1
Vraag
2
Reageer en help mee
Terminatorrr_NL

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

NAT Type PS4

Hi All,

Sinds kort kamp ik met storing , namelijk de NAT-Type doet heel erg raar. PS4 zelf geeft die Nat Type 2 aan , maar in-game ( COD ) geeft die Strict ( Nat type 3 ) aan , waardoor ik mijn vrienden niet kan joinen. Echter had ik dit probleem niet maar sinds kort heb ik een internetkabel getrokken naar boven ( naar m’n PS4 dus ). Denk niet dat het daardoor is gekomen want heb het op wired ook getest zelfde bullshit.

De klantenservice van beiden kanten konden me niet helpen , dus schrijf ik hier maar mijn probleem uit.

Owja , uPnP + port forwarding done maar ik zie geen verschil.

E.v.t screen’s van portforwarding kunnen op aanvraag opgevraagd worden !

Ik zie graag een spoedige reactie tegemoet !

Groeten,

B
23 Reacties 23
ceskens

Level 1
  • 217Posts
  • 19Oplossingen
  • 19Likes
Zit je PS4 rechtstreeks achter het modem of via eigen router?

In het geval dat de PS4 rechtstreeks op modem zit kan je voor nu de PS4 een vast IP adres geven en vervolgens op dat IP adres DMZ instellen. Na een herstart van het modem zou het moeten werken.

In het geval dat je de PS4 achter eigen router hebt zitten kan je eerst in het modem je eigen router een vast IP + DMZ geven. Vervolgens in je router de PS4 een vast IP + DMZ geven. Daarna beide + PS4 helemaal uitzetten. Modem eerst weer aan, daarna je router, daarna PS4.

Dit is niet de meest veilige optie, maar wel de snelste om het werkend te krijgen.

Gr. Coen
Terminatorrr_NL
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Coen,

Bedankt voor je snelle reactie !

Ik kan zowel mijn PS4 op extra router plaatsen ( SITECOM N300 ) Of gewoon rechstreeksuit Connectbox ( Ziggo ). Nu is het rechtstreeks een kabel uit de Connectbox naar m’n Ps4.

Hoe kan ik mijn PS4 een vast ip-adress geven?

Ik heb via PS4 > instellingen > netwerk > verbindingststus weergeven , mijn IP-adress gevonden. De IP-adress heb ik hierbij ook gereserveerd.

De IP-adress heb ik al bij DMZ ingevoerd en ingeschakeld , maar werkt nog steeds niet.

Ik weet dat DMZ niet de veiligste is , maar we moeten er wel mee.

Zie bijlage #

Zie graag een spoedige reactie tegemoet!

Groeten,

Batuhan
Terminatorrr_NL
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb dus de IP-adress 192.168.178.164 ingevoerd in de port-forwardings & DMZ.
Terminatorrr_NL
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hier nog wat screen's van de DMZ-functie en Gereserveerde IP adress.
Terminatorrr_NL
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dit zijn mijn port's.

Hoop dat jullie hier genoeg aan hebben , verwijs me a.u.b. niet naar andere topic's etc.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi Terminatorrr_NL!

Ben je er uiteindelijk nog uitgekomen? Wanneer je de DMZ gebruikt dan hoef je geen poorten te openen of UPnP te gebruiken. Wat wel van belang is na het instellen van de DMZ is om je modem en PS4 compleet uit te zetten. Vervolgens laat je eerst de modem volledig opstarten en zet je daarna pas je PS4 weer aan.

Groet,
Thijs
Terminatorrr_NL
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Thijs<

Was inderdaad zelf uitgekomen , DMZ aan en UPnP + port forwarding uitzetten.

Btw kreeg hierdoor ook NAT Type 1.
( Voor de mensen die zeggen dat het onmogelijk is ).

Groeten,

B
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Check! Thanks voor de update en veel plezier met gamen!
Terminatorrr_NL
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nog fijne werkdag(en) gewenst !
Funske

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thijs Ziggo wrote:
Hoi Terminatorrr_NL!

Ben je er uiteindelijk nog uitgekomen? Wanneer je de DMZ gebruikt dan hoef je geen poorten te openen of UPnP te gebruiken. Wat wel van belang is na het instellen van de DMZ is om je modem en PS4 compleet uit te zetten. Vervolgens laat je eerst de modem volledig opstarten en zet je daarna pas je PS4 weer aan.

Groet,
Thijs


Ik heb zelf hetzelfde euvel, maar als ik inlog in de connectbox kom ik nergens het kopje dmz tegen. Moet ik dit eerst ergens inschakelen?
ceskens

Level 1
  • 217Posts
  • 19Oplossingen
  • 19Likes
DMZ staat onder het kopje geavanceerd. Ik geloof dat je DMZ niet kan vinden als je IPv6 op je modem hebt staan. Dit kan je checken via ipv6 check sites (google maar, weet ze even niet uit het hoofd te noemen) of bij geavanceerd -> DHCP.

