Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Netwerkstatus

Na lange tijd weer eens gekeken in mijn Arris Modem en vroeg mij af of mijn netwerk status in orde is?

Zie dat mijn Downstream onder de 0 zit. En is mijn upstream vermogen niet te hoog?

Fouten voor en na RS, is dat normaal?

De 3 tv's werken goed en mijn internet is oke, af en toe een hikje met het internet.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Af en toe een hikje in internet.

Sync timing en RCS meldingen wijzen hier op. Oorzaak waarschijnlijk het verouderde AOP.

M.b.t. televisie ontvangst: wellicht toch maar een splitter met 3 uitgangen vragen aan klantenservice en uitproberen?

 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De RS errors duiden erop dat er wat ruis op de lijn zit. De sterktes van de downstream en upstreamkanalen zijn ok. Kunt u een foto maken van het AOP en de daarop aangesloten splitter?

Mogelijk is dit filmpje voor u van belang. Als u het kapje verwijdert wordt een beter contact tussen het AOP en de splitter mogelijk.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Hallo Jan, hierbij de foto's. de pts-02kk zit er nu in met ook een tv kabel naar de slaapkamer dus beide bezet.De Braun poa 01-upc heb ik ook al geprobeerd maar het zelfde resultaat.

Moet wel zeggen dat af en toe de tv in de slaapkamer slecht beeld geeft, maar na de tv kabel er uit en er weer in te doen van de splitter is het beeld weer prima  in de slaapkamer.

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Plaats ook eens de volledige netwerkhistorie uit het modem.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Die eerste foto maakt niet duidelijk hoe uw modem en tv is aangesloten.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

De zwarte gaat naar mijn tv, afstand 2 meter, de hirschmann coax gaat via een groot naar boven. Op de eerste etage heb ik hem aangesloten via een splitter  VFC-0631 links onder, rechts boven gaat naar een tv op de 2de etage, links onder naar een kamer op de eerste etage. Links boven heb ik afgedopt.Weet dat ik beter een splitter kan gebruiken met 3 aansluitingen maar het werkt prima zo. De afstand van de begaande grond naar de 2de etage is 8 meter. Heel af en toe moet ik even de hirschmann coax beneden er uit en er weer in doen om storing te verhelpen op de 2de etage. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Af en toe een hikje in internet.

Sync timing en RCS meldingen wijzen hier op. Oorzaak waarschijnlijk het verouderde AOP.

M.b.t. televisie ontvangst: wellicht toch maar een splitter met 3 uitgangen vragen aan klantenservice en uitproberen?

 

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Oke, wist niet dat mijn AOP al verouderd is.

Ben hier nou toch bezig, misschien dat een moderator het op kan pakken voor een afspraak voor een monteur en voor het toezenden van een 3 weg splitter. Is dat mogelijk ?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een monteur voor het AOP zal moeten wachten tot de situatie weer enigszins normaal is. Voor toezending van een nieuwe splitter kun je wachten op een moderator, maar via chat gaat het sneller.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Vergeten mee te sturen, zo is de splitter op de eerste etage. De middelste kabel is een utp die aan mijn TP link wifibooster hangt.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Via de chat een 3 weg splitter aangevraagd, wordt verstuurt .Monteur afspraak over 2 weken opnieuw aanvragen i.v.m. de corona crisis. bedankt iedereen voor het reageren op mijn verzoek/bericht Top.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Theotje en welkom op de Community,

Goed dat je via dit kanaal om advies hebt gevraagd. Inmiddels hebben @Jan F. en @KBX458 je al van het nodige advies voorzien. Daarnaast zie ik dat er een nieuwe splitter naar je onderweg is. 
Ik ben erg benieuwd of je bevindingen veranderen nadat je de splitter hebt vervangen. Anders is het inderdaad wijsheid om een monteur te plannen zodra de Coronamaatregelen dit weer toelaten.
Laat het maar weten! 

Groeten,

Paul

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Nieuwe splitter geïnstalleerd. 

Ben er ook achtergekomen dat de  POA 01-UPC de out 2 niet werkt

Heb dus de PTS-02KK op de AOP geplaatst.

Af en toe valt de verbinding even weg  van de Google mini nest voor een aantal seconde heb ik gemerkt. De tv's die aangesloten zijn via de opgestuurde 2 weg splitter geven prima beeld.

Heb de modems ook al gereset maar nu 1 week later toch weer ruis?

Hierbij de nieuwe gegevens van de modem

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De PTS-02KK is een TV splitter. Dus zou zo maar kunnen dat daar de ruis vandaan komt. De opgestuurde splitter was toch bedoeld voor op het AOP?

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Ik had op de 1ste etage een 3 weg splitter waar 2 tv's op aangesloten waren, het advies was om die te vervangen voor een 2 weg splitter. zie foto van 14 dagen geleden. Dat dus gedaan.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Dan wordt het wachten op een monteur, ijs, weer en corona dienende,  voor vervangen AOP door een hedendaagse versie.

Uitgelicht topic