dblazen

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Onstabiel internet

Sinds een paar maanden is onze verbinding niet zo geweldig meer. Een behoorlijke tijd terug is hiervoor een monteur geweest, die heeft het AOP vervangen en tevens was er ook iets mis in de wijkkast, daarin is destijds ook iets vervangen.
Daarna heeft het een paar weken goed gewerkt, maar niet voor bijzonder lang.

De laatste tijd wordt het steeds minder prettig, waarbij er constant packet loss is en bizarre fluctuaties in latency.
Ook is mij opgevallen, ook net na het vervangen van AOP (en iets in de wijkkast) dat ik bizar veel pre- en post reed solomon fouten krijg.








Ik heb ook bijna dagelijks de meldingen:

  • RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:c6:1e:f3;CMTS-MAC=00:13:5f:06:7a:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
  • No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:c6:1e:f3;CMTS-MAC=00:13:5f:06:7a:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
  • SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:c6:1e:f3;CMTS-MAC=00:13:5f:06:7a:66;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

De laatste dat ik van de klantenservice had gehoord, bleek alles "in orde" te moeten zijn, de praktijk zegt mij dat het echter totaal niet in orde is, en ik er langzaam aan genoeg van begin te krijgen, wie kan mij helpen met dit probleem?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
dblazen
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo wrote:
Top dat we even konden bellen en super fijn dat de monteur vanavond al kan langskomen!
Ik lees morgen graag hoe het is gegaan ^^.

Gisteravond is de monteur geweest, in principe is er niets mis met het signaal, de metingen gingen terug tot een maand (of paar maanden?) en daar zagen de waardes er inderdaad allemaal goed uit, toch wel gek dat er dan zoveel problemen waren (/ zijn?)

Hij heeft wel de AOP aansluiting opnieuw vastgezet, sindsdien heb ik (we zijn echter pas 13 uur +/- verder) nergens last van, pre RS fouten zijn er nog wel, maar lopen lang niet zo snel op als voorheen, post RS fouten staat voor nu nog op alle kanalen op 0, dus dat is zeker een verbetering!
Is het mogelijk geweest dat het AOP (groene kabel binnenin) niet goed aangesloten was?

Ik heb ook wel eens gelezen dat er een bugje was met pre RS fouten lijst dat die oploopt omdat het goede pakketjes in die telling zet, is dat nog steeds zo? Geen idee trouwens of ik het type connectbox heb waar die bug in zat/zit. Ik weet wel dat pre RS sowieso vaker optreedt dan post RS, post RS wil je het liefst op 0 (of zo laag mogelijk) zien.

Hoe dan ook heb ik momenteel nergens last meer van, ik hou het de komende tijd even in de gaten.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zij kunnen dieper in de systemen kijken.
Hopelijk zien zij wat er zich aan het afspelen is.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Gezien de informatie die je verstrekt is dit weer zo'n veelzeggend voorbeeld van gebrek aan kennis en kunde bij de Ziggo monteur en de helpdesk. Je hebt signaalproblemen met de downstream kanalen die Ziggo zou moeten oplossen.
dblazen
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
ArChie.DVB wrote:
Gezien de informatie die je verstrekt is dit weer zo'n veelzeggend voorbeeld van gebrek aan kennis en kunde bij de Ziggo monteur en de helpdesk. Je hebt signaalproblemen met de downstream kanalen die Ziggo zou moeten oplossen.


Zal dan denk ik nog maar een poging wagen om het duidelijk te krijgen bij de klantenservice dan
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Heb je het modem al eens even van de stroom gehad en daarna opnieuw laten opstarten?
dblazen
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
KBX458 wrote:
Heb je het modem al eens even van de stroom gehad en daarna opnieuw laten opstarten?

