Goedemiddag,
Na meerdere dagen/uren gebeld te hebben met Ziggo omtrent de overstap van 500 Mbit naar Giganet, ga ik het hier proberen.
Ik wil overstappen naar GIGA net van Ziggo, echter zonder de Connect Box GIGA. Dit heeft te maken met het feit dat ik in het verleden bijna een jaar lang een brakke internet verbinding hebt gehad met veel packetloss, hoge latency enz.. Er zijn toen meerdere monteurs, en zelfs specialisten hier geweest, konden geen oplossing geven behalve modem omwisselen voor een ouder type zonder Puma chip. De welbekende Puma problemen spelen hier in de omgeving heel erg en nog steeds.... Aangezien mijn verbinding veel word gebruikt voor backups, gamen, videocall’s is dit niet te doen. Gelukkig na aandringen van mij is er weer een Technicolor TC7210 geleverd, waarmee ik tot de dag van vandaag geen enkel probleem hebt ervaren. (TC7210 in Bridge modus, gekoppeld aan een ASUS AC87u Router)
Als ik nu wilt overstappen naar GIGA net, gaan ze het modem uiteraard vervangen, maar krijg ik de opvolger van de Connetbox, de GIGA versie. En daar lees, en hoor ik in de omgeving dezelfde problemen mee.
Na heel wat uren bellen en overleggen, technische dienst enzo gesproken te hebben, die me gelijk geven dat ik deze problemen niet weer moet opzoeken, zit ik met een uitdaging.
Als ik GIGA net ga bestellen is er niemand die mij kan garanderen dat ik een Ubee UBC1318ZG geleverd ga krijgen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de overstap naar GIGA net kan maken, zonder Connectbox GIGA, en dus met een Ubee UBC1318ZG weer probleemloos verder kan?
Ik hoop dat er een moderator van Ziggo is die me hierbij kan helpen. De moed zakt me in de schoenen en ik kreeg het advies om het hier na te vragen.
Alvast bedankt.
Richard