Gr. Coen
Sam verhallen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik zit met een soort gelijk probleem. Ik speel via kabel op ps3 en ps4. Nou heb ik op beide platformen en nat type 2 alleen heb ik op de ps3 op het spel cod mw3 een open nat typen en met dezelfde kabel op de ps4 spel cod ww2 een moderate nat type. Nou heb ik zelf al de dmz ingeschakelt alleen dit helpt niks. Heb al het een en ander geprobeerd maar ik krijg het niet voor mekaar op een open nat type te krijgen op de ps4.

Hoop dat iemand mij veder zou kunnen helpen
Bvb,
Sam verhallen
A en D

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Hier het zelfde probleem. Bij call of duty niet kunnen joinen met vrienden. Dmz al gedaan zonder resultaat. Bij Ziggo en PlayStation kunnen ze me niet helpen. Iemand bij de mediamarkt kent het probleem. Wist er ook heel veel van. Maar mocht mij niet verder helpen..... Helaas. Ik ben zelf niet zo handig. Een mijn zoon die het spel speelt ook niet.

We hebben een PS4 en een connexbox van ziggo. Inmiddels zit er een wifi booster van ziggo bij maar ook kavel rechtstreeks va modem in ps4 geen NAT open.
Nu kabel van modem naar booster, en van booster naar ps4.
Hopelijk kan iemand mij helpen....
MrAdriano

Level 2
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Je hebt nu een geheel open nat verbinding en dat is niet de veiligste manier. De oplossing om via NAT 2 een open verbinding te krijgen is eenvoudig. Na een veel zoeken contact met Ziggo hebben wij de oplossing gevonden die eenvoudig en simpel is. In de connectbox dien je ervoor te dat de UPnP opstaat. Wis alle door de connectbox geopende poorten. Vervolgens moet je ervoor zorgen dat de DMZ UIT staat. Als je de DMZ aan hebt staan en ook UPnP dan gaat dit conflicten geven. Vraag me niet hoe en waarom, maar het feit is, dat wij al ruim een week bezig zin met online gamen van GTA en COD, waar chatten en online gamen problemen opleverden.
Harley

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Terminatorrr_NL,

Ik zit zelf ook met het probleem van het NAT Type op de PS4. Ook ik zit rechtstreeks met een kabel vanuit de connectbox naar de PS4, en heb een nat type 2 verbinding, ook strict op COD. Alleen ik kom er zo niet uit. Kun je misschien wat duidelijker zijn met je antwoorden? Met bijvoorbeeld de eerste stap op de PS4. Vul je dan handmatig je IP-Adres in bij de PS4 zodra je je IP-Adres hebt gevonden, of stel je het internet nog automatisch in op de PS4? Want daarna moet je ook nog andere instellingen aanpassen mocht je het netwerk handmatig instellen op de PS4, waarvan ik geen idee heb wat voor cijfers dat moeten zijn. Ook met de poorten open zetten snap ik het niet. Die poorten van mij staan sowieso al allemaal open, daar heb ik er een hele boel van. Ik zie in jouw bijlage dat jij er ook een hoop hebt. Heb je die allemaal uitstaan nu? En het Ipv4-adres, wat verschilt dat van het DMZ? Zou jij eventueel stap voor stap uit kunnen leggen wat je op de PS4 hebt gedaan, en wat je op de router hebt aangepast? Ik ben het nu een beetje kwijt... Van alles geprobeerd.

Groeten,
Martijn
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Harley
Misschien kun je hier je oplossing vinden?

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/gta-online-ps-3-en-ps-4-23577
Terminatorrr_NL
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi All,

Bijgaand een aantal screens van de werkwijze ‘ How to get an open nat type ‘.

Hierbij heb ik Harley ( Martijn ) geholpen , zie hierboven zijn probleem.

De screens zijn gemaakt via de priveberichten.

Ik hoop jullie voldoende te hebben geïnformeerd!

Wish you all the best in 2k18.

Groeten,

B
MARCSCHOUTEN199

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem als ik in een party ga. Na een nieuwe verbindingstest met me ps4 heb ik geen nat type in een party. Hoe kan ik mijn ps4 een vaste IP geven?
Amaze86

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Terminatorrr_NL En als je verbinding test op je ps4 welke snelheid haal je dan?

Heb nu een connectbox en komt niet boven 120mb, heel vaak rond 20-50 wat erg traag is als ik het vergelijk met mijn cisco modem, die haalde op de ps4 makkelijk rond 150-180

Als ik de test doe via ps4 browser dan haal ik wel de max snelheid 199mb met de connectbox.

Ps4 staat in dmz nat type 2.Krijg helaas geen nat type 1 wat ik graag wil.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic