Timenevelien

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Onstabiel internet. Monteur constateert kabelschade, maar zelfs dan wordt probleem niet opgelost

Oktober 2019 zijn we in onze huidige woning gaan wonen. De vorige bewoners, oudere mensen, hadden internet van KPN (ISRA-kabel) en maakten geen gebruik van de Coax kabel die binnenkwam. Wij vonden dat ouderwets vreemd, maar inmiddels snappen we waarom. Al anderhalf jaar hebben wij helaas onbetrouwbaar internet van Ziggo. Vrijwel dagelijks modem meerdere keren opnieuw opstarten. Meer dan tien keer opnieuw het verhaal doen aan weer een andere helpdeskmedewerker. Vier keer een Ziggo-monteur aan de deur gehad en twee keer monteurs van TeleZuid.

  • oktober 2019: Gebeld door Ziggo 'uw aansluiting veroorzaakt storing in de wijk, er komt een monteur en u wordt voor nu even afgesloten.’
  • november 2019: Monteur Ziggo constateert dat de kabel vanaf het huis tot aan straat (5m) is geoxideerd en schakelt TeleZuid in.
  • 22 november 2019: Monteurs TeleZuid vervangen 5m kabel, vanaf straat tot in huis en sluiten ook gelijk een nieuw AOP aan
  • De maanden daarna voortdurend wegvallen internet (dus wel WiFi, geen internet). Bij opnieuw opstarten modem werkt het weer. Soms voor twee weken, soms voor een uur.
  • Maart 2020: We zijn het beu en maken weer een monteursafspraak. Helaas wordt een van ons ziek, en uit voorzorg zeggen we de afspraak zelf af.
  • 11 december 2020: We zijn het nog steeds beu om zo vaak het modem opnieuw te moeten starten. Ziggo-monteur komt langs, plaats een splitter en weer een nieuw AOP, en een versterker voor het modem. Zegt vol vertrouwen dat het hiermee écht opgelost is.
  • 18 december 2020: Nog steeds valt het internet dagelijks weg. Moedeloos voor de zevende keer het verhaal verteld aan weer een nieuwe Ziggo medewerker, die direct weer een monteur langsstuurt. Op ons expliciete verzoek een monteur met meer ervaring. Deze doet ook een meting vanuit de wijkkast en stelt vast dat op 6 meter van de wijkkast een signaalstoring zit. Hij kan niet aangeven of het gaat om oxidatie over de hele lengte, of een kleine kink in de kabel. 'Waarom hebben de vorige monteurs dit niet gezien?’ is onze logische vraag. Hij geeft aan dat het vanuit huis lijkt alsof het signaal helemaal tot de wijkkast komt. Echter, blijkt die wat verder weg te staan dan het systeem aangeeft. Door te meten vanuit de wijkkast, heeft hij vast kunnen stellen dat er een kabelschade is op 6m vanuit de wijkkast en dat dat écht het probleem is. Vervelend, maar wij zijn opgelucht dat de oorzaak gevonden lijkt te zijn. Hij vertrekt met "de aannemer gaat u bellen om een afspraak te maken”
  • 7 januari 2021: Zonder afspraak of aankondiging staan twee mensen van TeleZuid voor de deur. De een blijft buiten, de ander komt langs de achterdeur binnen en begint na drie zinnen vervelende opmerkingen te maken over “lichtgetinte Ziggo-monteurs”. Verbouwereerd kan ik eigenlijk alleen maar antwoorden dat het gewoon aardige gasten zijn. De video-vergadering voor het werk moet ik onderbreken. De bullebak - sorry, de monteur - zegt dat er "helemaal geen kabelschade is”. Hij zegt dat de las (zie 22-11-19) niet goed is, en dat ook een tap in de wijkkast slecht is. Wat dat ook moge zijn. Ik vraag of de kabel vanaf de wijkkast écht niet het probleem is, want dat had de Ziggo monteur toch echt gemeten, maar krijg wederom een verhaal met vervelende termen te horen. De TeleZuid monteurs gaan tenslotte weg met de mededeling dat het opgelost zou moeten zijn.
  • 7 januari 2021 's avonds: de monteurs zijn goed en wel een paar uur weg, en wéér valt het internet uit. Witheet ben ik, en ik bel wederom naar Ziggo. Voor de dertiende keer doe ik het verhaal, want weer een nieuwe medewerker uiteraard. De slotconclusie van mevrouw is dat ik toch echt zelf TeleZuid moet bellen, want mevrouw zelf kan alleen maar een Ziggo monteur inschakelen, en daar ben ik niet mee geholpen zegt ze. Ik probeer TeleZuid dan nog maar te bellen, maar helaas. Het is al 16:30 geweest en dan krijg je de voicemail.

