Mark Ziggo heeft dit destijds voor mij geregeld.

Heb je vervolgens de juiste opstelling voor elkaar dan zou je de overstap kunnen maken is mijn bescheiden mening 

Dankjewel voor je bericht, dat is wellicht een nog beter idee! Hoop dat dit te realiseren is! Ik wacht de reactie van Mark en/of Alex dan even af. Wellicht is jou idee wel een betere manier! Deze had ik nog niet gekregen van een Ziggo medewerker/ Technische dienst.

Thanks!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de Ubee UBC1318ZG woord alleen geleverd aan particulieren als er met de connectbox of connectbox giga  aantoonbaar hoge latency heeft of als je modem in bridge mode staat en je ipv6 6 to 4 tunnel gebruikt en dat aantoonbaar problemen geeft 

een hoge latency kun je laten zien door een half uur ping plotter https://www.pingplotter.com te laten lopen en daarna een screenshot er van te maken

pas als je hoofdaansluiting aop (abonnee overname punt) goed in en indien nodig vervangen door een ziggo monteur en er geen ruis aanwezig en dus de problemen zo als een hoge latency of trage 6 to 4 tunnel hebt dan maken ze een uitzondering en woord je modem omgeruild voor de Ubee UBC1318ZG

 

gezien het modem die je nu heb de huidige snelheid aankan en prima werkt en de puma6 chip niet heeft is denk wel zo dat je moet wachten tot het giga internet is aangevraagd en dan die testen op de connectbox giga uitvoeren maar even afwachten wat een moderator te zeggen heeft 

 

Richardvs
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Klantenservice gesproken en hebben me een voorstel gedaan, ik ga er vanuit dat het geregeld gaat worden. Ik hoor hier na het weekend meer over. 

 

Dankjewel voor de reacties. Mocht het onverhoopt toch niet lukken laat ik het hier weten.

 

Mvg,

Richard

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
Richardvs wrote:

Klantenservice gesproken en hebben me een voorstel gedaan, ik ga er vanuit dat het geregeld gaat worden. Ik hoor hier na het weekend meer over. 

 

Dankjewel voor de reacties. Mocht het onverhoopt toch niet lukken laat ik het hier weten.

 

Mvg,

Richard

mag ik vragen wat het voorstel is?

Richardvs
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
anoniemforum wrote:
Richardvs wrote:

Klantenservice gesproken en hebben me een voorstel gedaan, ik ga er vanuit dat het geregeld gaat worden. Ik hoor hier na het weekend meer over. 

 

Dankjewel voor de reacties. Mocht het onverhoopt toch niet lukken laat ik het hier weten.

 

Mvg,

Richard

mag ik vragen wat het voorstel is?

Modem wisselen naar Ubee, nadat Giga geleverd is, anders weer terug op t oude modem als het wisselen toch een probleem blijkt. Is me nu toegezegd dat het wel goed moet komen. Ze hebben de ellende die ik heb gehad hier gezien in de logs, en ze willen het me niet aandoen weer zolang in de ellende te zitten.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Richardvs, welkom op de Community! 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag! Er wordt al flink met je meegedacht. Helemaal top! 
Ik begrijp dat er ook al contact is geweest en dat er actie zijn uitgezet. Hoe staat het er momenteel voor?

Richardvs
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Gianna Ziggo wrote:

Goedemiddag @Richardvs, welkom op de Community! 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag! Er wordt al flink met je meegedacht. Helemaal top! 
Ik begrijp dat er ook al contact is geweest en dat er actie zijn uitgezet. Hoe staat het er momenteel voor?

Goedeavond,

 

Inmiddels contact gehad, Giganet is inmiddels geactiveerd. Connectbox Giga moeten installeren omdat mijn oude offline ging, helaas dezelfde issues als ik had met de Connectbox tijd geleden. Ubee modem hebben ze aangevraagd gaven ze vandaag aan. Heb een mailtje gekregen vanmiddag met:

Binnen een paar dagen bezorgt PostNL uw splinternieuwe Connectbox (=modem). 

Dus wordt spannend wat ik binnen krijg. (Hoop niet nog een Connectbox Giga) Nog geen Track en Trace helaas. Hoop de Giga snel te kunnen swappen naar de Ubee.

 

Als ik meer weet laat ik het weten!

bedankt alvast. Mvg, Richard

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Komt waarschijnlijk wel goed.

De Ubee word als connectbox vermeld in de mail en op de doos als connectbox zonder wifi.

 

Richardvs
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Tom. wrote:

Komt waarschijnlijk wel goed.

De Ubee word als connectbox vermeld in de mail en op de doos als connectbox zonder wifi.

 

Je hebt inderdaag gelijk gehad! Vandaag binnen gehad! Gelijk een stuk stabieler. Lage ping die ook laag blijft. Haalde met de Connectbox Giga ook maar 300, nu met de Ubee 600 Mbit. Vrijdag komt Ziggo mijn AOP vervangen want die was verouderd. Dus hopen dan de 1000 aan te tikken. Maar ziet er allemaal goed uit nu!

 

Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken!
 

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Graag gedaan!

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Richardvs wrote:
Tom. wrote:

 

 

Je hebt inderdaag gelijk gehad! Vandaag binnen gehad! Gelijk een stuk stabieler. Lage ping die ook laag blijft. Haalde met de Connectbox Giga ook maar 300, nu met de Ubee 600 Mbit. Vrijdag komt Ziggo mijn AOP vervangen want die was verouderd. Dus hopen dan de 1000 aan te tikken. Maar ziet er allemaal goed uit nu!

 

Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken!
 

 

 

1000 ga je niet halen , gemiddeld max +_ 950Mb/s.

Dan is de gemiddelde snelheid die ik met mijn testen ook haal , overigens ik draai ook met de Ubee

 

Richardvs
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ronihd wrote:
Richardvs wrote:
Tom. wrote:

 

 

Je hebt inderdaag gelijk gehad! Vandaag binnen gehad! Gelijk een stuk stabieler. Lage ping die ook laag blijft. Haalde met de Connectbox Giga ook maar 300, nu met de Ubee 600 Mbit. Vrijdag komt Ziggo mijn AOP vervangen want die was verouderd. Dus hopen dan de 1000 aan te tikken. Maar ziet er allemaal goed uit nu!

 

Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken!
 

 

 

1000 ga je niet halen , gemiddeld max +_ 950Mb/s.

Dan is de gemiddelde snelheid die ik met mijn testen ook haal , overigens ik draai ook met de Ubee

 

Als ik in de buurt kom van die snelheid ben ik uiteraard zeer tevreden! Dankjewel 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Richardvs wrote:

 

Ronihd wrote:

 

Richardvs wrote:

 

 

 

 

1000 ga je niet halen , gemiddeld max +_ 950Mb/s.

Dan is de gemiddelde snelheid die ik met mijn testen ook haal , overigens ik draai ook met de Ubee

 

Als ik in de buurt kom van die snelheid ben ik uiteraard zeer tevreden! Dankjewel 

 

Varieert een beetje 😉 dsl reports

 

 

 

Uitgelicht topic