Casperb71

Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Na verhogen max snelheid geen toegang meer andere computers

Sinds de upgrade naar een ander pakket (250/50) kan ik via mijn PC geen toegang meer krijgen tot mijn server waar muziek op staat.  Stream vanaf mijn server naar de mediaspeler van w10.

Wel via IP adres op de webbrowser maar via de snelle toegang \\server krijg ik de melding dat ik geen toegang krijg en er een netwerk probleem is.

In de settings van het Ziggo modem zie ik geen veranderingen, dus wie kan mij helpen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Casperb71
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Probleem opgelost!

 

Waarom weet ik niet, maar toen ik mijn VPN uitzette en opnieuw probeerde, kwam ik WEL via de verkenner op de server. VPN weer aan en nu “pakt” hij de \\server weer.

Dank jullie voor je support.

 

Bekijk in context

35 Reacties 35
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De extra probleemoplossers in W10 al geprobeerd?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je het modem al opnieuw opgestart

die server draait toch op je lokaal netwerk? dan zou een snelheids verhoging daar niks mee te maken mogen hebben

Casperb71
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
anoniemforum wrote:

heb je het modem al opnieuw opgestart

die server draait toch op je lokaal netwerk? dan zou een snelheids verhoging daar niks mee te maken mogen hebben


Nee dat klopt, maar het modem geeft de IP-adressen uit en ik denk dat daar het probleem zit. De server hangt in dezelfde switch als mijn PC en het vreemde is dat ik WEL via IP kan inloggen op de server maar niet direct in de verkenner van W10.

Casperb71
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
KBX458 wrote:

De extra probleemoplossers in W10 al geprobeerd?


Ja en dat geeft ook geen oplossing. Zowel voor het netwerk als voor de gedeelde mappen heeft geen resultaat. Had \\server ook al uit het geheugen gehaald, maar geen effect.
Wel is duidelijk dat dit NA de update van het pakket is en JA ik heb het modem, PC, server opnieuw gestart

 

Casperb71
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Probleem opgelost!

 

Waarom weet ik niet, maar toen ik mijn VPN uitzette en opnieuw probeerde, kwam ik WEL via de verkenner op de server. VPN weer aan en nu “pakt” hij de \\server weer.

Dank jullie voor je support.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

\\ip-adres van die server

Casperb71
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Ja die werkt ook, maar of hij hiervoor met de VPN werkte kan ik nu niet meer achterhalen. Dank in ieder geval.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Casperb71 wrote:

Probleem opgelost!

 

Waarom weet ik niet, maar toen ik mijn VPN uitzette en opnieuw probeerde, kwam ik WEL via de verkenner op de server. VPN weer aan en nu “pakt” hij de \\server weer.

Dank jullie voor je support.

 

denk dat de pc op het vpn zocht inplaats van lokaal netwerk

Casperb71
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

PROBLEEM DUS NIET OPGELOST!

 

Pff wat een drama. Was even te enthousiast want het werkt weer niet goed.

Ik kan het niet aantonen maar ben er voor bijna 100% zeker van dat het door de update van het Ziggo systeem is gekomen. Hiervoor heb ik nooit dit probleem gehad.

Ik merk ook aan andere apparaten dat de boel vaak blijft “hangen” en er geen data over de lijnen gaan. Streaming van TV stopt soms, ontvanger van Ziggo gaat soms op rood en IP camera’s zijn soms niet bereikbaar. Ik denk zelf dat de uitgifte van IP-adressen het probleem van het modem is.

Zal de moeite moeten nemen om morgen weer met Ziggo te gaan bellen, maar daar word ik nu al niet blij van.

Mijn vorige bel-sessie heeft meer dan 1 uur geduurd en de Ziggo medewerkster was haar 1e dag. Ik wilde direct al een monteur maar na alles 6 keer te hebben gecontroleerd, kwam zij tot de conclusie dat er een monteur moest komen. Deze heeft de onstabiele verbinding NIET kunnen oplossen en gaf de schuld aan een kabel ergens in de wijk….

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Casperb71 wrote:

PROBLEEM DUS NIET OPGELOST!

