Beantwoord

News.ziggo.nl niet bereikbaar na modemswap

  • 18 oktober 2018
  • 29 Reacties
  • 2390x Bekeken

Hallo,
Ik heb altijd kunnen downloaden met news.ziggo.nl.
Nadat ik een nieuwe modem van ziggo heb geïnstalleerd kan ik niet meer downloaden.
heb mijn abo niet veranderd.

wie weet wat ik kan doen, meerdere malen met ziggo gebeld maar die weten niet wat newsgroepen zijn en kunnen mij niet helpen.
heb al een abo van voor 2015 all in one

gr jan
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 8 november 2018, 17:34

nee ook niet geluktHoi plugj, ik vrees dat jouw topic ergens tussen wal en schip is beland. Sorry voor deze late reactie.

Ik weet wel waarom jouw nieuwsgroepen toegang niet meer werkt, we leveren deze dienst namelijk niet meer aan klanten met een "Connect & Play" of "Internet & TV" abonnement (waarbij je een mediabox of module in bruikleen hebt). Alleen klanten uit het vroegere "Alles-in-1" abonnement (met alleen mediaboxen/modules die eigendom zijn van de klant) hebben nog toegang tot de nieuwsgroepen.

Maar volgens mij heb je al een tijdje het Connect & Play pakket (met de Mediabox XL) en ik kan niet verklaren waarom het tot medio oktober nog wel heeft gewerkt... Daar ga ik ook niet achter komen vrees ik.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

29 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
Kun je helemaal niet inloggen?
nee
krijg de melding unable to connect to port 119
Reputatie 5
Badge +4
Ik hoor en lees veel van deze problemen. Mijn vermoeden is dat de newsseervers redelijk aan het sterven zijn. Ik verwacht ook niet dat Ziggo hier veel tijd en moeite in steekt.
Reputatie 4
Badge +4
nee
krijg de melding unable to connect to port 119

Spotnet?
Reputatie 7
Badge +26
Eigenlijk is Ziggo met news servers al een tijd gestopt. Alleen de nog oudere abonnementen in fziggo gebied kunnen nog hier gebruik van maken. wat je al aangaf bij verandering van een abonnement vervalt deze dienst. of dit ook geldt bij een product v.v. ? ? Dat weet ik niet zeker. Het alternatief is om een betaalde newsserver te nemen. Helaas...
He robbo, darkje en boompieapp,

Dank je voor jullie reactie,s

een payserver is voor mij geen probleem maar heb wel zoiets dat als je zegt dat news.ziggo.nl voor bestaande leden nog te gebruiken is moet dat ook zo zijn en niet van de ene dag op de andere alles weg halen.
voel mij nu in de maling genomen.

gr jan
Reputatie 7
Badge +35
Misschien is er nog een mogelijkheid.

Zie je hier een IPv6 adres onder IPv6 connectivity? http://ipv6-test.com

Zo ja, chat met Ziggo en vraag of ze je modem op IPv4 willen zetten.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
he Bert,

chat zegt dat mijn modem al op IPv4 staat maar volgens de test staat ook IPv6 erop
chat zegt ook dat dit er niets mee te maken heeft
kan ik die zelf ook wijzigen in connect box
Reputatie 7
Badge +35
Als je modem op Dual Stack Lite IPv6 staat, dan kan dat er wel degelijk mee te maken hebben, dan deel je je IPv4 met 20 anderen en dan kan news.ziggo.nl niet bij je terecht komen, als ik mij niet vergis.

Vreemd dat de chat ziet dat je op IPv4 staat, terwijl jij IPv6 ziet.
Als je het modem 30 seconden van de stroom haalt, zie je dan nog steeds IPv6 op http://ipv6-test.com ?
Reputatie 7
Badge +35
@plugj Je kunt het niet zelf veranderen in de Connect box.
IPv6SupportedAddress2001:1c00:260b:e900:9077:6d64:63e3:6757TypeNative IPv6SLAACNoICMPFilteredHostnameipv6.dynamic.ziggo.nlISPZiggo [img]http://ipv6-test.com/img/flags/NL.png[/img]
dit is wat ik te zien krijg
Reputatie 7
Badge +35
@plugj Dat is toch duidelijk een IPv6 adres voor je modem.

Probeer de chat nog eens?
En mocht dit niet lukken dan wordt het even wachten op een Ziggo moderator die hier waarschijnlijk wel iets mee kunnen.

Even nog een andere vraag, heb je een UTP netwerkkabel tussen je Connect box en je Mediabox XL of een verbinding tussen die 2 via Wifi?
Hallo Bert,

Ga het nog een keer proberen bij de chat anders kan ik ook een keer bellen.
Ik heb een UTP kabel vanaf mijn connect box naar mijn PC.
Heb geen kabel of wifi naar mijn Mediabox
Gaat het omstellen van IPv6 naar IPv4 ten koste van de snelheid of heeft het daar geen invloed op
Reputatie 7
Badge +35
Er zal geen enkel verschil zijn in de download, IPv6 adres werkt nog maar heel weinig op het internet, dit is voor de toekomst en wordt vanzelf weer geactiveerd als het volledig functioneel is, wanneer? Wie het weet mag het zeggen, maar ik schat tussen 5-10 jaar.
Oke dank je voor de info.

