Amir1998

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netcut HELP

Hallo!

Ik en mijn broertje hebben soms wat onenigheid, hij is inmiddels 11 jaar maar hij weet ongelofelijk veel over computers. Iniedergeval mijn broertje heeft een programma op zijn computer “netcut” die andere mensen van de wifi af kan gooien of alle bandbreedte naar zich zelf kan brengen waardoor hij erg snelle wifi heeft en de rest zeer traag (1-10mbps). Nadat ik onderzoek had gedaan op het internet kwam ik er dus achter dat hij Netcut gebruikte. Ik had het aan mijn ouders verteld en hij had het programma verwijderd (geloof ik). Alleen nu is mijn wifi nog steeds zeer traag (1-10 mbps) en ik gebruik een kabel naar mijn playstation 4. Ik heb voor oplossingen gekeken maar daarvoor moet je een protector downloaden alleen kan ik geen programmas downloaden op mijn playstation 4.
mijn vraag is dus kan iemand me helpen hoe ik er voor kan zorgen dat mijn wifi weer stabiel is op mijn playstation. Voorheen was de wifi 60 mbps en stabiel. Nu niet meer.
2 Reacties 2
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Dat netcut doet waarschijnlijk een arp spoof broadcast, waarin het een verkeerd mac adres aan het IP van je gateway koppelt. Nasty tooltje.

Ik zou mijn broertje rap isoleren in een 2e (v)LAN, met internet acces only. Heb je wel een betere router voor nodig dan het familie-ding wat je van Ziggo krijgt.

Of je creëert een statische entry in je eigen arp tabel, met het mac adres van je ziggo modem voor je gateway IP. Maar dat zal op een PS niet gaan.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Of je zet "per ongeluk" even een USB killer op zijn computer :joy:

Uitgelicht topic