maxvandongen199

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Oud modem - slechte internetverbinding

Beste ziggo medewerker,ster,

 

Ik merk dat mijn internetverbinding momenteel niet voldoende is om het thuiswerken prettig te doen verlopen. Meetings lopen vast, sites worden niet geladen en video chats freezen. 

 

Ik heb even naar de apparatuur gekeken die ik via Ziggo heb - een apart router & een mediabox. Ik vroeg mij af of deze hier iets mee te maken hebben? Kan een vernieuwing deze vertraging verhelpen? 

Hoor graag van jullie!

 

Mvg,

 

Max van Dongen

28 Reacties 28
BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Kun je aangeven welk modem je hebt? of evt een foto plaatsen van het modem en als je een foto van je modem plaatst wil je dan ook even een foto van het AOP plaatsen?

 

AOP (Abonnee Overname Punt)  is de plek waar de Ziggo kabel (groen) binnenkomt

 

Groet,

Bram

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @maxvandongen1991,

We zijn inmiddels een weekje verder, zit er al verbetering in? Zo niet, dan stelt @BvanWijk al zeer handige vragen om mee te beginnen 

maxvandongen199
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Modem & Mediabox

 

maxvandongen199
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @maxvandongen1991,

We zijn inmiddels een weekje verder, zit er al verbetering in? Zo niet, dan stelt @BvanWijk al zeer handige vragen om mee te beginnen 

Ik heb 3 fotos toegevoegd - is dit wat jullie zochten?

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Top! Het modem word al een hele tijd niet meer geleverd door Ziggo. Het modem dat nu word geleverd is de ‘Connectbox’ en het AOP is ook wel vervanging toe, die is ook niet meer van deze tijd…. 

Wat ik zou adviseren is even bellen met de klantenservice van Ziggo of dat een van de mods vragen of dit voor jou op willen pakken. 
 

De mods zijn hier dagelijks aanwezig en die lezen dit ook als het goed is?

 

Groet,

Bram

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik sluit me helemaal aan bij @BvanWijk   

Je nieuwe modem is onderweg en ik heb je alvast een nieuwe splitter & kabels opgestuurd. Laat je weten of het is gelukt? 

maxvandongen199
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi Alex!

 

Dank voor het versturen! Het installeren werk helaas nog niet. Ik stuur wat fotos met vragen. 

Groet,

 

Max 

maxvandongen199
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Vervangt de POA dit kastje aan de muur?de connector met de muur is namelijk van 2 naar 1 gegaan...

 

zekerzekerzeker

Level 6
  • 76Posts
  • 4Oplossingen
  • 22Likes

Kan je ook even in de meterkast kijken?

In deze aansluiting gaat een witte kabel, doet mij vermoeden dat het eerste aansluitpunt ergens anders zit dan deze wandcontactdoos.

Daar zal je modem dan officieel ook moeten staan om signaal problemen uit te kunnen sluiten.

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Heeft Ziggo geen nieuw AOP gestuurd? 

Als het antwoord nee is zou ik een monteur inplannen (dat is op kosten van Ziggo) omdat het AOP ook kan zorgen voor een langzame internet verbinding.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@BvanWijk Ziggo stuurt al jaren geen AOP's meer, omdat er in een aantal gevallen toch weer een monteur nodig is en het AOP vaak verkeerd werd aangesloten.

 

@maxvandongen1991 Je kunt de POA in de linkerkant stoppen van de wandcontactdoos.

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Dat dacht ik al @Be rt, maar dan is het ook een verkeerde actie van @Alex Ziggo hij had dan ook meteen een monteur afspraak  moeten inplannen voor @maxvandongen1991 omdat het AOP wat er gemonteerd is niet meer van deze tijd is. 

zekerzekerzeker

Level 6
  • 76Posts
  • 4Oplossingen
  • 22Likes
BvanWijk wrote:

Dat dacht ik al @Be rt, maar dan is het ook een verkeerde actie van @Alex Ziggo hij had dan ook meteen een monteur afspraak  moeten inplannen voor @maxvandongen1991 omdat het AOP wat er gemonteerd is niet meer van deze tijd is. 

@maxvandongen1991 Al in de meterkast gekeken? aangezien de kabel wit is is dit niet correct en waarschijnlijk NIET het AOP .

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
BvanWijk wrote:

Dat dacht ik al @Be rt, maar dan is het ook een verkeerde actie van @Alex Ziggo hij had dan ook meteen een monteur afspraak  moeten inplannen voor @maxvandongen1991 omdat het AOP wat er gemonteerd is niet meer van deze tijd is. 

@BvanWijk 

Het is absoluut geen verkeerde actie van @Alex Ziggo.

Waarom niet?

Omdat het niet mag, en terecht, vanwege de Corona maatregelen, je moet eerst voorliggende oplossingen proberen zoals gebeurd is, nieuw modem en een nieuwe splitter en kabels.
In veel gevallen komt er uit het AOP nog het juiste signaal, zo niet en er is internet uitval, dan is een monteur pas aan de beurt.

Vanwege dit soort maatregelen zien we zo weinig besmettingen en zieken in Nederland.
Landen die het losser laten, daar zie je de besmettingen hard tot heel hard oplopen zoals in: Brazilië, Bulgarije, Servië, Moldavië, Montenegro, Kosovo, Kroatië, Slowakije, Roemenië, Israël, bepaalde staten in de USA, delen van Italië, Spanje, Luxemburg en Portugal en in Nederland is een begin van een stijging te zien.

Zie de maatregelen van Ziggo ter voorkoming van de verspreiding van het Corona virus:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/coronavirus/maatregelen

De monteur komt wel voor:

  • Geen beeld op de tv-kanalen op de 1e tv of mediabox
  • Geen geluid op NPO1, 2, 3
  • Powerpromise: het verbeteren van de wifi in huis 
  • Niet kunnen bellen via de vaste telefoonlijn en geen mobiel toestel tot beschikking
  • Wanneer er sprake is van medische spoed

De monteur komt niet voor:

  • Storing bij On Demand
  • Slecht beeld op de 2e tv of mediabox
  • Lage internetsnelheid. Alle snelheden boven de 20 Mbit/s zijn voldoende.
  • Geen voicemail of slecht geluid op de vaste lijn
  • Installaties & extra services
BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Ik wist niet dat je boos werd sorry hoor @Be rt  ik probeer alleen maar mee te denken maar goed schijnbaar is dat te veel gevraagd. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@BvanWijk Ik ben in het geheel niet boos en schreef alleen de feiten zoals ze nu zijn, niets ten nadele van jou.

Als je van mij iets leest wat niet juist is, dan ook graag correctie met uitleg.

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Ik vind wel dat Alex van Ziggo niet helemaal juist heeft gehandeld in dit geval vanwege de leeftijd van het modem. Ik ben van mening dat Alex van Ziggo een monteur had moeten inplannen als het weer zou kunnen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@BvanWijk 

maxvandongen1991 heeft inmiddels, als het goed is, een nieuw modem en een nieuwe splitter met nieuwe kabels ontvangen, deze zijn 6 dagen geleden door Alex aangevraagd om te verzenden.

We weten nog niet of het aansluiten van het nieuwe modem met de nieuwe splitter en kabels gelukt is en of dat de oplossing is geweest voor de problemen.

Als dat de oplossing is, dan is het al opgelost en hoeft er geen monteur naar toe.

Alex van Ziggo heeft gehandeld volgens de instructies en mogelijkheden zoals die nu gelden.

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Prima, ik denk er anders over

Uitgelicht topic