Maandag (morgen) zal ik dus zelf TeleZuid moeten bellen. Dan krijg ik uiteraard een medewerker te spreken die van heel dit verhaal niks weet en kan ik voor de veertiende keer het verhaal vertellen. En dan maar hopen dat TeleZuid mee wil werken aan oplossing. Want uiteindelijk moet de betreffende monteur blijkbaar maar net zin hebben om te graven. Ik waardeer altijd de vriendelijkheid van Ziggo-medewerkers die ik spreek, en ik zal altijd proberen ook zelf vriendelijk en redelijk te blijven. Maar de moed zakt me echt in de schoenen. Ik hoop dat hier iemand van Ziggo meeleest en écht kan meehelpen om dit probleem op te lossen. Er moet gewoon gegraven worden.

Update vandaag: Weer valt het internet weg en weer moeten we het modem opnieuw opstarten. Weer een half uur bezig met ook tv, internetradio, vaste pc, laptop, en zelf cv-ketel opnieuw opstarten. Inmiddels is alles weer online, behalve mijn iPhone. Je houdt het niet voor mogelijk, maar ineens mijn telefoon 'kan geen verbinding maken met netwerk’. Alle andere apparaten (vaste pc, laptop, Android telefoon van mijn vrouw, internetradio) werken weer. iPhone weigert. Heeft het modem zelfstandig iets gewijzigd? iPhone inmiddels netwerkinstellingen meerdere keren gereset, nog steeds geen resultaat. Dat kan er nog wel bij.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Timenevelien
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Oke, ieder zijn vak:) Nou werk ik zelf op de afdeling Automatisering & E-commerce van... de Internationale Meubel Groep, dus ik weet dat de genoemde merken (en submerken) in Nederland een marktaandeel van zo'n 65% hebben in keukenapparatuur. Aangezien Ziggo een marktaandeel van volgens mij zo'n 45% heeft, zou dat dan bij een hele hoop mensen problemen opleveren. 

 

Ik waardeer het meedenken, maar ik vrees dat dit afleidt van het werkelijke probleem. Er is immers al door 3 afzonderlijke monteurs een kabelschade geconstateerd. In het vorige bericht van de Ziggo moderator lees ik dat TeleZuid stelt het probleem te hebben verholpen. Ik ben dan zeer nieuwsgierig wát ze hebben gedaan. De terugkerende uitval doet het vermoeden rijzen dat ze op de genoemde 16 februari weer een beetje aan de taps in de wijkkast hebben gesjord, maar zeker niet gegraven.

 

Jammer ook dat de meelezende Ziggo moderator nog niet heeft gereageerd op mijn laatste bericht. Maar goed, om e.e.a. uit te sluiten: ik heb de keuken apparatuur terug naar de fabrieksinstellingen gezet en ontkoppeld van het netwerk. 

Bekijk in context

48 Reacties 48
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik heb beide topic’s vermeld bij een moderator, en gevraagd deze samen te voegen.

Onstabiel internet. Monteur constateert kabelschade, maar zelfs dan wordt probleem niet opgelost

 

Omdat het dezelfde onderwerpen bevat, als u in uw Ziggo Profiel uw postcode en huisnummer toevoegd dan kan een Medewerker dit oppakken en verder verwerken.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

 

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

Timenevelien
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Dave- wrote:

Jullie zijn snel zeg:) Maar ik had het zelf ook direct na aanmaken al gemeld:)

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Geeft niet, heb moderator voor hulp ingeroepen, ik merk dat er vandaag geen online is, maar morgen zijn er weer genoeg en dan komen ze topic zekers in. Andere topic heb ik gerapporteerd en deze wordt dan gesloten.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

 @Timenevelien Wat een verhaal zeg! Ik heb er alle begrip dat je dit hele verhaal niet iedere keer opnieuw uit de doeken wilt doen. Dus voordat je morgen weer in de lijn klimt met TeleZuid, leg ik jouw casus morgen eerst voor aan mijn collega-moderators. Zij komen er dan zo snel mogelijk bij je op terug. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Wat een gedoe…….

Maar goed, ik zeg niks over de monteurs van de aannemer……..

Het is wel zo dat in de coax kabel die van huis naar de eindversterker kast loopt er op meer plekken een probleem kan zitten.

En als je dan vanuit huis meet ( pulst ) dan zie je het probleem van die kant…..het is dan zo dat je over het algemeen het 2e probleem niet ziet , zeker als dat er b.v op 1 meter achter zit.

