1
Vraag
2
Reageer en help mee
Roland Habraken

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe SSID van 5Ghz netwerk niet zichtbaar

Standaard gebruikt het 2.4Ghz en 5Ghz netwerk van mijn ziggo router dezelfde SSID en wachtwoord. In de advanced settings heb ik de SSID van het 5Ghz netwerk gewijzigd. Echter is deze niet zichtbaar op mijn laptop en ook niet op mijn iPhone. Dus kan ik deze niet selecteren.

Hoe kan ik de nieuwe SSID zichtbaar maken?

Ik heb nu de SSID weer gelijk gemaakt, zodat ik het 5Ghz weer kan gebruiken.

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je vreemde tekens of spaties gebruikt in je SSID?

Dan kan het zijn dat verschillende apparaten er niet mee om kunnen gaan.

Ik gebruik in de SSID's en beveiligingswachtwoorden alleen Hoofdletters, kleine letters en cijfers.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Roland Habraken  Het apparaat waar je 5ghz mee wil ontvangen is die wel geschikt voor die frequentie ? en zijn namelijk nog genoeg tablets en laptops ( wat oudere ) die geen 5ghz kunnen ontvangen.

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

wat nog mogelijk is ,is om de 5 g weer los van 2.4 te maken . de 5 g wil.soms ook niet zichtbaar zijn als deze op een hoge kanaal staat  ,zet deze eens op handmatig op 36 kans is dan dat de 5 g zichtbaar wordt

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Fester 538schreef: “de 5 g wil.soms ook niet zichtbaar zijn als deze op een hoge kanaal staat”

Goed idee @Fester 538 

Het gaat altijd een aantal minuten duren voor de 5 GHz werkelijk zichtbaar is in de DFS zone, want het modem gaat eerst kijken of er een radar in de buurt actief is.

In dit topic de uitleg, waarom en hoe dit werkt, er staat nog meer informatie in, dan eronder staat.

https://www.lantech.nl/blogs/wi-fi-5ghz-frequentiebanden/

Als er DFS kanalen gebruikt worden en er worden radar signalen gedetecteerd zullen de 5Ghz radio’s van de AP’s tijdelijk worden uitgezet, daarna zal DFS zorgen dat er een ander kanaal gekozen wordt. Dit zorgt in ieder geval voor een (tijdelijke) onderbreking van de clients welke met deze radio verbonden waren.

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Roland Habraken . Hoe gaat het nu? 🙂 Heb je een update voor ons? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic