R.Staller

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe laptop raakt vaak WiFi verbinding kwijt

Hallo,
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht, een Acer Nitro 5.
Deze raakt helaas vaak de WiFi verbinding kwijt.
Ook resetten van het modem haalt niets uit.
Ik heb van een vriend begrepen dat de WiFi naar 5Ghz zou moeten, omdat nieuwe laptops alleen dit ondersteunen.
Waar kan ik daarvoor terecht? Of kan ik zelf een instelling van het modem wijzigen?

3 Reacties 3
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben meer kennis, mogelijkheden en rechten dan de Helpdesk en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


E.e.a. ( 2,4 GHz en/of 5 GHz ) is natuurlijk ook afhankelijk welke Ziggo apparatuur u thuis hebt.

In dit draadje staat ( bijna alles ) wat u nodig hebt voor een stabiel en goed wifi netwerk: Wifi verbindingsproblemen - mogelijke oplossingen.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
R.Staller wrote:


Ik heb van een vriend begrepen dat de WiFi naar 5Ghz zou moeten, omdat nieuwe laptops alleen dit ondersteunen.
 

Niet helemaal juist. Het moet zijn alleen nieuwe laptops, oudere dus meestal niet, ondersteunen dit (naast het 2.4 GHz netwerk). Dat is net iets anders.

U kunt in uw modem het 5 GHz netwerk een andere naam geven en dan proberen te verbinden met het dan zichtbare 5 GHz netwerk.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @R.Staller . Is het inmiddels gelukt en duidelijk? 🙂 

Uitgelicht topic