Regelmatig gedaan, lost niets op.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ok. Dacht ik vermeld het even omdat ik het nergens had gelezen dat dat gebeurd was.:wink:
Dan maar wachten op een reactie van een moderator, zoals Bert al aangaf.
dblazen
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Om in perspectief te stellen hoe snel de fouten oplopen:

Dit is nog net geen 2 dagen later (zonder herstart)
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
*aangepast*
Zoals Be rt al aangaf kan een moderator mogelijk in de systemen zien wat er aan de hand is.
dblazen
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Modem is net uit zichzelf wederom herstart, gebeurd ook veel te regelmatig. We wachten af.
dblazen
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dag later na de willekeurige herstart, pre en post reed Solomon fouten zit alweer in de duizenden.
Misschien binnenkort maar weer een keer proberen de klantenservice aan te halen, wordt er moedeloos van hoe slecht de verbinding is momenteel.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dat je er moedeloos van wordt, kan ik me voorstellen.
De moed verliezen is niet nodig. Moderators komen op werkdagen langs de topics en pikken dit vanzelf op, waarna hun reactie volgt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik leg je probleem nu bij een Ziggo moderator neer om wat schot in de zaak te krijgen, want dit kun je zelf niet opgelost krijgen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey dblazen . Welkom hier!

Zoals hier al gezegd wordt, het is tijd voor actie! Ik zie dat er halverwege juni nog contact met de klantenservice geweest is, waar ook over een monteur gesproken is. Dat is ook waar ik nu op uit kom.
Wil je samen deze afspraak maken? Ik hoor graag of ik je vandaag kan bellen om dit in te plannen. Natuurlijk kan je ook zelf telefonisch contact opnemen, of bijvoorbeeld met ons chatten om de afspraak in te plannen, als dat qua timing makkelijker gaat.

Ik hoor het graag!
dblazen
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey dblazen . Welkom hier!

Zoals hier al gezegd wordt, het is tijd voor actie! Ik zie dat er halverwege juni nog contact met de klantenservice geweest is, waar ook over een monteur gesproken is. Dat is ook waar ik nu op uit kom.
Wil je samen deze afspraak maken? Ik hoor graag of ik je vandaag kan bellen om dit in te plannen. Natuurlijk kan je ook zelf telefonisch contact opnemen, of bijvoorbeeld met ons chatten om de afspraak in te plannen, als dat qua timing makkelijker gaat.

Ik hoor het graag!

Dat is prima, ik ben in principe de hele dag bereikbaar
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Top dat we even konden bellen en super fijn dat de monteur vanavond al kan langskomen!
Ik lees morgen graag hoe het is gegaan ^^.
dblazen
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo wrote:
Top dat we even konden bellen en super fijn dat de monteur vanavond al kan langskomen!
Ik lees morgen graag hoe het is gegaan ^^.

Gisteravond is de monteur geweest, in principe is er niets mis met het signaal, de metingen gingen terug tot een maand (of paar maanden?) en daar zagen de waardes er inderdaad allemaal goed uit, toch wel gek dat er dan zoveel problemen waren (/ zijn?)

Hij heeft wel de AOP aansluiting opnieuw vastgezet, sindsdien heb ik (we zijn echter pas 13 uur +/- verder) nergens last van, pre RS fouten zijn er nog wel, maar lopen lang niet zo snel op als voorheen, post RS fouten staat voor nu nog op alle kanalen op 0, dus dat is zeker een verbetering!
Is het mogelijk geweest dat het AOP (groene kabel binnenin) niet goed aangesloten was?

Ik heb ook wel eens gelezen dat er een bugje was met pre RS fouten lijst dat die oploopt omdat het goede pakketjes in die telling zet, is dat nog steeds zo? Geen idee trouwens of ik het type connectbox heb waar die bug in zat/zit. Ik weet wel dat pre RS sowieso vaker optreedt dan post RS, post RS wil je het liefst op 0 (of zo laag mogelijk) zien.

Hoe dan ook heb ik momenteel nergens last meer van, ik hou het de komende tijd even in de gaten.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Of er iets niet goed vast zat in je AOP is mogelijk. Ook de hitte kan een rol spelen. Het blijft gissen.
Dat de post RS fouten op nul staan is een goed teken.
Houdt het in de gaten en in geval het weer misloopt, trek gerust hier weer aan de bel.

Uitgelicht topic