hoekbrwr

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Onaangekondigde werkzaamheden met totale uitval van 9 tot in de middag

Hoe is het mogelijk dan Ziggo een hele week lang mijn internet verbinding gewoon afsluit zonder een aankondiging.
Dit toont eens te meer aan dat het netwerk van Ziggo een zeer ondoordachte verbindingsstructuur heeft met geen enkele redundantie cq omleidingsmogelijkheden.

Helaas heb ik geen enkele mogelijkheid om andere providers met vergelijkbare verbindingssnelheden te krijgen.
Deze firma is een stelletje oplichters die allerlei mooie verhalen in de media rondbazuinen over Giganetwerken, maar ze kunnen niet eens een eenvoudige huisaansluiting met een persoon die daarvan afhankelijk is voor zijn broodwinning in stand houden!

Ik ga bij de daarvoor aangewezen instantie dit geval officieel aanmelden als een geval van nalatigheid! Dit moet echt beter worden!

Ik hoop hier een schare medestanders te krijgen, want dit kan echt niet!
11 Reacties 11
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
hoekbrwr Vervelend dat je dit mee maakt en geen verbinding hebben is helemaal niet leuk.

Maar ik denk dat er mogelijk wat anders aan de hand is ? Ziggo heeft geen week nodig om werkzaamheden te doen en zeker doe ze dat niet overdag "over het algemeen "

Mogelijk toch wat anders aan de hand ?
hoekbrwr
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
Ik heb intussen gebeld met Zigoo en daar werd bevestigd dat ze een week lang bezig zijn om kabels te vervangen. Dit staat dus ook zo in de Storing checker.
Ik vroeg me dus ook af krijg ik daar geen mededeling van? Ja zegt de medewerker van de Klantsevice dat heeft u op 13-9 van ons ontvangen. Inderdaad dat heb ik. Echter heeft Ziggo niet beseft dat dat misschien niet zo goed overkomt. Ik heb nu al 2 dagen vanaf 'smorgens 9 uur geen enkele dienst meer. Ik vrees ook dat dat nog even zo door zal gaan t/m woensdag 16 oktober 17 uur. Die vooraankondiging wordt echter altijd gegeven voor werkzaamheden die snachts worden uitgevoerd. Ook is binnenkort niet een maand later!
Of ze doen iets gruwelijk verkeerd of ze hebben lak aan hun gebruikers. Kan ook nog zo zijn dat de onderaannemer zich niet aan de gemaakte afspraken over de manier van uitvoering houdt!
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
hoekbrwr wrote:
Ik heb intussen gebeld met Zigoo en daar werd bevestigd dat ze een week lang bezig zijn om kabels te vervangen. Dit staat dus ook zo in de Storing checker.
Ik vroeg me dus ook af krijg ik daar geen mededeling van? Ja zegt de medewerker van de Klantsevice dat heeft u op 13-9 van ons ontvangen. Inderdaad dat heb ik. Echter heeft Ziggo niet beseft dat dat misschien niet zo goed overkomt. Ik heb nu al 2 dagen vanaf 'smorgens 9 uur geen enkele dienst meer. Ik vrees ook dat dat nog even zo door zal gaan t/m woensdag 16 oktober 17 uur. Die vooraankondiging wordt echter altijd gegeven voor werkzaamheden die snachts worden uitgevoerd. Ook is binnenkort niet een maand later!
Of ze doen iets gruwelijk verkeerd of ze hebben lak aan hun gebruikers. Kan ook nog zo zijn dat de onderaannemer zich niet aan de gemaakte afspraken over de manier van uitvoering houdt!


Dit maakt het verhaal wel iets anders en ja als er kabels moeten worden vervangen kan ik me voorstellen dat het een en ander langer duurt , maar dagelijks hele dagen zonder zitten en ook nog eens tot 16 -10 is wel zeer bijzonder te noemen .
hoekbrwr
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
Na mijn telefoontje had ik in ieder geval vandaag weer snel verbinding. Hadden ze dan toch iets fout gedaan??? Voor de goede orde Dit was de 2e dag in het duurde gisteren tot 14:45 en vandaag dus tot ongeveer 12 uur. Afwachten of ze ook in het weekend bezig zijn!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
hoekbrwr schreef: "Dit toont eens te meer aan dat het netwerk van Ziggo een zeer ondoordachte verbindingsstructuur heeft met geen enkele redundantie cq omleidingsmogelijkheden."