Als je meet ( pulst ) vanuit de eindversterker kast dan zie daarvandaan ook over het algemeen maar 1 probleem…..en niet het 2e probleem wat er achter zit , klinkt wat krom maar dat heb ik vroeger wel een paar keer meegemaakt, dit geldt zeker als er 2 schades vlak achter elkaar in de kabel zitten. 

De puls meter laat zien of de kabel een kortsluiting heeft en of open ligt dit laatste zal niet het geval zijn daar het wel redelijk werkt @Timenevelien , dat haal ik uit jullie verhaal.

Ook kan je zien of er vocht in de kabel zit maar dat is wel lastiger en er is dan ook niet goed te zien waar en over hoeveel lengte er water in de kabel is gekomen, als er ooit eens gegraven is in de buurt van de coaxkabel en de buitenmantel beschadigd is geraakt komt er water in dit vooral omdat coax een zuigende eigenschap heeft.

Al met al lastig om het goed te kunnen beoordelen en ook te zien waar , de kabel loopt ook wel eens anders dan op geul tekening staat.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hij zegt dat de las (zie 22-11-19) niet goed is, en dat ook een tap in de wijkkast slecht is. Wat dat ook moge zijn.

Dit zegt toch genoeg of mis ik iets @Ronihd het komt op mij over dat de eerste keer die las is gemeten. Het was jou werk kortom meer praktijk ervaring.

 

Deze doet ook een meting vanuit de wijkkast en stelt vast dat op 6 meter van de wijkkast een signaalstoring zit

Timenevelien
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ronihd wrote:

Wat een gedoe…….

Maar goed, ik zeg niks over de monteurs van de aannemer……..

Het is wel zo dat in de coax kabel die van huis naar de eindversterker kast loopt er op meer plekken een probleem kan zitten.

En als je dan vanuit huis meet ( pulst ) dan zie je het probleem van die kant…..het is dan zo dat je over het algemeen het 2e probleem niet ziet , zeker als dat er b.v op 1 meter achter zit.

Als je meet ( pulst ) vanuit de eindversterker kast dan zie daarvandaan ook over het algemeen maar 1 probleem…..en niet het 2e probleem wat er achter zit , klinkt wat krom maar dat heb ik vroeger wel een paar keer meegemaakt, dit geldt zeker als er 2 schades vlak achter elkaar in de kabel zitten. 

De puls meter laat zien of de kabel een kortsluiting heeft en of open ligt dit laatste zal niet het geval zijn daar het wel redelijk werkt @Timenevelien , dat haal ik uit jullie verhaal.

Ook kan je zien of er vocht in de kabel zit maar dat is wel lastiger en er is dan ook niet goed te zien waar en over hoeveel lengte er water in de kabel is gekomen, als er ooit eens gegraven is in de buurt van de coaxkabel en de buitenmantel beschadigd is geraakt komt er water in dit vooral omdat coax een zuigende eigenschap heeft.

Al met al lastig om het goed te kunnen beoordelen en ook te zien waar , de kabel loopt ook wel eens anders dan op geul tekening staat.

Dank je wel voor je reactie, je uitleg klinkt zeker niet gek. Dit is min of meer ook wat de laatste Ziggo monteur zei.

De monteur van 11-12-20 heeft alleen vanuit huis gemeten en gaf aan dat het signaal 48m ver reikte. Hij zei dat “het ongeveer 50 meter moest zijn, dus dat 48m wel kon kloppen" en heeft daarop alleen in huis actie uitgevoerd. De monteur daarna, van 18-12, ging wél vanuit de wijkkast meten en gaf dus aan dat het signaal vanaf die kant maar 6m ver kwam. Zijn conclusie was dus dat er wel degelijk iets mis is met de kabel tussen wijkkast en huis, en wel op 6m van de wijkkast.

Ik was dan ook bijzonder verbaasd dat de monteur van Telezuid zelfs na twee keer vragen aangaf dat dat onzin was. En dat hij zich heeft beperkt tot het opnieuw maken van de las die in november 2019 nog is gelegd voor het huis.

Ik lees dat een van de moderators het bericht gaat voorleggen aan collega moderators, ik zie uit naar de reactie.

Timenevelien
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
RoWi. wrote:

Hij zegt dat de las (zie 22-11-19) niet goed is, en dat ook een tap in de wijkkast slecht is. Wat dat ook moge zijn.

Dit zegt toch genoeg of mis ik iets @Ronihd het komt op mij over dat de eerste keer die las is gemeten. Het was jou werk kortom meer praktijk ervaring.

