RonWel

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

NOS nieuwsapp en teletekst traag sinds nieuw modem

Sinds gisteren een nieuw modem van Ziggo!

Alleen vanaf het moment van in gebruik name werkt de NOS nieuws app en NOS teletekst app super traag. Met het oude modem geen problemen. De nieuwsapp laad na een minuut wachten eindelijk het hoofdscherm en vervolgens met iedere andere klik duurt het weer zo lang. De teletekst app laad zelfs helemaal niet meer. Verder doen alle apps het gewoon goed en voor mijn gevoel zelfs beter dan met het oude modem. 

Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit op te lossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Goed bezig dat jullie op onderzoek zijn uitgegaan en dat de superhandige tip van@DON PAPA heeft geholpen  . Ik zie inderdaad dat er meerdere meldingen van zijn binnengekomen sinds enkele eergisteren. Ik zie echter ook dat bij enkele klanten het probleem sinds gisteravond spontaan is opgelost. Mocht iemand hier de genoemde tip nog niet hebben toegepast, dan hoor ik graag of bij jullie ook het probleem inmiddels is opgelost. Zo niet, dan ga ik verder op onderzoek uit.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Pockymaster

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde. WiFi uitzetten via mobile data laadt de app direct. Ook getest met andere mobiel bij andere Ziggo klant.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe is de TV verbonden met het modem?

Via Wifi of via een netwerkkabel?

Pockymaster

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit gaat om de NOS app op mobiel. Heeft weinig met TV te maken.

ebk71

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier sinds 2 dagen hetzelfde probleem. Op mobiele data geen probleem, op wifi is de nos app zeer traag.

Ernst

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen nieuw modem wel een nos app die niet werkt.

De tip om wifi uit te zetten is geweldig!

Hij doet het zonder Ziggo als een tierelier.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Hier ook hetzelfde probleem de NOS apps en wifi

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke IP adressen zie je hier? https://www.whatismyip.com 

Een IPv4 en IPv6 adres of anderszins?

Pockymaster

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:

Welke IP adressen zie je hier? https://www.whatismyip.com 

Een IPv4 en IPv6 adres of anderszins?

Beide

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Ik heb het probleem opgelost door IPv6 op Stateful te zetten, nu werken de NOS apps wel weer gewoon snel via Ziggo Wi-Fi 

Lars Klein

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ook bij mij werkt de NOS app sinds gisteren zeer traag en ik heb geen nieuw modem. Op 4G (Vodafone, dus ook GigaNet ?) geen problemen. Lijkt dus echt op een Ziggo probleem.

RonWel
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:

Welke IP adressen zie je hier? https://www.whatismyip.com 

Een IPv4 en IPv6 adres of anderszins?

Bij mij alleen IPv4, IPv6 not detected.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Voor diegenen die niet weten hoe de probleemoplossende tip van DON PAPPA uit te voeren, staat hier de gebruiksaanwijzing:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-...

Lars Klein

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
DON PAPA wrote:

Ik heb het probleem opgelost door IPv6 op Stateful te zetten, nu werken de NOS apps wel weer gewoon snel via Ziggo Wi-Fi 

Geprobeerd en dit werkt inderdaad, dank!

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Hum één nadeel van mijn oplossing is dat mijn Uplaod snelheid nu zeer laag is geworden, ook via de PC (via kabel). Dit was voor dat ik de verandering van stateless naar Stateful bij IPv6 altijd rond de 25Mbps met de PC (via kabel) en nu komt hij niet hoger dan max 10Mbps via de speedtest van Ziggo. Is hier ook nog een oplossing voor, want dit schiet ook niet op zo...

 

EDITE: Het lag aan de speeddtest van Ziggo want via http://www.speedtest.nl/ haal ik wel gewoon de volle snelheid  

 

RobbertDB

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij ook erg traag sinds een dag. Op 4G geen problemen maar met WiFi is de NOS app erg traag...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RobbertDB Heb je de tip van DON PAPPA al geprobeerd?

Staat 7 berichten hierboven in dit topic.

RonWel
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:

Voor diegenen die niet weten hoe de probleemoplossende tip van DON PAPPA uit te voeren, staat hier de gebruiksaanwijzing:

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/problemen-met-trage-slechte-verbinding-op-android-...

Dit was ook voor mij de oplossing!!

j.e.scherpbier

Level 5
  • 64Posts
  • 4Oplossingen
  • 11Likes

Bij mij zelfde probleem en zelfde prima oplossing (statefull ipv6)! Prima tip!

KRG

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij ons was dit ook de oplossing. Het probleem bleek op te treden   sinds de aangekondigde werkzaamheden van Ziggo deze week. We blijken nu een IPV6 adres te hebben gekregen. 

 

Hopelijk geeft Ziggo hier ook officieel aandacht aan. Of een update voor de modemsoftware die dit voor alle leken oplost.

Uitgelicht topic