Alexandermr

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Onstabiele internetverbinding Haren GRN (valt weg en gamen is onmogelijk)

Sinds 2 maanden hebben wij last van een wegvallende en onstabiele internet verbinding.

Volgens mij is dit gekomen nadat er onderhoud is geweest in de wijkkast. Een tijd terug zijn er versterkers geplaatst en volgens mij is nadien het probleem ontstaan.

Vanwege corona konden er maanden lang geen monteurs komen als er een verbinding was. Hierdoor zit ik al maanden met dit probleem. Ik heb zelf van alles geprobeerd. Nieuwe kabels een extra modem, ipv4 in laten schalen etc. Niks hielp.

Twee weken geleden hebben wij een monteur over de vloer gehad, deze heeft de contactdoos vervangen vertelde dat het daar waarschijnlijk aan lag en ging direct weer weg.

Het probleem was echter nog aanwezig, waarop ik aangaf dat het waarschijnlijk aan de wijkkast zou kunnen liggen. Dit heb ik ook aangegeven maar de monteur gaf aan dat dit eigenlijk niet kan, omdat alles net vervangen is. De monteur zou de waardes uit lezen in de auto van de wijk. Maar heeft dit vervolgens niet gedaan en is gewoon weggereden.

Opnieuw contact gehad met de klantenservice en er moest een tweede monteur komen.

Vorige week donderdag kwam er een tweede monteur. Deze zag na het uitlezen direct dat het niet aan de aansluiting in huis lag, maar aan de verbinding in de wijk. Hij gaf aan dat de vorige monteur dit ook had kunnen zien en dat hij eigenlijk voor niks gekomen was.  Ook gaf hij aan dat er 300 huishoudens aangesloten zitten op deze wijkkast die dezelfde problemen ervaren.

Er is een melding gemaakt maar de monteur gaf aan dat het een lastig probleem is waar misschien helemaal niks aan gedaan wordt. Dit omdat er dan tijdelijk 300 huishoudens zonder internet zitten.

Het kan zijn dat ik in de toekomst een mail krijg over gepland onderhoud, maar dit zou weken kunnen duren. 

Inmiddels weet ik nog niet waar ik aan toe ben en zit ik met een verbinding die voor ons en onze buren niet functioneert.

Mijn moeder die naast ons woont ervaart het zelfde met haar aansluiting.

Ik ben zelf ten einde raad met deze internet aansluiting en wil graag een passende oplossing. Anders zit er niks anders op dan over te stappen naar een andere provider. 

Aangezien een hoop mensen hier in de wijk (Haren Groningen) hier last van ondervinden, lijkt het mij ook niet meer dan logisch dat er actie ondernomen wordt. Anders zullen er een hoop klanten weglopen de komende tijd.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Alexander, ik neem het topic over van Lycke omdat er al tickets openstaan (die ik wel direct in kan zien).

Een ticket vanwege Upstream signaalschommelingen, die worden veroorzaakt door een andere klant en daar gaat 9 oktober een monteur naartoe om dat op te lossen.
En daarnaast een ticket voor capaciteitsuitbreiding, die staat gepland voor 2 november.

Ik verwacht dus al wel wat verbetering vanaf vrijdag, maar lag-vrij gamen zal tot begin november niet altijd mogelijk zijn op drukke tijden vanwege de krappe capaciteit.

Bekijk in context

54 Reacties 54
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Een duidelijk verhaal.

Heb je je postcode en huisnummer al in je profiel staan zodat moderators mee kunnen kijken?

https://community.ziggo.nl/settings/profile 

 

Ter controle:

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels,Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

 

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

 

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

Instructies:

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator weg, zij kunnen in de achtergrond zien wat er speelt en mogelijk wat de planning is.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

EDIT: @Tom. Dat was tegelijkertijd.

Alexandermr
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Tom,

 

Bedankt voor je snelle reactie!

 

Volgens mij heb ik de waarden al gepost in het bericht hierboven. (heb de afbeelding gewijzigd, had de verkeerde geplaatst. Hierbij foto's van de aansluiting.

 

Connectbox staat in bridge modes en is geschakeld naar Ipv4. Maar dit heeft ook niet geholpen. Het ligt puur aan de verbinding vanuit de wijkkast.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

***

Alexandermr
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Jij ook bedankt Be rt!

 

Heb alles volledig ingevuld in mijn profiel.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@Be rt  @Alexandermr  oeps had over de waardes heen gelezen

 

De waardes en binnenhuis instalatie zien er prima uit.