 

Deze doet ook een meting vanuit de wijkkast en stelt vast dat op 6 meter van de wijkkast een signaalstoring zit

De las die in november 2019 is gelegd, is recht voor het huis gedaan. Dus vanuit het AOP in huis is ca. 5 meter kabel vernieuwd en gelast (dus niet vanaf wijkkast zijde;) Er zijn bij mij geen andere lassen in de kabel bekend, of het moet van langer geleden zijn. Van wat ik dus weet, zit er maar één las in de kabel, en dat is recht voor het huis.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
RoWi. wrote:

Hij zegt dat de las (zie 22-11-19) niet goed is, en dat ook een tap in de wijkkast slecht is. Wat dat ook moge zijn.

Dit zegt toch genoeg of mis ik iets @Ronihd het komt op mij over dat de eerste keer die las is gemeten. Het was jou werk kortom meer praktijk ervaring.

 

Deze doet ook een meting vanuit de wijkkast en stelt vast dat op 6 meter van de wijkkast een signaalstoring zit

 

 

Chronologisch even gehaald uit de post van TS

1e Dit: TELE 2 Zuid:

22 november 2019: Monteurs TeleZuid vervangen 5m kabel, vanaf straat tot in huis en sluiten ook gelijk een nieuw AOP aan

2e Dit: Ziggo monteur

Hij kan niet aangeven of het gaat om oxidatie over de hele lengte, of een kleine kink in de kabel. 

3e Dit: TELE 2 Zuid.

De bullebak - sorry, de monteur - zegt dat er "helemaal geen kabelschade is”. Hij zegt dat de las (zie 22-11-19) niet goed is.

 

1e Tele2 vervangt een stuk kabel van 5 meter daar zit dus een las.

2e Ziggo monteur kan niet aangeven wat het probleem is.

3e Geen kabelschade en gaan weer weg ? 

 

Mijn verhaal was meer om even wat uitleg te geven hoe dat zit met kabelschades en hoe je ook de mist in kan gaan met meten, niet door onkunde of zo maar het kan een heel gecompliceerd verhaal zijn.

Bij TS denk ik en dat moet ik uit haar/hem zijn verhaal halen dat het probleem een verzopen kabel is waar mogelijk een slechte las is te zien , het zijn er dan sowieso al 2 want op 6 meter uit de kast en op 5 meter vanuit huis.

Waarschijnlijk zal het opgelost worden door een significant deel van de coax te vervangen , maar ik baseer dit puur op mijn ervaringen en is ook een aanname uiteindelijk kan het het ook wat anders zijn.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan heb ik mogelijk verkeerd gelezen ?  ik vermoed dat je er niet ver naast zit.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Er is een tekort aan techneuten, dus degenen die snappen wat ze aan het doen zijn hebben al snel een betere baan dan in het storingencircuit van Ziggo. Als je dan ook nog allemaal verschillende onderaannemers hebt die liever naar elkaar wijzen dan problemen echt op te lossen dan beland je in de situatie van TS. Ik voel met je mee.

Timenevelien
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Voor degenen die tot zover hebben gereageerd en meegedacht: hartelijk dank daarvoor. Zelf probeer ik zo goed en compleet mogelijk aan te geven wat de monteurs van zowel Ziggo als TeleZuid hebben geconstateerd en wat ze hebben gedaan (of niet). Ik hoop van ganser harte dat er na al die tijd een bekwaam iemand deze kant op komt en dit op gaat lossen, ook als dat betekent dat er serieus graafwerk moet worden gedaan.

Anderhalf jaar lang zowat dagelijks alles opnieuw opstarten… het is nu wel genoeg geweest.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Wlmpie wrote:

Er is een tekort aan techneuten, dus degenen die snappen wat ze aan het doen zijn hebben al snel een betere baan dan in het storingencircuit van Ziggo. Als je dan ook nog allemaal verschillende onderaannemers hebt die liever naar elkaar wijzen dan problemen echt op te lossen dan beland je in de situatie van TS. Ik voel met je mee.

 

Ik denk dat je redelijk goed de spijker op zijn KOP slaat.

Nu is het hoogfrequent vak wel een lastigere als een doorsnee vak richting dit soort technieken.

Tja en als ik dan hoor dat het tegenwoordig zo is dat er een opleiding van 4 weken is en dan achter het bureau ( wat op zich goed is hoor ) en dan na een week of zo mee te hebben gelopen met een andere monteur dan worden ze losgelaten….. 

Ik denk niet dat dit zo bij Ziggo zelf is maar de ingehuurde ZZP monteurs en die bij de aannemer werken wel.

Ik heb het maar 17 jaar gedaan , en ja ik snap dat met de komst van het internet via de coax kabel er wel dingen zijn veranderd maar de basis en hoe je een storing meet en een versterker moet inregelen zal niet anders zijn.

