Beantwoord

Nieuw modem aanvragen

  • 25 september 2020
  • 25 reacties
  • 441 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo allemaal,

Waarom is het zo verdomd moeilijk om überhaupt contact te krijgen met Ziggo om een nieuw modem aan te vragen.

Heb nu al 20 jaar een Ubee en de WiFi is waardeloos de laatste tijd.

Meerdere malen per dag resetten bied geen oplossing meer.

Ik had gedacht dat ik via mijn Ziggo account gemakkelijk een aanvraag kon indienen maar het wordt je heel erg moeilijk gemaakt om in contact te komen.

Graag jullie reacties/ervaringen

icon

Best beantwoord door Tom. 25 september 2020, 18:01

Je hoofdaansluiting en splitter zijn erg verouderd.

Ik raad je aan om een monteursafspraak in te plannen.

Dit kun je doen door de klantenservice te bellen.

Je kunt dan gelijk om een nieuw modem vragen🙂

De hoofdaansluiting en splitter zal kostenloos door de monteur vervangen worden.

 

 

 

Bekijk origineel

25 Reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Huub zou je een foto kunnen maken van de Ubee?

Dan kan ik kijken of deze door de klantenservice of moderators kan worden vervangen.

Ik verwacht van wel maar moet het wel eerst zeker weten.🙂

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt dit modem laten vervangen door de klantenservice.

 

Wellicht is er meer aan de hand als een verouderd modem.

Dan zal een nieuw modem geen verbetering geven.

Ik wil je daarom het volgende vragen:

 

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +12

Je hoofdaansluiting en splitter zijn erg verouderd.

Ik raad je aan om een monteursafspraak in te plannen.

Dit kun je doen door de klantenservice te bellen.

Je kunt dan gelijk om een nieuw modem vragen🙂

De hoofdaansluiting en splitter zal kostenloos door de monteur vervangen worden.

 

 

 

Reputatie 1

Nou zeg…….geweldig! Wat een snelle reactie, bedankt.

Welke keuze in het bel-menu moet ik maken om een afspraak in te kunnen plannen?

Reputatie 7
Badge +12

Graag gedaan hoor!🙂

Stap 1: Toets 1— Belt u voor een technische vraag met betrekking tot storingen, instellingsproblemen of hulp bij installatie

 

Stap  2: Toets 2 

Kies voor problemen met internet aansluiting.

 

Alternatief stap 2: Toets 1, Toets bij de volgende vraag weer 1.

 

 

 

Hey @HuubHeuvelmans en welkom op de Community!

Super om te lezen dat @Tom. je heeft geholpen en het helemaal duidelijk is wat er moet gebeuren! We horen heel graag van je hoe het gaat als de monteur langs is geweest :ok_hand:

Reputatie 7
Badge +8

 

@HuubHeuvelmans Als het kan leid dan de coax kabel van de splitter naar het modem links om de meterkast heen, en niet voor de slimme elektriciteitsmeter langs. In de slimme meter zit een 3G telefoon en die stoort zo direct in de coax als de meterstanden worden doorgegeven.

Reputatie 7
Badge +12

@Henno @HuubHeuvelmans

Je zou het modem eventueel ook op het plankje kunnen zetten 🙂

Reputatie 1

Toch nog frustrerend……..zowel telefonisch als met Ziggo chatten en messenger lukt het me niet om een afspraak voor een monteur te maken.

Telefonisch krijg ik te horen dat een afspraak maken niet mogelijk is en met chatten en messenger kom ik ook niet verder.
Kan natuurlijk ook aan mij liggen maar waarom is dit gewoon via de mail te regelen

Help!....

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Huub,

 

Vervelend dat het maar niet wilt lukken om een monteursafspraak in te plannen.

Ik ga kijken of een moderator vandaag tijd voor je heeft om een monteursafspraak in te plannen.

(Anders word het morgen of overmorgen)

Een moderator zal dan langs komen in dit topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je profiel staan:

https://community.ziggo.nl/settings/profile 

“Kan natuurlijk ook aan mij liggen maar waarom is dit gewoon via de mail te regelen”

De ervaring leert dat er dan voor iedere vraag, die maar opkomt, door veel mensen een mail wordt gestuurd, zonder eerst zelf te zoeken in alle gebruiksaanwijzingen die op de Ziggo-website staan.

De vragen per mail zullen grofweg 4-6 maal zo hoog zijn als vragen nu en zal er veel al opgelost zijn, voor er een antwoord komt van Ziggo en er is veel meer personeel nodig en je mag maar 1 maal raden wie dat mag gaan betalen, want de vaste kosten moeten uit de lengte of de breedte komen.:relaxed:

Een moderator komt binnenkort langs.

Reputatie 4
Badge +3

Hi @HuubHeuvelmans, jammer dat het nog niet gelukt is om een afspraak met een monteur in te plannen. Dat heeft wat meer voeten in de aarde dan gewenst :-(

Ik ben in het systeem gedoken voor je en heb een monteursafspraak kunnen plannen voor komende donderdagmiddag 8 oktober, tussen 12.00 en 18.00 uur. Hopelijk komt dit gelegen. Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account. Laat je ons weten hoe het ervoor staat als de monteur is geweest?

Reputatie 4
Badge +3

@HuubHeuvelmans, mijn excuses, ik heb een fout gemaakt bij het inplannen van de monteur. De monteur komt niet komende donderdagmiddag 8 oktober bij je langs, maar aanstaande maandagochtend 12 oktober tussen 08.00 en 13.00 uur. Ik heb je een privébericht gestuurd met aanvullende informatie. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten! (mag ook privé) :slight_smile:

Reputatie 1

Hartstikke bedankt Erik, de koffie staat klaar donderdagmiddag :-)

 

Reputatie 7
Badge +12

@HuubHeuvelmans 

De monteur komt maandag bij jou🙂

Zie bericht van @Erik S Ziggo 

Reputatie 4
Badge +3

Wat @Tom. zegt inderdaad, hopelijk beschik je maandag ook nog over een lekker bakkie koffie voor de monteur. @Tom., sorry nog ;-)

Reputatie 7
Badge +12

@Erik S Ziggo 

Haha geeft niks!

Kan gebeuren🙂

Reputatie 1

Maandag is ook prima

Reputatie 1

Gisteren de Ziggo monteur geweest, alles vervangen en nu weer perfecte WiFi.

Erg aardige professionele monteur met ook nog goede tips!

Ziggo en hier allen bedankt voor de service!

Reputatie 5

Helemaal top @HuubHeuvelmans! Wij zijn blij dat alles weer perfect functioneert. Houden zo! En bij problemen, geef het gerust aan :-).

Reageer