Coax is niet dubbel aangelegd in de wijken, dat zou ook een kostbare zaak worden voor een consumentenproduct, tot in de wijken met glas mogelijk wel redundant.
Ik vermoed dat ze nu juist de laatste wijzigingen aan het aanbrengen zijn voor de Giganetwerken en de inhoud van de kasten aan het vervangen zijn.

"een eenvoudige huisaansluiting met een persoon die daarvan afhankelijk is voor zijn broodwinning in stand houden!"

Als je een consumenten abonnement hebt, dan heeft Ziggo een compensatie regeling voor niet kunnen gebruiken van diensten buiten bepaalde grenzen.

De storing is aangekondigd en dan is van nalatigheid al helemaal geen sprake.

Liever zou ik het ook anders zien, maar het is niet anders.
Zie de leveringsvoorwaarden waar je mee akkoord gegaan bent met het aangaan van het abonnement.

https://www.ziggo.nl/pdf/voorwaarden/Algemene%20voorwaarden%20Ziggo%20per%201%20juli%202018.pdf

Ziggo kan de levering van een Dienst tijdelijk staken of het gebruik ervan beperken als dit noodzakelijk is voor het onderhoud aan het Netwerk of de Aansluiting of voor door Ziggo te verrichten aanpassingen van de Diensten, zonder dat de Klant hierdoor recht heeft op schadevergoeding. Een overzicht van het geplande onderhoud is te vinden op ziggo.nl.

Als een Dienst door een storing in het Netwerk voor meer dan twaalf uren is onderbroken en de Klant woonachtig of gevestigd is in het gebied waar de storing zich voordoet, kan de Klant aanspraak maken op een storingsvergoeding.
hoekbrwr
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
W.b. die redundantie: Ik begrijp ook wel dat ze niet alles dubbel uitvoeren, maar de opzet zou wel sectie dwarsverbindingen kunnen hebben als ze niet op verbruiker-niveau bezig zijn. Gewoon nadenken of je je gebruiker zo goed mogelijk beschermt tegen onderbreking.
Tussen haakjes, leggen ook geen apart netwerk aan voor zakelijke gebruikers(neem ik aan)

Wat vooral stoort is de lullige mededeling van een maand geleden dat er werkzaamheden worden uitgevoerd. En, zoals in de voorwaarden staat, kun je gepland onderhoud terugvinden op ziggo.nl. Nee dus, want er is geen categorie gepland onderhoud. Je ziet het pas als je, via een andere verbinding met internet, De storings checker raadpleegt. De aandacht voor de gebruiker ademt vooral onverschilligheid en standaard reacties zoals - "Wij verontschuldigen ons voor het ongemak wat u mogelijk ondervind" -.De duidelijkheid laat nogal wat te wensen over, dat moet beter!
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
hoekbrwr Dat is zeker op zijn minst apart te noemen! De mail van 13 september beschrijft de aankondiging werkzaamheden van 20 september van 01:00 tot 1:30 uur. Heb je daarnaast nog een andere mail ontvangen waarin alleen over werkzaamheden zonder datum wordt gesproken?
hoekbrwr
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
Dit is de enige email die ik heb gehad(13 sept).
We zullen zien wat er morgenochtend weer gebeurt!
hoekbrwr
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Ik ben vandaag weg geweest en ja hoor kom nu terug 17uur, geen enekele verbinding!

Ben benieuwd of dat vandaag nog gaat lukken!

hoekbrwr
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Geen storing, maar volgens Klantenservice is er wel een “blokstoring”. Storingsmelder geeft geen storing aan, maar nog steeds alleen werkzaamheden t/m woensdag 17.00 uur. volgens klantenservice wordt er niet gewerkt in de avonduren en is een storingsploeg naar de bij hem bekende blokstoring afgestuurd. Ik wacht op een SMS-je dat ze de vergeten kabel er weer ingestoken hebben, lol!

Het is nu 17:48 en nog geen verbinding

hoekbrwr
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Hoera de avond is begonnen het is nu 18.31 en  ik heb weer verbinding. In de log van het modem kon ik terugvinden dat het om 15.38 afgelopen was, maar toen was ik niet thuis.

En het was dus geen storing, want die stond niet op de meldingenlijst voor mijn postcode. Ze waren gewoon uitgelopen met de werkzaamheden! En dat duurt nog steeds tot woensdag 17.00 uur volgens de meldingenlijst.

Uitgelicht topic