Praktijk is de beste leermeester  ik heb zelf nieuwe jongens die bij ons in de sector kwamen werken opgeleid en de truukjes van het vak geleerd en die jongens de nieuwe monteurs reden dan minimaal 4 of 5 maanden met mij mee en zo leerden ze de praktijk en uiteraard ook de theorie.

Maar tegenwoordig kan dat niet meer , kost te veel geld en er moet worden gewerkt met NPS en targets , snel , snel en sneller…... ben heel blij dat toen ik 40 jaar geleden dat vak in ging het niet zo werkte.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Timenevelien wrote:

Voor degenen die tot zover hebben gereageerd en meegedacht: hartelijk dank daarvoor. Zelf probeer ik zo goed en compleet mogelijk aan te geven wat de monteurs van zowel Ziggo als TeleZuid hebben geconstateerd en wat ze hebben gedaan (of niet). Ik hoop van ganser harte dat er na al die tijd een bekwaam iemand deze kant op komt en dit op gaat lossen, ook als dat betekent dat er serieus graafwerk moet worden gedaan.

Anderhalf jaar lang zowat dagelijks alles opnieuw opstarten… het is nu wel genoeg geweest.

 

Dat geloof ik ! hou vol het komt goed ! daar heb ik alle geloof in.

Timenevelien
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Sander Ziggo wrote:

 @Timenevelien Wat een verhaal zeg! Ik heb er alle begrip dat je dit hele verhaal niet iedere keer opnieuw uit de doeken wilt doen. Dus voordat je morgen weer in de lijn klimt met TeleZuid, leg ik jouw casus morgen eerst voor aan mijn collega-moderators. Zij komen er dan zo snel mogelijk bij je op terug. 

Beste Sander Ziggo,

Wanneer kunnen we een reactie vanuit Ziggo verwachten? Inmiddels zijn we weer twee dagen en 3 keer alles opstarten verder.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @Timenevelien,

Ik heb even navraag gedaan bij aannemer Tele-Zuid en volgens hun is de las in de kabel buiten hersteld n.a.v. schadeticket KBS-178565. Maar ik begrijp dat het op dit moment dus nog allemaal niet naar
tevredenheid werkt? Als dat het geval is, koppel ik dit gelijk terug richting aannemer Tele-Zuid zodat hierop gelijk weer actie ondernomen kan worden. 

Timenevelien
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Paul Ziggo wrote:

Goedemiddag @Timenevelien,

Ik heb even navraag gedaan bij aannemer Tele-Zuid en volgens hun is de las in de kabel buiten hersteld n.a.v. schadeticket KBS-178565. Maar ik begrijp dat het op dit moment dus nog allemaal niet naar
tevredenheid werkt? Als dat het geval is, koppel ik dit gelijk terug richting aannemer Tele-Zuid zodat hierop gelijk weer actie ondernomen kan worden. 

Beste Paul,

Je reactie is precies wat ik in het verhaal heb aangegeven: TeleZuid is inderdaad langsgeweest, ze hebben inderdaad werk verricht aan een las in de kabel vlak voor onze deur, en het probleem is inderdaad niet opgelost. De verbinding blijft instabiel en blijft wegvallen.

De Ziggo-monteur heeft op 18-12 een diagnose gesteld dat er sprake is van kabelschade op 6m van de wijkkast. De TeleZuid monteurs hebben zoals aangegeven alleen werk verricht ín de wijkkast en aan de las onder onze voortuin.

Inmiddels hebben wij ten einde raad ons abonnement maar een stap verhoogd, waarbij we via de website ook nog eens 'eenmalige kosten 19,95’ moesten afrekenen. Het is dus niet alleen een vervelend probleem, maar brengt ons inmiddels ook nog op extra kosten.

We zien uit naar jullie reactie.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Timenevelien Hartelijk dank voor je duidelijke terugkoppeling. Ik heb het verhaal het hele verhaal teruggekoppeld richting aannemer Tele-Zuid zodat hierop actie ondernomen kan worden. 
Ook jij moet gewoon zonder storing van onze diensten gebruik kunnen maken. De kosten a € 19,95 zal ik overigens in mindering brengen. Een upgrade van je pakket zorgt er overigens niet voor dat je verbinding beter werkt op het moment
dat er nog sprake is van een probleem met een buitenkabel. 

Ik laat het onder dit topic weten als ik een terugkoppeling voor je heb m.b.t. de vervolgstappen. 

Timenevelien
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Paul,

Hartelijk dank voor de hulp tot zo ver, wij zien de berichtgeving met belangstelling tegemoet.
 

 

Uitgelicht topic