Vraag

Op de iphone 8 geen wifi

• 20 mei 2020
  • 17 reacties
  • 312 keer bekeken

Goedenavond,

Sinds een week of twee hebben de iphone van mijn partner en dochter geen wifi verbinding. De android toestellen werken wel gewoon.

We hadden hotspot op 1 iphone staan en deze verwijdert maar helaas geen verbetering. Heeft iemand een idee?

17 Reacties

Mogelijke oplossing:

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

Zo niet, laat even weten, dan kan iemand die meer weet van Apple hier eens naar kijken.

figure widget

Hoi Bert, 

Ik zie helaas geen dhcpv6 maar zie zie vorige bericht.

Groetjes, 

Rebecca 

Het is gelukt!

Ik heb op de iPhone kpn fon als wifi punt verwijderd (vergeet netwerk) en toen deed ie het! 

TOP, dank voor het melden van je oplossing, daar kunnen anderen ook weer verder mee.:relaxed:

Helaas oplossing van korte duur…

Weer geen internet grrrrrr

Dan vraag ik er @EnergieBoy even bij, hij weet meer van iPhone's.
Zodra hij online is, komt hij langs.

Bedankt! 

Reputatie 7

Beetje vreemd klinkt dit.
Wat je zou kunnen doen is je netwerkinstellingen eens helemaal wissen (dan wis je niet je telefoon maar alleen je netwerkinstellingen) en maak opnieuw verbinding met je router/modem. Misschien helpt het dan?

Hoi energy boy, 

Dat hebben we meerdere keren geprobeerd. Maar helaas geen resultaat. 

Reputatie 7

Bij andere providers doen ze het wel?

Ja als we bij me schoonmoeder zijn die heeft kpn dan werkt het wel. 

Modem van ziggo al helemaal gereset, toestellen gereset. Ook een iPhone helemaal naar fabrieksinstellingen maar helaas. 

Hi @Kheroon 
Wat apart zeg! De iPhones horen natuurlijk ook gewoon verbinding te kunnen maken met de wifi. Merk je ook verschil als je de 2.4 Ghz en 5.0 Ghz netwerk in je modem afzonderlijk van elkaar instelt met een aparte netwerknaam? Zo niet, let me know! Wil je dan ook jouw gegevens invullen in je profiel? Dan neem ik een kijkje achter de schermen. 

Vanmorgen de 5 en 2.4 ghz een andere naam gegevens maar helaas. Alles werkt maar tijdelijk.

Als ik op mijn telefoon de hotspot aanzet is de wifi goed ook voor langere tijd. 

Ik zal mijn gegevens invullen. We hebben wel vaker wat last van traag wifi maar niet dat het niet werkt op de iPhone 

Hoi @Kheroon

Wat rot om te lezen dat ook het wijzigen van de netwerknaam geen verschil maakt. Ik heb je gegevens erbij gepakt en het modem uitgelezen. Dit ziet er tip top in orde uit! Ik moet je eerlijk zeggen dat ik een beetje vast loop. Vooral omdat de Android apparaten zonder problemen werken. Zijn beide iPhones up to date? Welke software versie staat erop? En als ik het goed begrijp dan lukt het dus wel om verbinding te maken met het 5.0Ghz netwerk maar deze valt ook weer weg. Hoe lang blijft het ongeveer werken? En welke melding krijg je als je dan opnieuw verbinding wilt maken? 

Beide iphones zijn up to date. Het lukt wel om verbinding te maken met het wifi zowel 5 als 2.4 ghz maar na zeg 15 minuten is er geen internet.

Ik heb zondag alles gereset zowel modem als alles telefoon. Toen eerst netwerk aam veranderd en toen pas aangemeld op het netwerk. Het lijkt het nu beter te doen. 

Ik kijk het even aan en anders moet iedereen thuis maar over op Android 😉

Reputatie 2
Badge

firmware 13.5 van iPhone al geinstalleerd?

zeer recent uitgekomen.

Reageer