 

Pff wat een drama. Was even te enthousiast want het werkt weer niet goed.

Ik kan het niet aantonen maar ben er voor bijna 100% zeker van dat het door de update van het Ziggo systeem is gekomen. Hiervoor heb ik nooit dit probleem gehad.

Ik merk ook aan andere apparaten dat de boel vaak blijft “hangen” en er geen data over de lijnen gaan. Streaming van TV stopt soms, ontvanger van Ziggo gaat soms op rood en IP camera’s zijn soms niet bereikbaar. Ik denk zelf dat de uitgifte van IP-adressen het probleem van het modem is.

Zal de moeite moeten nemen om morgen weer met Ziggo te gaan bellen, maar daar word ik nu al niet blij van.

Mijn vorige bel-sessie heeft meer dan 1 uur geduurd en de Ziggo medewerkster was haar 1e dag. Ik wilde direct al een monteur maar na alles 6 keer te hebben gecontroleerd, kwam zij tot de conclusie dat er een monteur moest komen. Deze heeft de onstabiele verbinding NIET kunnen oplossen en gaf de schuld aan een kabel ergens in de wijk….

werkte je voor de pakket upgrade ook al met een vpn?

Casperb71
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Ja daar werk ik al meer dan een jaar mee en tot alle tevredenheid.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Casperb71 wrote:

Ja daar werk ik al meer dan een jaar mee en tot alle tevredenheid.

 

vreemd dat het ineens niet meer werkt

had je bij de upgrade een nieuwe modem gekregen?

en heb je ip4 only of ipv4/ipv6 of dual stack(lite)

Casperb71
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Volgens mij alleen IP4 en geen nieuwe box gehad.

Connectbox DOCSIS 3.0

 

Wel een standaard ontvanger voor de TV gehad omdat ik op advies van de monteur “beter” af zou zijn met een simpele ontvanger en een upgrade van het Internet. Ik kijk hoofdzakelijk via de satelliet.  


De monteur had er over dat de TX veel te hoog was en dat de box er dan soms “uitklapte”

Wat dat betekende weet ik niet, maar hij had van alles op zijn laptop in zitten typen en het zou nu goed werken.

Dat deed het dus niet.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

 

Casperb71 wrote:

Volgens mij alleen IP4 en geen nieuwe box gehad.

Connectbox DOCSIS 3.0

 

Wel een standaard ontvanger voor de TV gehad omdat ik op advies van de monteur “beter” af zou zijn met een simpele ontvanger en een upgrade van het Internet. Ik kijk hoofdzakelijk via de satelliet.  


De monteur had er over dat de TX veel te hoog was en dat de box er dan soms “uitklapte”

Wat dat betekende weet ik niet, maar hij had van alles op zijn laptop in zitten typen en het zou nu goed werken.

Dat deed het dus niet.

https://ipv6-test.com/

 

Casperb71
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Dus alleen IPv4 met ene score van 3 uit 20.

Speedtest 67.6 Mbit/s

Ping latency 23.1 ms

Time to live 51

Average packet loss 0.00 %

Moest de VPN wel even uitzetten

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Casperb71 wrote:

Dus alleen IPv4 met ene score van 3 uit 20.

Speedtest 67.6 Mbit/s

Ping latency 23.1 ms

Time to live 51

Average packet loss 0.00 %

Moest de VPN wel even uitzetten

via welk site heb je de speedtest gedaan?

67.6 mbps is ver onder de 250 mbps

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

beter deze gebruiken http://www.dslreports.com/speedtest

en als het kan een speedtest bedraad uitvoeren

Casperb71
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes
Als ik dit om 18:00 uur probeer blijft er nog gene 10% van over
 

http://www.dslreports.com/speedtest/65906035

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Casperb71 wrote:
Als ik dit om 18:00 uur probeer blijft er nog gene 10% van over
 

http://www.dslreports.com/speedtest/65906035

ziet er prima uit

en zo speedtest is ook maar een moment opname daarom kun je het ook beter op meerdere tijdstippen testen

Uitgelicht topic