Heb net op de chat gevraagd of zij mij willen omstellen naar IPv4.
is gebeurd maar kan 4 uur duren voordat het effect heeft.
Badge +11
@Be rt waar baseer je op dat news niet meer zou werken achter CGNAT? Het bereiken van de news server is gewoon door de cliënt geïnitieerde TCP sessie naar poort 119. Het is niet zo dat de server actief een verbinding met de cliënt zoekt, immers.
Ik weet niet ook niet wat het probleem hier was, daarvoor ontbreekt de nodige info. Wel is het zo dat news.ziggo.nl alleen een IPv4 adres heeft, net als de mail servers van ziggo, maar die werken immers ook gewoon vanaf DS-lite.
Cliënt geïnitieerde connecties op IPv4 werken gewoon met DS-Lite. Anders zou een deel van het web ook onbereikbaar zijn voor DS-lite klanten.

Het is ook niet waar dat IPv6 “nog maar heel weinig” werkt op het Internet. De meeste belangrijke sites zijn allang bereikbaar over IPv6, het zijn juist de providers in NL die hun klanten nog maar langzaam overzetten naar IPv6.
https://www.sidn.nl/a/over-sidn/achterblijven-implementatie-ipv6-schaadt-nederlands-innovatieklimaat

Bij Google komt wereldwijd inmiddels een kwart van de connecties over IPv6 binnen.
https://www.google.com/intl/en/ipv6/statistics.html
Voor België is dat al 52%, en we moeten juist zorgen dat NL hier vlot op in loopt. Dus ik zou niemand zonder gegronde reden zomaar van de IPv6 af adviseren.
Reputatie 4
Badge +4
@plugj
Wellicht kom je hier wat verder mee:

https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/403317-Grabit-Unable-to-connect-to-news-119
Reputatie 7
Goedemiddag @plugj,

Kun je wel een andere IPv4 website benaderen? Wil je testen of je www.nu.nl wel kunt openen?
Wat heb je zelf nog meer gedaan om het probleem te verhelpen? Heb je getest om je gegevens opnieuw in te voeren?

p.s.: Je abonnement is nog steeds niet omgezet naar IPv4, want er moesten nog orders doorlopen volgens mijn collega. Jammer dat hij/zij dan wel aangeeft dat ze het hebben verwerkt. Ik wil wel samen met je testen of het weer werkt met een IPv4 only verbinding, maar zoals @efok ook aangeeft, we moeten ons niet blindstaren op IPv4 en denken dat het probleem daardoor ontstaat.

Ik zie je reactie tegemoet en help je graag verder.
Hallo Serkan,

www.nu.nl kan ik openen.
Ik heb zelf in grabit de server verwijderd en opnieuw aangemaakt maar dat mocht ook niet baten.
Het gaat mij hierom dat ik een nieuwe modem gevraagd heb ivm een betere wifi, en sinds ik die aangestoten heb kan ik niet meer downloaden met news.ziggo.nl.
Ik weet dat ziggo daar geen ondersteuning meer aan geeft maar ze zeggen dat wie voor 2015 all in one had nog met news.ziggo kan downloaden.
Ik ben van mening dat je dan wel die mensen die er problemen mee hebben buiten hun eigen schuld om moet ondersteunen.
Als ik dan bel met ziggo en zij zeggen dat de omstelling naar IPv4 ongeveer 4 uur duurt en nu moet er opeens orders doorlopen vind ik dat erg vreemd,

Ik hoop dat jij mij kan helpen.
bij voorbaat dank.

GR Jan
Reputatie 7
Hi plugj,

Ik ben van mening dat je dan wel die mensen die er problemen mee hebben buiten hun eigen schuld om moet ondersteunen.

Dat is ook de reden dat ik reageer en je verder wil helpen 😉!

Ik ben benieuwd of deze omzetting al voldoende is om het probleem nu te omzeilen/verhelpen. Als we het wel met een IPv4 only verbinding werkend krijgen, maar niet met een DS-lite verbinding, dan moeten we als Ziggo zijnde kijken waar het probleem ontstaat. Ik zet hem nu om en ik verwacht dat het binnen enkele minuten is verwerkt.

Wil je het straks opnieuw testen?
He Serkan,

Hij staat nu op IPv4 maar blijft de zelfde unable to connect tto port 119 krijgen.
Heb bij server proporties news.ziggo.nl ingevuld en bij accauntname en password niets ingevuld
Reputatie 7
Bedankt voor je terugkoppeling.

Dan kunnen we denk ik wel uitsluiten dat het met een IPv6/IPv4 connectie te maken heeft.
Je dient wel je hoofd emailadres i.c.m. het wachtwoord van je e-mail adres in te vullen. Probeer dat ook eens?