faralley

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netwerkdiagnose constateert IPv6-verbinding

Ik heb een netwerk diagnose gedaan op mijn Connect Box, omdat de verbinding van mijn telefoon nog al eens de WIFI-verbinding wel heeft, maar van tijd tot tijd geen internet. De melding van de diagnose was: 

1 Je hebt een IPv6-adres voor internet.
2 Je internetverbinding is verbroken. Controleer de aansluitingen met de coaxkabel en wandcontactdoos, en herstart daarna je Connect Box. Het is ook mogelijk dat er een storing is in je wijk. Dit kan je zien via je mobiele telefoon op www.ziggo.nl/storingen.

 

Mijn laptop had wel degelijk internet verbinding op dat moment (en nog steeds). Is dit het probleem betreffende de telefoon en kan ik dan worden (terug)gezet op IPv4?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Te snelle reactie op IPv4.

Andere mogelijke oplossingen met IPv6 en telefoons:

Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6? Lees een mogelijke workaround hier!

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

En nog wat praktische Wifitips: 
Wifi verbindingsproblemen met Android - mogelijke oplossingen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller op IPv4 wilt.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Waarom zou dit een IPv6 probleem zijn? Die link zie ik nog niet.

faralley
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het ook niet over een IPv6 probleem als zodanig.

Mijn probleem is het uitvallen van de verbinding van mijn mobiele telefoon met de WIFI en ik vraag mij af of dit komt doordat mijn modem (blijkbaar) verbonden is door middel van IPv6. En geen verbinding zou hebben, terwijl dat wel zo is (mijn laptop kon het internet op). Dus die link… die zoek ik (als hij er is). Of wat er anders fout gaat.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Te snelle reactie op IPv4.

Andere mogelijke oplossingen met IPv6 en telefoons:

Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6? Lees een mogelijke workaround hier!

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

En nog wat praktische Wifitips: 
Wifi verbindingsproblemen met Android - mogelijke oplossingen.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Bij de diagnose staat dat de Internetverbinding uitgevallen is, maar dat is niet zo, want je hebt dan een goed lopende bekabelde Internetverbinding.

Als dit nog steeds zo is, het volgende.
------------
Dit is voor mij een indicatie dat je Connectbox behoorlijk van slag is.
De oorzaak hiervan kan zijn, dat er thans wijzigingen naar klanten worden uitgerold door Ziggo, die onbedoeld niet helemaal goed zijn ingedaald.

Geef de Connectbox een Power Cycle = 30 sec de spanning eraf.
Geen geluk? Dan stel ik een Factory Reset voor (kan sowieso meteen bij erg rare problemen). Zie plaatje (Engelse versie).

Omdat je met zo'n Reset je instellingen verliest, kun je die eerst een Backup geven en na de Reset een Reload. Niet helemaal zeker: als je het wachtwoord van de Connectbox wijzigde kan dit zijn teruggezet naar het standaard wachtwoord. Als je dat wachtwoord niet elders bewaarde dan vind je dat aan de onderkant van de Connectbox op het typeplaatje.

Wat levert dit alles op?
--------------

De niet lekker lopende Wifi verbinding van je telefoon zie ik als een apart probleem.
De Tips van Bert kunnen helpen, als dit blijft aanhouden na Power Cycle en evt Factory Reset.

Laat je bevindingen weten.

faralley
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Allen bedankt voor de antwoorden. Ik ga er mee stoeien!

faralley
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De vink bij stateful plaatsen was de oplossing voor een stabiele internetverbinding voor mijn mobiele telefoon. Het opnieuw opstarten (zonder reset) van het modem heeft ervoor gezorgd dat de internetverbinding weer gezien werd als werkend door de netwerk diagnose van de connect box. Daardoor was ook de verbinding via het electriciteitsnet naar zolder weer in orde.

Allen bedankt voor de hulp.

Uitgelicht topic