Vraag

Onstabiel internet met Technicolor TC7200 wifi-modem

  • 8 oktober 2020
  • 14 reacties
  • 212 keer bekeken

Beste Ziggo,

Ik heb de Technicolor TC7200 wifi-modem al een hele lange tijd en ben er niet tevreden over. Mijn wifi connectie valt vaker op een dag weg en de connectie is ook erg zwak. Ik heb meerdere malen de stappen gevolgd via de website om de wifi te verbeteren met geen resultaat als gevolg. Mijn vraag is of ik een nieuwe modem zou moeten krijgen voor beter resultaat? 


14 Reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je hebt recht op een nieuw modem maar ik vermoed dat er meer aan de hand is:

 

Of je een beter resultaat krijgt met een nieuw modem kan beoordeeld worden aan de hand van de volgende vragen:

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem-29212 

Heel erg bedankt Tom voor jouw snelle reactie. Ik hoop dat dit genoeg informatie is.

 Mijn up- en downstream waarden zijn: 

Mijn splitter: 

 

Mijn modem:

 

Reputatie 7
Badge +12

Alleen een nieuw modem gaat je niet helpen.

Je upstream is hoogstwaarschijnlijk te hoog door je verouderde hoofdaansluiting en splitter.

 

Ik raad je aan om een monteursafspraak in te plannen.

Het volgende zal kostenloos vervangen worden:

De hoofdaansluiting.

Splitter

Modem

Modem kabel

TV kabel (Kostenloos tot max 5 meter kabel)

Als je een langere tv kabel nodig hebt dan kan ik je een goede kabel aanbevelen.

 

Je kunt een monteursafspraak inplannen door contact op te nemen met ziggo.

 

Een moderator kan dit ook voor je regelen:

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

 

Reputatie 7

Als dit de enige hoofdaansluiting is van Ziggo kan ik nu al zeggen dat deze kosteloos wordt vervangen voor een nieuwe Abonne Overname Punt  (AOP) 

Modem wordt meestal vervangen door een Connect Box, maar dat moet vanuit een moderator gebeuren, want sommige monteur hebben deze niet in hun Busje.

 

@Tom. geeft al goede tips en zal hem voorleggen aan de moderators omdat het weekend voor de deur staat.

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt @Dave- 

Goed bezig!🙂

@Dave-  @Tom.  Heel erg bedankt.

Mocht je ooit kabels of splitters of andere apparatuur nodig hebben, dan levert Ziggo die tegen kostprijs aan klanten: https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur

Reputatie 7

Goedemorgen @MiraMeki en welkom op de Community,

Zo te lezen ben je al goed op weg geholpen door de hier aanwezige experts en ik begrijp dat er een monteur moet komen om het aansluitpunt en het modem te komen vervangen.
Dit regel ik graag voor je! Op welke data zou een afspraak met een monteur jou het beste uitkomen? Dan plannen we gelijk een afspraak in. 

Beste @Paul Ziggo,

Heel erg bedankt voor de reactie. Ik zou graag een afspraak willen maken met een monteur. Zou donderdag 15 oktober mogelijk zijn? Ik wil ook graag weten of er mogelijk kosten verbonden zijn van het vervangen van het aansluitpunt en de modem. 

Met vriendelijke groet,

Amira

@MiraMeki Aan het vervangen van het verouderde aansluitpunt en het verouderde modem zijn geen kosten verbonden.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @MiraMeki, ik lees je bericht nu pas en helaas gaat een monteur voor morgen niet meer lukken :-(

 

Lukt volgende week ook en zo ja, welke dagen en welke dagdelen (ochtend of middag) zijn voor jou mogelijk? Dan hebben we net wat meer speling en is er waarschijnlijk nog wel een geschikte afspraak beschikbaar. Dankjewel alvast!

Beste @Erik S Ziggo,

Bedankt voor de reactie. Volgende week ben ik beschikbaar op de volgende dagen: Maandag middag, woensdag middag, Donderdag middag, en Vrijdag middag. 

 

 

Hi @MiraMeki , ik heb een monteur voor je ingepland op woensdag 21 oktober 2020 tussen 12.00 en 18.00 uur. Deze komt de hoofdaansluiting bij je vervangen.

Reputatie 7
Badge +12

@MiraMeki

Laat je ons weten hoe alles werkt na de monteur is langs geweest ?

 

Een foto en de modem waardes zou fijn zijn🙂

Reageer