 

Het is nu wachten op 'n moderator

Die komen doorgaans binnen 1-3 dagen langs.

Je zou nog wel het kapje van de splitter kunnen halen die kan voor signaal problemen zorgen:

 

Uitleg:

https://youtu.be/IH7WA-UGT4M 

Alexandermr
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Super, ik wacht het af!

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Alexandermr 
Bedankt voor je melding. Ik heb je modem uitgelezen en ik zie inderdaad wel problemen terug in je verbinding. De Upstream SNR varieert en dat zorgt voor CER/CCER (packetloss).

 

Er is een melding gemaakt maar de monteur gaf aan dat het een lastig probleem is waar misschien helemaal niks aan gedaan wordt. Dit omdat er dan tijdelijk 300 huishoudens zonder internet zitten.

Het kan zijn dat ik in de toekomst een mail krijg over gepland onderhoud, maar dit zou weken kunnen duren. 

De monteur heeft een ticket laten loggen bij een afdeling. Ik heb het specifieke ticketnummer niet eerder gezien en weet ook niet in welke systemen er een ticket gelogd is. Daarom kan ik nog niet bij de informatie en weet ik niet wat de status is. 

Zojuist heb ik intern gevraagd of ze de informatie voor me kunnen achterhalen zodat we jou ook weer op de hoogte kunnen brengen. 

In zijn monteursbon lees ik wel “Op 7.4meter vanuit het AOP minimale gradatie zichtbaar op de pulse”. 

 

Zodra ik meer info heb, laat ik het je weten!

Alexandermr
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Serkan Ziggo Bedankt voor het nakijken. Ik wacht het af.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Alexandermr
 

We hebben een update ontvangen over het ticket. Het betreft een netwerk vervolg taak i.v.m. schommelingen in het US SNR signaal, deze is nog in behandeling en wordt in de loop van volgende week opgepakt. Het is dus nog even afwachten wat hiervan de uitkomst zal zijn. 

Alexandermr
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Gianna Ziggo Bedankt voor de update!

Alexandermr
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Gianna Ziggo @Serkan Ziggo 

 

Is er als iets meer bekend over de storing?

Alexandermr
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Gianna Ziggo @Serkan Ziggo @Gianna Ziggo @Tom. 

 

Inmiddels zijn we weer weken verder zonder enig bericht of zicht op een oplossing.

Het feit is dat wij maanden met een klapperende verbinding zitten waar maar geen oplossing voor komt de vraag is zelfs of het überhaupt opgelost gaat worden. Ondertussen lopen de facturen wel mooi door elke maand.

 

Ik ga komende week kijken of ik over kan stappen op een provider die wel zijn zijn storingen verhelpt en klanten op de hoogte houdt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Alexandermr Waarschijnlijk vandaag een update.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Alexandermr . 

Ik zie hier het volgende staan, als ik zoek op het ticketnummer dat destijds is aangemaakt: “

Hiervoor ie een incident gelogd. Hierop is een monteur aangestuurd.

Helaas heeft hij geen storing meer vast kunnen stellen en heeft het probleem zich spontaan opgelost volgens de afmelding.

Het probleem zou dus opgelost moeten zijn.”

 

Maar als ik jou goed begrijp zijn de problemen er dus nog steeds (of weer)? Is het helemaal niet weggeweest in die tijd? 

Alexandermr
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Lycke Ziggo Het probleem is niet weg geweest en is sinds gister zelfs erger geworden.

Streams lopen meerdere keren vast en gamen is nog steeds onmogelijk.

 

De wegvallende verbinding is ook erg frustrerend tijdens het thuiswerken.

Als er een 3e monteur is geweest en die constateert opnieuw dat er niks aan de hand is, dan heb ik mijn heb ik mijn twijfels of dit probleem verholpen gaat worden.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Alexandermr  zou je de meest recente modemlog willen plaatsen?

Alexandermr
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@KBX458 

 

  

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Lycke Ziggo , @Alexandermr  Er is nog wel degelijk iets aan de hand in het coaxsegment tussen AOP en straat- c.q. wijkkast.

Het modem heeft een probleem om de CMTS te bereiken, wat blijkt uit de zowel down- (T3 meldingen) als upstream (TCS partial service) meldingen, waardoor volledige uitval.

Wellicht een gespecialiseerde monteur aansturen?

Uitgelicht topic